Svećenik Hercegovačke franjevačke provincije na službi u Širokom Brijegu fra Dane Karačić u duhovnom se poticaju za Radio Mir Međugorje osvrnuo na ulomak iz evanđelja u srijedu, 9. ožujka, a njegovo promišljanje prenosimo u nastavku.
Čitajući pojedine odlomke Evanđlja ponekad ostajemo zbunjeni i čini nam se da je nemoguće nama ljudima ostvariti zahtjeve koji su u njima postavljeni, piše fra Dane Karačić za Radio Mir Međugorje.
Tako je kad Isus govori, svojim učenicima i svima koji su ga slušali, da treba ljubiti i neprijatelje. Da bismo shvatili te zahtjevne riječi koje je Isus izgovorio i naložio svojim slušateljima da ih izvršavaju, trebamo moliti Isusa da nam pomogne da sve to možemo u potpunosti i razumjeti i izvršavati.
Prirodno je da mi obični ne možemo ljubiti svoje neprijatelje.
Molimo i Duha Svetoga da izmjeni naša srca da nastojimo praštati i ljubiti poput Isusa, koji nam je dao najveći mogući dokaz svoje ljubavi strašnom smrću na križu za sve ljude: i prijatelje i neprijatelje.
On nam kaže „da ih ljubimo i molimo za njih“.
Prirodno je da mi obični ne možemo ljubiti svoje neprijatelje. Možemo na jedvite jade izbjeći osvetu, to jest da neprijateljima uzvratimo istom mjerom. A to je već mnogo. Ali Isus nas poziva na mnogo više od ove obične ljudske reakcije. On nam kaže „da ih ljubimo i molimo za njih“.
Bog je stvorio naše srce da ne može biti neutralno. Kad smo indiferentni prema nekomu, tada nismo sposobni otkriti ono što je eventualno dobro u njemu, pa mu onda nismo sposobni ni istinski oprostiti.
Imajući to na umu i Isusova zapovijed da ljubimo svoje neprijatelje i molimo za njih, postaje razumljiva.
Zapravo Isus nas poziva da slijedimo nebeskog Oca, ne u njegovoj svemoći, ne u njegovoj mudrosti, ne u njegovoj razumnosti – to je nemoguće jer on je Stvoritelj, a mi stvorenja, ali možemo ga slijediti u Njegovoj dobroti i milosrđu.
On koji čini ne samo da „njegovo sunca obasjava i dobre i zle, i da kiša pada pravednima i nepravednima“, već je žrtvovao svoga Sina, svoga ljubljenoga Sina, i za Judu izdajnika i za dobrog razbojnika koji je bio razapet s Isusom i za sve ljude.
Svima prašta i vraća im sinovstvo koje su možda izgubili svojim zlim djelima i grijesima. Imajući to na umu i Isusova zapovijed da ljubimo svoje neprijatelje i molimo za njih, postaje razumljiva.