Budi dio naše mreže

Što se promijenilo u nauku Crkve o rodnoj ideologiji?

Kongregacija za katolički odgoj objavila je 10. lipnja dokument "Muško i žensko stvori ih", o dijalogu glede pitanja rodne teorije u obrazovanju

/ hjb

Novi je dokument zamišljen kao instrument koji bi trebao pomoći u debati o ljudskoj spolnosti te odgovoriti na izazove rodne ideologije. “U svim takvim (rodnim) teorijama, od najumjerenijih do najradikalnijih, postoji suglasnost da se rod promatra kao važniji od muškog ili ženskog spola”, stoji u novom dokumentu koji je 10. lipnja 2019. pod naslovom ‘Muško i žensko stvori ih’ objavila Kongregacija za katolički odgoj.

Odmah u prvom odlomku dokumenta navode se razlozi objave sažetoga crkvenog pogleda na rodnu teoriju: “Sve je jasnije da se suočavamo s nečim što se precizno može nazvati krizom obrazovanja, osobito u području afektivnosti i spolnosti. Na mnogim mjestima planiraju se i kurikuli kojima se, navodno, prenosi neutralna koncepcija osobe i života, a zapravo se odnose na antropologiju protivnu vjeri i zdravom razumu. Dezorijentacija uzrokovana antropologijom koja je široko rasprostranjena u našem kulturnom krajoliku nedvojbeno je pomogla u destabilizaciji institucije obitelji. S tim se pojavila i tendencija poništavanja razlika između muškaraca i žena, prikazujući ih umjesto toga samo kao proizvod povijesnog i kulturnog uvjetovanja.” Posljedica rodne ideologije uglavnom je stvaranje kulturološke i ideološke revolucije vođene relativizmom, a zatim i pravna revolucija, budući da takva uvjerenja zahtijevaju posebna prava za pojedinca i cijelo društvo.

Crkva naučava bitnu razliku između muškarca i žene

Objavljen na početku lipnja, tzv. Pride mjeseca, tijekom kojega mnogi gradovi i udruženja obilježavaju kampanju LGBT propagiranja, u dokumentu se kaže kako Crkva naučava bitnu razliku između muškaraca i žena, uređenu prirodnim zakonom te, kao takvom, bitnom za obitelj i ljudski procvat. Dakle, u crkvenom nauku promijenilo se nije – ništa.

Posljedica rodne ideologije uglavnom je stvaranje kulturološke i ideološke revolucije vođene relativizmom, a zatim i pravna revolucija, budući da takva uvjerenja zahtijevaju posebna prava za pojedinca i cijelo društvo.

“Potrebno je ponovno potvrditi metafizičke korijene spolne razlike, kao antropološko pobijanje pokušaja negiranja muško-ženske dvojnosti ljudske prirode, iz koje nastaje obitelj”, objašnjava se dokumentu i dodaje: “Poricanje ove dvojnosti ne samo da briše viziju ljudskih bića kao ploda djela stvaranja, nego stvara i ideju ljudske osobe kao svojevrsne apstrakcije koja ‘za sebe bira kakva će biti njegova priroda’.”

Potkopavanje obitelji

U tekstu koji je potpisao prefekt Kongregacije za katolički odgoj kardinal Giuseppe Versaldi spominje se i filozofsko podrijetlo pokreta rodne teorije te upozorava na široke manevre kojim bi se njegova specifična antropologija uvrstila u politiku i pravo. Problem s ovom teorijom, kako se navodi u dokumentu, nije u razlikovanju između termina roda i spola, koji se mogu ispravno razumjeti, nego u razdvajanju jednoga od drugog. “Propozicije rodne teorije konvergiraju se u konceptu ‘queer’. On se pak referira na dimenzije spolnosti koje su iznimno fluidne, fleksibilne i, kao takve, nomadske”, napominje Kongregacija, upozoravajući da je rezultat tog ideološkog trenda potkopavanje obitelji.

Cilj Crkve na institucionalnoj i individualnoj razini mora biti obrazovanje djece u skladu s principima koji brane autentično ljudsko dostojanstvo.

Mogućnost dijaloga

“Opći koncept ‘nediskriminacije’ često skriva ideologiju koja negira razliku, kao i prirodnu uzajamnost koja postoji između muškaraca i žena”, upozorava Kongregacija za katolički odgoj te ističe kako kršćani koji rade u školama, bilo vjerskim bilo svjetovnim, trebaju izbjegavati radikalni individualizam rodne teorije te djecu poučavati ‘prevladavanju vlastitog individualizma i, u svjetlu vjere, otkrivati svoje specifično zvanje odgovornog života u zajednici’.

U dokumentu se također navodi kako je, unatoč svim izazovima, dijalog i dalje moguć. Također se poziva na zaštitu ljudskih i obiteljskih prava, osuđuje nepravednu diskriminaciju i ističe točke jedinstva među ljudima koji imaju različite poglede o rodnoj ideologiji.

Na mnogim mjestima planiraju se i kurikuli kojima se, navodno, prenosi neutralna koncepcija osobe i života, a zapravo se odnose na antropologiju protivnu vjeri i zdravom razumu.

“Primjerice, obrazovni programi na ovom području često dijele pohvalnu želju za borbom protiv svih oblika nepravedne diskriminacije, što je zahtjev koji se može podijeliti sa svim stranama”, navodi se u dokumentu. Ističe se i kako cilj Crkve na institucionalnoj i individualnoj razini mora biti obrazovanje djece u skladu s autentičnim principima koji brane autentično ljudsko dostojanstvo.

Dijalog da, ali na jasnim načelima

Povrh svega ponavlja se da je obitelj ‘prvotna zajednica’ kojoj učenici pripadaju i temeljno je sredstvo za očuvanje, razumijevanje i posredovanje ljudskog dostojanstva. Ipak, u dokumentu se navodi da treba promicati kulturu dijaloga između Crkve i principa rodne teorije, na način koji poštuje ‘legitimne težnje katoličkih škola da zadrže vlastitu viziju ljudske spolnosti’, temeljenu na ‘integralnoj antropologiji, sposobnoj za usklađivanje fizičkog, psihičkog i duhovnog identiteta ljudske osobe’.

Ovaj prevažni dokument Kongregacije završava inzistiranjem da Crkva, obitelj i katolički odgojitelji imaju pravo braniti autentično naučavanje i razumijevanje od sve isključivijeg pristupa obrazovanju u skladu sa sekularnim i progresivnim načelima.

Obratite nam se

Ukoliko imate prijedlog za vijest, pošaljite nam na info@hkm.hr

Rezultati pretrage za pojam:

Danas slavimo sv. Joakima i Anu, Isusove djeda i baku – savršen dan da se prisjetimo i naših ‘neopjevanih heroja