Uoči Jubileja 2025., Vatikan je lansirao crtanu maskotu predstavljenu u ponedjeljak kao veselo lice nadolazeće svete godine Katoličke crkve. Maskota, nazvana Luce - što na talijanskom znači "svjetlo" - namijenjena je privlačenju mlađe publike i vođenju posjetitelja kroz svetu godinu.
Nadbiskup Rino Fisichella, glavni vatikanski organizator jubileja, opisao je maskotu kao dio vatikanskog cilja da se uključi u “pop kulturu koju tako vole naši mladi”.
Maskota će debitirati ovaj tjedan na Lucca Comics and Games, slavnoj talijanskoj konvenciji posvećenoj stripovima, video igrama i fantaziji, gdje će Vatikanski Dikasterij za evangelizaciju ugostiti prostor posvećen “Luce i prijateljima”.
Bit će to prvi put da jedan vatikanski dikasterij sudjeluje na konvenciji stripa. Fisichella, koji služi kao pro-prefekt odjela za novu evangelizaciju Dikasterija za evangelizaciju, rekao je kako se nada da će sudjelovanje na konvenciji “omogućiti da govorimo mlađim generacijama o temi nade, koja je središnja više nego ikad u evanđeoskoj poruci.”
Odjevena u žutu kabanicu, blatom umrljane čizme i hodočasnički križ, Luceina misija je voditi mlade hodočasnike prema nadi i vjeri sa svojim vjernim psom Santinom uz nju.
Odjevena u žutu kabanicu, blatom umrljane čizme i hodočasnički križ, Luceina misija je voditi mlade hodočasnike prema nadi i vjeri sa svojim vjernim psom Santinom uz nju. Školjke joj svjetlucaju u očima, prisjećajući se školjke jakobove kapice koje su simbol hodočasničkog putovanja Camino de Santiago.
Govoreći na tiskovnoj konferenciji u Vatikanu 28. listopada pored plastične figurice Luce, Fisichella je Luceine sjajne oči opisao kao “simbol nade srca”.
Luce će, rekao je, također biti zaštitno lice paviljona Svete Stolice na Expo 2025. u Osaki, Japan, gdje će predstavljati temu Vatikanskog paviljona, “Ljepota donosi nadu”, uz Caravaggiovo “Polaganje Krista u grob”, sliku koja bit će privremeno posuđena iz Vatikanskih muzeja za izložbu.
Simone Legno, talijanska suosnivačica brenda pop kulture Tokidoki, dizajnirala je Luce i njezine “prijatelje hodočasnike” – Fe, Xin i Sky, odjevene u jakne jarkih boja.
Lucein žuti mornarski baloner upućuje na vatikansku zastavu i putovanje kroz životne oluje. Blatne čizme maskote predstavljaju dugo i teško putovanje, a štap simbolizira hodočašće prema vječnosti.
Legno, koji je priznao da oduvijek voli japansku pop kulturu, rekao je kako se nada da “Luce može predstavljati osjećaje koji odjekuju u srcima mlađih generacija.”
“Izuzetno sam zahvalan Dikasteriju za evangelizaciju što je otvorio svoja vrata i pop kulturi”, rekao je.
Izuzetno sam zahvalan Dikasteriju za evangelizaciju što je otvorio svoja vrata i pop kulturi.
Jubilej je posebna sveta, milosna i hodočasnička godina u Katoličkoj Crkvi. Obično se održava jednom svakih 25 godina, iako papa može pozvati na izvanredne jubilarne godine i češće, kao što je to bilo u slučaju Godine milosrđa 2016. ili Godine vjere 2013.
Vatikan je planirao niz kulturnih događaja koji će popratiti uvod u jubilarnu godinu, uključujući koncert Šostakovičeve “Simfonije br. 5” 3. studenog i umjetničku izložbu slike Marca Chagalla “Bijelo raspeće”, koja će biti posuđena od Art Institute of Chicago kako bi bila izložena u rimskom Museo del Corso od 27. studenog do 27. siječnja.
Sama jubilarna godina započet će otvaranjem vrata Bazilike svetog Petra na Badnjak 2024. Očekuje se da će do kraja Svete godine, 6. siječnja 2026., bazilika ugostiti 30 milijuna hodočasnika.