"Isus je to koji i nas danas šalje da riječima i životom budemo svjedoci njegova uskrsnuća i evanđelja, da budemo njegovi svjedoci", stoji na Facebook profilu biskupa Mate Uzinića
U svim evanđeoskim izvještajima o ukazanjima uskrsloga Isusa, evanđelisti primjećuju zbunjenost i prestrašenost njegovih učenika, koja se postupno pretvara u veliku radost i navještaj. Razlog možemo pronaći u ulomku iz Djela apostolskih. U tom ulomku Petar, u ime svih ostalih učenika, iznosi optužnicu protiv svojih suvremenika: „Začetnika života ubiste“, kojoj dodaje i još važnije poruke koja je, zapravo, evanđelje. Ta poruka je da Isus nije umro zato što su to htjeli oni koji su sudjelovali u njegovom smaknuću nego da ispuni ono što „Bog … unaprijed navijesti po ustima svih proroka.“ I da Isus nije ostao u grobu nego je uskrsnuo, ali ne da bi se osvetio, nego da nas spasio.
Krist koji je drugačiji od onoga kojega su oni zamišljali dok su se uoči muke prepirali o tome tko je među njima najveći.
Ista ova optužnica koju je Petar iznio suvremenika odnosi se i na njega samoga i ostale učenike. I oni su izdali, zatajili i ostavili Isusa u njegovim najtežim trenucima. Boljelo ih je to. Stidjeli su se. Zato im u prvom trenutku pojava uskrsloga Isusa izaziva nelagodu i strah. U razgovoru s njim, dok ga gledaju i slušaju, shvaćaju da su i oni sve ono što su učinili, učinili u neznanju, da im se uskrsnuli Isus neće osvetiti zato što su ga napustili, da uskrsnuli Isus prima opet natrag, da mogu i trebaju biti ponovo njegovi učenici, da su oni, usprkos svojim ograničenjima i slabostima, dio, ali i svjedoci, šireg Božjeg plana spasenja koji je Bog izveo u Isusu koji je Krist. Krist koji je drugačiji od onoga kojega su oni zamišljali dok su se uoči muke prepirali o tome tko je među njima najveći. Iako ih je Isus i prije na to upozoravao, oni tek u susretu s uskrsnulim Isusom shvaćaju da je pisano: „Krist će trpjeti i treći dan ustati od mrtvih, i u njegovo će se ime propovijedati obraćenje i otpuštenje grijeha po svim narodima počevši od Jeruzalema.“ Shvaćaju i da im je oprošteno, da je Isus, „pomirnica za grijehe naše, i ne samo naše nego svega svijeta“. I da je sve što se od njih traži da više ne griješe, ali i da ne zaborave: „Ako tko i sagriješi, zagovornika imamo kod Oca – Isus Krista, Pravednika.“
Isto je i s nama današnjim kršćanima. Mislimo da činimo dobro, a zapravo činimo zlo. I mislimo da znamo, a zapravo ne znamo, jer ne razumijemo, kao što ni apostoli nisu razumjeli.
Suvremeni čovjek u svojim izborima nije puno drugačiji od Izraelaca Isusovog vremena, kao što ni mi, današnji kršćani nismo puno drukčiji od prvih Isusovih učenika. Koliko li se samo puta zato svaki dan ponovo i u ovom našem svijetu i vremenu ponavlja razlog za optužnicu: „Začetnika života ubiste?“ I puno puta to nije zato što je današnji čovjek loš, kao što ni Isusovo odbacivanje nije bilo zato što su njegovi suvremenici bili loši. I danas je to najčešće zbog neznanja. I predrasuda. Isto je i s nama današnjim kršćanima. Mislimo da činimo dobro, a zapravo činimo zlo. I mislimo da znamo, a zapravo ne znamo, jer ne razumijemo, kao što ni apostoli nisu razumjeli. I zato činimo krive izbore. Biramo sporedne stvari, dademo se zavesti od različitih krivih učitelja i lažnih teorija, a ono bitno nam izmiče. Molimo na različite načine da nam se „daruje ubojica“, a „začetnika života“ ubijamo.
Da bismo se oslobodili zbunjenosti i straha u koji nas je zatvorio ovakav izbor, i nama je potreban susret s uskrsnulim Isusom
Da bismo se oslobodili zbunjenosti i straha u koji nas je zatvorio ovakav izbor, i nama je potreban susret s uskrsnulim Isusom. I mi imamo potrebu čuti onaj njegov: „Mir vama!“ koji će nam pomoći konačno razumjeti uskrslog Isusa, drugačijeg od onoga kojega smo prilagodili sebi i zatvorili u svoja osobna očekivanja i vlastite predrasude i shvaćanja, drugačijeg od naših ljudskih veličina i naslova. To je Isus koje se neće i ne smije zaustaviti samo na osudi nego uvijek treba uključivati i poruku spasenja. To je Isus, kako on to sam svjedoči, Svetog pisma, Mojsijevog zakona, Proroka i Psalama, Isus evanđelja, Govora na gori i blaženstava, parabola i čudesnih znakova, Božjeg kraljevstva i obraćenja, Isus koji oprašta umirući i umire opraštajući.
To je, u konačnici, Isus koji nije ostao u grobu nego je uskrsnuo i zauvijek živi kao naš brat i Gospodin, ne da bi nas kaznio, čak niti da bi nam spočitao ono što smo loše napravili, nego da bi na spasio, da bismo i mi s njim živim mogli zauvijek živjeti. To je Isus koji nam uvijek ponovo bez obzira koliko smo ga puta zatajili i ubili, daje priliku da možemo biti njegovi učenici. Isus je to koji i nas danas šalje da riječima i životom budemo svjedoci njegova uskrsnuća i evanđelja, da budemo njegovi svjedoci.