Svetac nosi veliku krunicu koja mu pada s lijeve strane da bi podsjetio na put kojim je on došao do svetosti – po Mariji k Isusu jer krunica je razmišljanje o otajstvima Isusa Krista s Marijinim duhom.
Kip sv. Ljudevita Montfortskog u bazilici sv. Petra u Rimu podsjeća na veliko hodočašće koje je svetac 1706. učinio pješice prevalivši preko dvije tisuće kilometara da bi susreo tadašnjeg papu Klementa IX. Od 8. prosinca 1948. kip svetog Ljudevita, kao utemeljitelja triju redovničkih družbi, nalazi se u bazilici sv. Petra.
Kip se nalazi u središnjoj lađi bazilike. Kada se uđe u baziliku, gledajući prema glavnom oltaru s lijeve strane, primijete se u udubinama zida dva niza kipova svetaca. Kip sv. Ljudevita je drugi u gornjem nizu s lijeve strane i djelo je rimskog kipara Galileja Parisinia.
Umjetnik se potrudio da dočara sve glavne crte duhovne fizionomije sv. Ljudevita.
Lice sveca dočarava njegovu predanost apostolatu, desna ruka je dignuta u zrak kao jedna gesta zapovijedi puna napetosti, dok je lijeva ruka lagano opuštena i na nju se naslanja križ. Kao u jednom nježnom zagrljaju svetac privlači križ k sebi. Ta gesta nas poziva na čitanje tekstova sv. Ljudevita koje govore o križu Isusovu.
Po Mariji k Isusu!
Na poseban način evocira Pismo prijateljima Križa. Tijelo sveca je robusno, kao što je i bio u životu, tijelo koje je slijedilo jaki duh Montforta, čiji je život bio pun dinamizma i napora s malo odmora. Umjetnik nije mogao zaboraviti sv. krunicu, bitni element monfortanske duhovnosti.
Svetac nosi veliku krunicu koja mu pada s lijeve strane da bi podsjetio na put kojim je on došao do svetosti – po Mariji k Isusu jer krunica je razmišljanje o otajstvima Isusa Krista s Marijinim duhom.
Vjerni rob Marijin – ta crta duhovnog lika sv. Ljudevita je izrađena gestom desne noge kojom gazi đavla. Svetac je proročki govorio o toj borbi. Figura đavla, pritisnuta nogom sveca na zemlju, u lijevoj ruci drži Raspravu i nastoji je rastrgati, a desnom rukom zaklanja lice da ga ne pogodi pogled sv. Ljudevita.
Sve skupa je jedno umjetničko dočaravanje proroštva iz Rasprave (br. 114) o budućnosti tog spisa. Ljepota kipa je odraz nutarnje ljepote sv. Ljudevita koji se je potpuno predao Mariji da bi bio potpuno Isusov.
Inače, biskup Lužona je tražio da u litanijama u čast sv. Ljudevita budu umetnuti zazivi “gorljivi propovjednik Križa, apostol svete krunice i vjerni rob Marijin”.
Izvor: monfortanci.com