Nacionalni koordinator za mlade Katoličke karizmatske obnove u Duhu Svetom i nekadašnji voditelj molitvene zajednice "Nanovo rođeni" Matija Ricov govorio je za Hrvatsku katoličku mrežu o zagovornoj molitvi. Pročitajte što je rekao.
Svi s vjeronauka pamtimo definiciju molitve koja glasi: Molitva je razgovor s Bogom”. Nadovezujući se na tu kratku definiciju Matija Ricov je istaknuo da mu je ona malo ‘skučena‘. Usporedio je to s definicijom braka te rekao: “Ja sam u braku i s tim bi ispalo da je brak samo razgovor s mojom ženom”.
Ja sam u braku i s tim bi ispalo da je brak samo razgovor s mojom ženom.
“Molitva je život s Bogom. I inače bi onaj Pavlov zakon da neprestano molimo bio neostvariv, nemoguć, a vidimo da je moguć. Tu mi pada napamet primjer bl. Marije Petković koja si je redovito navijala alarm svakih pola sata dok se nije uvježbala da se stalno prisjeća Očeve prisutnosti u njenom životu. Molitvu doživljavam kao trajni odnos s Bogom, kao jedan život s Bogom”, rekao je.
Zagovorna molitva
Matija Ricov je naglasio da nas često molitva prošnje i zahvaljivanja stavlja u jedan sebičan položaj. “Nešto mi treba i ja ću se za to zauzeti kod Gospodina i kad mi on to da bit ću kao onaj jedan o devet gubavaca koji će doći i zahvaliti. Naravno da je molitva prošnje poželjna i nju ćemo uvijek imati. Međutim, osobno iskustvo mi je pokazalo kada sam se jako zauzimao za neke svoje osobne nakane kao što je molitva za brak, za ostvarenje, za posao i došao sam u situaciju da sam se vrtio oko tih nakana i nisam bio sretan i nisam to ni dobio. U trenutku kada sam se stavio Bogu na raspolaganje i kada sam mu počeo služiti i kad je ta služba rasla sve ovo što sam htio i tražio mi se nadodalo i to je ono što Isus kaže: ‘Zna Otac vaš što vam je potrebno i prije nego ga zaištete. Tražite najprije Božje kraljevstvo, a ostalo će biti nadodano‘. Ovo je baš poticaj kad mi stavimo svoje neke ‘sebične‘, ali dobre i svete želje po strani zbog Božjeg kraljevstva Gospodin nije nikome ostao dužan, vraća strostruko”, naglasio je.
Zagovorna molitva nas tjera van iz tog našeg kalupa i usmjeruje našu pažnju prema drugome.
Pri tom govoreći o zagovornoj molitvi rekao je: “Zagovorna molitva nas tjera van iz tog našeg kalupa i usmjeruje našu pažnju prema drugome. Zagovorna molitva je zauzimanje pred Bogom, pred Božjim prijestoljem za našu braću ili za neku nakanu koja može rasti kao što je naprimjer inicijativa Zagovorna mreža za Hrvatsku gdje imamo jednu ‘vojsku‘ molitelja koji zagovaraju za narod, za goruće probleme u našem narodu”.
Podsjetio je na sv. Moniku koja je primjer kako zagovarati za nekoga. “Ona je godinama zagovarala u molitvi za obraćenje svoga sina. Sigurno je i zbog njene molitve Augustin postao svećenik, biskup i učitelj Crkve”, dodao je.
“Zagovornu molitvu možemo promatrati iz jednog užeg aspekta gdje svatko od nas zagovara za svoju obitelj, za svoje bliske suradnike do toga da imamo velike zagovorne pokrete kao što je molitva za obraćenje naroda, za obraćenje mladih, za prestanak psovke, za političare, za duhovne pastire i takve slične akcije”, istaknuo je.