Papa se na pitanje rodne ideologije osvrnuo, kako navodi Hina, u knjizi razgovora "Sveti Ivan Pavao Veliki" te je upozorio da ta ideologija "želi prešutno u korijenu uništiti stvaralački naum koji Bog ima za svakog od nas, a to je različitost i posebnost, te sve učiniti istovrsnim, neutralnim" ističući da nas "brisanje razlika neće međusobno približiti, već prihvaćanje drugog u različitosti". Istovremeno, Katolička Crkva u ovom pitanju ima sve više 'saveznika' i to na područjima za koje je, površno gledajući, malo vjerojatno da se slažu s Crkvom, poput primjerice radikalnih feministica.
Mary Kate Fain ne slaže se s Katoličkom Crkvom gotovo niti oko jedne stvari, ali slaže se s katoličkim stavom o rodnosti i identitetu, prenosi CNA. Međutim zbog svog mišljenja i izražavanja istog, platila je visoku cijenu.
Fain je prošle godine napisala članak u kojem kritizira teoriju nebinarnih rodnih identiteta, dakle teoriju prema kojoj rodni identitet i spol nisu vezani uz dva roda – žensko i muško, već uz pretpostavku da postoji spektar mogućnosti kako se netko može sam identificirati i izabrati svoj rod. Fain je u svome radu dovela u pitanje zašto toliko žena ima potrebu odbaciti svoj identitet koji jest vezan uz ženski spol te preuzimaju taj “nebinarni” identitet prema kojem se ne svrstavaju niti u muško niti u žensko.
Čovjek je jedinstvo tijela i duše i stvoren je kao muško ili žensko.
Nedugo nakon što je objavila rad na internetskoj izdavačkoj platformi, Fain je otpuštena s radnog mjesta na kojem je radila kao inženjerka softvera te tvrdi da je dobila otkaz zbog svojih stajališta. “Izgleda da se jedan kolega potužio na članak i ja sam otpuštena. Nakon toga su me samo počeli otkazivati. Maknuli su me s konferencija i iz mnogih grupa u kojima sam volontirala. Time mi je postalo vrlo jasno da su jednostavno željeli da šutim, ali se također pokazalo da postoji potreba za mjestom u kojem žene smiju to reći”, rekla je Fain za CNA.
Uz mnoge druge spisateljice, intelektualke i feministice Fain je otkazana zbog svoga stava da ženska prava od kojih su neka utemeljena na njihovom spolu, poput prava na posebne toalete, sportske timove i terapijske skupine, zaslužuju zaštitu. “Od nas se očekuje da slijepo prihvaćamo što god netko kaže za svoj identitet, bez ikakve kritičke analize. Trebali bismo zanemariti ugnjetavanje utemeljeno na spolu i jednostavno priznati: Ah da, svi smo ono što kažemo da jesmo i to definira realnost. Ali znamo da to nije tako.”
Iako se u mnogočemu radiklane feministice ne slažu s Katoličkom Crkvom, dijele stav Crkve u vjerovanju da su žene rođene kao žene, a muškarci kao muškarci. Mary Rice Hasson s Katoličkih studija na Centru za etiku i javnu politiku u Wahsingtonu te direktorica Foruma katoličkih žena navela je za CNA da je vrlo pozitivno što su radikalne feministice progovorile o realnosti spolnih razlika i protiv rodne tiranije. “Posebno je važno što se slažemo da su spolne razlike stvarne, da se muškarci i žene razlikuju na mnoge načine i da se spol ne može mijenjati”, navela je Hasson istaknuvši da kršćanska antropologija naučava da je čovjek hilemorfističko jedinstvo tijela i duše te da je stvoren kao muško ili žensko, zauvijek.
Kara Dansky, pripadnica skupine s primarnim ciljem borbe protiv nasilja nad ženama poput silovanja, seksualnog iskorištavanja, nasilja u obitelji, pornografije i prostitucije, rekla je da je njen rad gotovo nemoguć u kontekstu rodne ideologije u kojem dovodimo u pitanje što žena uopće jest. “Vrlo je teško boriti se s ovim problemima kada nam nije dozvoljeno imenovati kategoriju žene. Vrlo mi je zanimljivo kako svi znaju što znači žena ili djevojčica kada se radi o nasilju u obitelji, silovanju i seksualnim napadima ili kada se govori o postocima tih kaznenih djela počinjenima upravo nad ženama i djevojčicama”, navela je Dansky.
Fain je također rekla kako je promoviranje slobode govora u ovom pitanju jedna od najvažnijih stvari koje ujedinjuju feministice i kršćane te na kojoj zajedno mogu, a već su i započeli, raditi.