To može biti obeshrabrujuće, ali stalno priznavanje istih grijeha ima i svoje prednosti. Jedna se osoba požalila svećeniku da uvijek ponavlja stare grijehe. Svećenik je duhovito odgovorio: "Pa, nadam se da ne činite nove!" Doista, činjenica da ne pogoršavamo svoju situaciju novim grešnim ponašanjem je milost sama po sebi. Ali kakva je korist od ispovijedi ako uvijek na kraju ponavljamo iste grijehe?
Ispovijed nije pravni akt, način obračunavanja s dobrim Gospodom i samim sobom, piše Aleteia. Sakrament pomirenja privilegirana je prilika iskusiti Očevo milosrđe. To je kanal milosti – božanski život prenosi se na nas čak i kroz rane naše duše koje Bogu prikazujemo kako bismo zadobili Njegovo oproštenje.
Ovaj se sakrament također doživljava kao pedagoški čin, rekao je papa Benedikt XVI. Omogućuje nam prisnije razumijevanje Božjeg srca, shvaćanja da se milosrdni Otac nikad ne umara opraštati. Primanje Božje milosti nije osjećaj (koliko god taj osjećaj bio dobar), već, prema riječima pape Franje, primanje “istinske snage koja može spasiti čovječanstvo i svijet od raka grijeha”. Fascinacija, zahvalnost i radost proizlaze iz ove objave Božje ljubavi prema svakome od nas. Sveti Maksimilijan Kolbe jednom je rekao: „Kad sve što sam pokušao nije uspjelo, kad sam prepoznao da sam se izgubio i kad su moji nadređeni shvatili da sam beskoristan, Djevica Marija uzela je u svoje ruke ovaj jadni instrument koji je bio dobar samo za staro željezo.”
Ako vam priznanje istih grijeha smeta to je često zato što smo iziritirani sami sobom i prepoznajemo da naša slika o sebi nije onakva kakvu bismo željeli da bude. Međutim, kršćanski je život utemeljen upravo na egzistencijalnom iskustvu naše mizernosti, naše nesposobnosti da učinimo bilo što izvan Krista. (Usp. Ivan 15,5: “Ja sam trs, vi loze. Tko ostaje u meni i ja u njemu, taj donosi mnogo roda. Uistinu, bez mene ne možete učiniti ništa.”)
Ponavljanjem istih grijeha dolazimo do spoznaje o našoj urođenoj mizernosti kao i o beskrajnoj dobroti Božjoj. Majci Tereziji, koja mu se žalila da je nesposobna, Isus je odgovorio: “Ti si, znam, najnesposobnija i najslabija osoba, ali upravo zato te želim iskoristiti za svoju slavu. Hoćeš li odbiti? “
Dakle, Bog nas ne želi osloboditi grijeha kako bismo bili moralno ispravni. Umjesto toga, Bog nas želi dovesti do dubokog razumijevanja ponora naše mizernosti i prugutati ga u ponoru Božjeg milosrđa. Tada i samo tada Božju milost, uvijek dovoljnu da nas spriječi da griješimo, možemo djelotvorno primiti.