Sakrament ženidbe, dakle, nije izmislila Crkva, on je stvarno „su-stvoren“ s čovjekom kao takvim, kao plod živosti ljubavi, u kojoj se muškarac i žena uzajamno pronalaze, te tako pronalaze i Stvoritelja koji ih je pozvao na ljubav.
„Više nisu dvoje, nego jedno tijelo“ – u današnjem Evanđelju Isus ističe nerazrješivost bračne veze. I napominje da je od samoga početka Bog stvorio muškarca i ženu kako bi se sjedinili i postali samo jedno tijelo. A farizejima, koji su ga podsjetili kako je Mojsije dao ljudima pravo otpustiti ženu, Gospodin odgovara da je to bilo dopušteno zbog tvrdoće njihova srca, „ali u početku ne bijaše tako“. Papa Benedikt XVI. više je puta govorio o braku, slici Božje ljubavi. Prisjetimo se nekih njegovih razmišljanja.
Ljudska je ljubav povlašteni put koji je Bog izabrao kako bi se objavio čovjeku.
Ljudska je ljubav povlašteni put koji je Bog izabrao kako bi se objavio čovjeku. Sveti Otac ističe izvanrednu vezu između sakramenta Ženidbe i trojstvenoga Otajstva. Upravo u toj vezi ljubavi – ističe Papa – možemo zamijetiti kršćansku sliku Boga, te tako i sliku čovjeka i njegova puta. Osim toga, uska veza koja postoji između slike Boga – Ljubavi i ljudske ljubavi pomaže nam shvatiti da slici monoteističkoga Boga odgovara monogamni brak. Brak utemeljen na isključivoj i konačnoj ljubavi postaje slika odnosa Boga i njegova naroda i obratno: način na koji Bog ljubi postaje mjera ljudske ljubavi – naglasio je Sveti Otac u govoru članovima Papinskoga instituta za proučavanje braka i obitelji Ivan Pavao II., održanome 11. svibnja 2006. godine.
Papa nadalje napominje da su brak i obitelj ukorijenjeni u najdublju jezgru istine o čovjeku i njegovoj sudbini. Sveto pismo pokazuje da je poziv na ljubav dio prave slike Boga, koju je Stvoritelj htio utisnuti u svoje stvorenje. Razlika u spolu koja obilježava tijelo muškarca i žene nije samo jednostavna biološka činjenica, nego ona ima puno dublje značenje; ona, naime, izražava oblik ljubavi kojom muškarac i žena, postajući samo jedno tijelo, mogu ostvariti istinsko zajedništvo osoba, otvoreno za prijenos života – naglasio je Sveti Otac u spomenutome govoru.
Brak znači slijediti drugoga u ljubavi i postati tako samo jedan život, jedno tijelo, te stoga nerazdvojni; on je novi život koji se rađa iz toga zajedništva ljubavi koje sjedinjuje, te tako oblikuje i budućnost
Za mene je vrlo lijepo utvrditi da već na prvim stranicama Svetoga pisma, odmah nakon priče o stvaranju čovjeka, nalazimo objašnjenje ljubavi i braka – primijetio je Sveti Otac na susretu s mladima iz Rimske biskupije, održanome 6. travnja 2006. godine. Brak znači slijediti drugoga u ljubavi i postati tako samo jedan život, jedno tijelo, te stoga nerazdvojni; on je novi život koji se rađa iz toga zajedništva ljubavi koje sjedinjuje, te tako oblikuje i budućnost – rekao je Sveti Otac. Papa je osim toga naglasio kako je Ženidba prvi sakrament koji je Bog ustanovio već u stvaranju. To je sakrament Stvoritelja svemira, stoga je upisan upravo u ljudsko biće – pojasnio je Papa. Sakrament Ženidbe, dakle, nije izmislila Crkva, on je stvarno „su-stvoren“ s čovjekom kao takvim, kao plod živosti ljubavi, u kojoj se muškarac i žena uzajamno pronalaze, te tako pronalaze i Stvoritelja koji ih je pozvao na ljubav – rekao je Sveti Otac na susretu s mladima.
Sakrament Ženidbe, dakle, nije izmislila Crkva, on je stvarno „su-stvoren“ s čovjekom kao takvim, kao plod živosti ljubavi, u kojoj se muškarac i žena uzajamno pronalaze, te tako pronalaze i Stvoritelja koji ih je pozvao na ljubav
Kršćanske su obitelji stoga pozvane svjedočiti ljepotu braka i njegovu dimenziju beskonačne ljubavi – potiče Papa. Ta je zadaća danas još hitnija, pred širenjem kulturnih strujâ nadahnutih hedonizmom i relativizmom. Neka kršćanski bračni parovi, svjesni primljene milosti, osnuju obitelj otvorenu životu i sposobnu suočiti se, ujedinjena, s brojnim i slojevitim izazovima našega doba. Danas je na poseban način potrebno njihovo svjedočanstvo – naglasio je Sveti Otac u podnevnome nagovoru 8. listopada 2006. godine.
Izvor: KTA.