Mi ga sada otajstveno slavimo i liturgijski činimo prisutnim u svakom Božiću. Plodovi Božića međutim više ne ovise o Bogu. Bog je sve učinio što je trebalo i to milosno nastavlja činiti do kraja vremena za nas i sve ljude. Sada sve ovisi o nama, odnosno o tome jesmo li mi pristali na to da nam Božić postane i ostane lijepa i sladunjava božićna bajka ili smo se i o ovom Božiću potrudili da nam progovori „Riječ“ koja u početku „bijaše i bijaše u Boga i … bijaše Bog“ i koja u vremenu „tijelo postade i nastani se među nama.“ Poručio je riječki nadbiskup koadjutor i apostolski upravitelj Dubrovačke biskupije mons. Mate Uzinić u prigodnoj misli promišljajući nad nedjeljnim evanđeljem na društvenim mrežama.
U vrijeme moje mladosti – a ja sam već duboko zašao u šesto desetljeće života – Božić je bio istisnut iz društvene stvarnosti u okvire crkvenih i obiteljskih zajednica. Iako je već desetljećima Božić vraćen i u društvenu stvarnost, to nije nešto osobito doprinijelo kvaliteti naših božićnih proslava. Dapače, čak se usuđujem reći da im je i naškodilo. Božić nam je postao lijepa i sladunjava marketinška božićna bajka, lišena otajstva i stvarnosti onog što je Božić u sebi samome, a prestao biti Božić, osoba Isusa Krista, onaj u kojemu nam se Bog pridružio, postao jedan od nas, da bi s nama, objavljujući nam da nas Bog ljubi, dijelio našu ljudsku sudbinu „u dobru i u zlu, u zdravlju i u bolesti“, kako to lijepo izražava ženidbena privola koja je znak te neraskidive i otajstvene ljubavne povezanosti koja se u Isusu Kristu dogodila između Boga i nas ljudi.
Božić nam je postao lijepa i sladunjava marketinška božićna bajka, lišena otajstva i stvarnosti onog što je Božić u sebi samome, a prestao biti Božić, osoba Isusa Krista.
Da bismo odoljeli ovoj napasti da nam se Božić pretvori tek u bajku lišenu sadržaja, liturgija božićnog vremena inzistira upravo na sadržaju. Zato nas već treći put u ovom božićnom vremenu vraća u samo središte božićnog otajstva, kao i cijelog otajstva Isusa Krista, onako kako nam ga prenosi evanđelist Ivan u Prologu svoga evanđelja. To otajstvo sažeto je u riječima: „U početku bijaše Riječ i Riječ bijaše u Boga i Riječ bijaše Bog. … I Riječ tijelom postade i nastani se među nama“. Ovo je središnje otajstvo Božića, ono što Božić čini Božićem i rođenje novorođenčeta povijenog u jaslama sasvim posebnim, jedinstvenim i neponovljivim događajem u ljudskoj povijesti. Isus Krist je jedini od svih rođenih od žene istovremeno i „Jedinorođenac od Oca – pun milosti i istine“. Odolijevanje opasnosti da nam se Božić pretvori u bajku preduvjet je za naš osobni ispravni odnos prema Božiću bez kojega nije moguće živjeti istinske plodove Božića, a istinski plodovi Božića su mogućnost da i mi budemo Božja djeca. O tome današnji evanđeoski ulomak govori u riječima: „Svjetlo istinsko koje prosvjetljuje svakog čovjeka dođe na svijet, bijaše na svijetu i svijet po njemu posta i svijet ga ne upozna. K svojima dođe i njegovi ga ne primiše. A onima koji ga primiše podade moć da postanu djeca Božja“.
Plodovi Božića međutim više ne ovise o Bogu. Bog je sve učinio što je trebalo i to milosno nastavlja činiti do kraja vremena za nas i sve ljude
Naglasak je, kao što vidimo, na našem stavu, odnosno našem odnosu prema Božiću. To hoćemo li živjeti istinske plodove Božića ovisi o tome hoćemo li biti među onima koji Isusa Krista „primiše“ i kojima on „podade moć da postanu djeca Božja“ ili među onima koji ga „ne primiše“. Božić se dogodio jednom u punini vremena, kako to ističe Sveto pismo. Mi ga sada otajstveno slavimo i liturgijski činimo prisutnim u svakom Božiću. Plodovi Božića međutim više ne ovise o Bogu. Bog je sve učinio što je trebalo i to milosno nastavlja činiti do kraja vremena za nas i sve ljude. Sada sve ovisi o nama, odnosno o tome jesmo li mi pristali na to da nam Božić postane i ostane lijepa i sladunjava božićna bajka ili smo se i o ovom Božiću potrudili da nam progovori „Riječ“ koja u početku „bijaše i bijaše u Boga i … bijaše Bog“ i koja u vremenu „tijelo postade i nastani se među nama.“ I, dakako, ovisi i o tome koliko i kako smo nakon toga u skladu s tim živjeli, odnosno jesmo li poput Ivana Krstitelja po onom što govorimo bili u svijetu i vremenu u kojemu živimo glas koji svjedoči za „Riječ“ i jesmo li po onom što činimo bili svjedoci onog koji je „Svjetlo istinsko koje prosvjetljuje svakog čovjeka“.