Sveti Irenej bio je biskup iz 2. stoljeća. Živio je otprilike 130. - 202., a njegovi spisi rano svjedoče o vjerovanjima Crkve o euharistiji. U svojoj knjizi Protiv hereza zapisuje da se na misi događa nešto izvanredno.
Sveti Irenej bio je biskup iz 2. stoljeća. U svojoj knjizi Protiv hereza zapisuje da se na misi događa nešto izvanredno, piše Aleteia.
“Jer kao što kruh, koji se proizvodi od zemlje, kad primi Božji zaziv, više nije uobičajeni kruh, već Euharistija, koja se sastoji od dvije stvarnosti, zemaljske i nebeske; tako i naša tijela, kad prime euharistiju, više nisu raspadljiva, imaju nadu u uskrsnuće u vječnost.”
Sveti Irenej ističe da kruh i vino doživljavaju preobrazbu na misi na riječi posvećenja, pretvarajući ih u nešto novo, i nebesko i zemaljsko. U drugom dijelu svoje knjige otkriva u što se točno mijenjaju.
[Isus] je prepoznao čašu (koja je dio stvaranja) kao Svoju vlastitu krv, iz koje odbacuje našu krv; a kruh (također dio stvaranja) uspostavio je kao svoje vlastito tijelo, od kojeg daje posvećenje našim tijelima.
To je u skladu s onim što Katekizam Katoličke crkve trenutno navodi.
Posvećenjem se vrši transupstancijacija kruha i vina u Tijelo i Krv Kristovu. Posvećenjem se izvršuje pretvorba kruha i vina u Tijelo i Krv Kristovu. Pod posvećenim prilikama kruha i vina, istinski, stvarno i bitno, biva prisutan sam Krist, živi i proslavljeni, njegovo Tijelo i Krv, zajedno sa svojom dušom i svojim boštvom.
KKC 1413
Sveti Irenej je jednostavno izjavljivao nešto što Crkva nikad nije prestala poučavati o euharistiji: da kruh i vino Božjom snagom postaju tijelo i krv Isusa Krista.