U Belgiji, rodnom gradu braće Huberta i Jan van Eycka, umjetnika koji su poznati po izvanrednim religijski nadahnutim djelima, održava se jedna od najvećih izložbi radova Jan Van Eycka u Muzeju lijepih umjetnosti u Ghentu.
Izložba je za posjetitelje otvorena 1. veljače te istu svi mogu posjetiti do 30. travnja u Muzeju lijepih umjetnosti u belgijskom gradu Ghentu.
“Želite li iskusiti jednako čuđenje poput Jan van Eyckovih suvremenika kada su prvi put vidjeli njegov rad?”. Tako organizatori opisuju doživljaj ove izložbe za koju navode da neće razočarati. Neovisno o tome želite li ili možete posjetiti ovu izložbu, van Eyckovi su vrijedan doprinos kršćanskoj umjetnosti.
Kako piše New York Times, slikar Jan van Eyck prije gotovo šest stoljeća počeo je koristiti tada potpuno novu tehnologiju, uljane boje, te time postao pionir jedne precizne umjetnosti koja gotovo nadilazi svoje motive i sama postaje vječnom, a čak i danas se njegovim djelima dive mnogi.
Van Eyck rođen je 1390. u istočnom dijelu današnje Belgije, a u Brugesu, gradu koji se nalazi u Zapadnoj Flandriji nalazi se njegov najznačajniji rad “Obožavanje Mističnog jaganjca”, oltarsko djelo koje je naslikao s bratom Hubertom.
Zadnje desetljeće konzervatori rade na restauriranju dvadeset četiri ploča ovog djela koje prikazuju Isusa, Djevicu Mariju, Adama i Evu te jaganjca. Ovi prikazi inspirirali su hodočašća i štovanja, ali i neke pobune te krađe. Poznati francuski vojni lider Napoleon uzeo je nekoliko panela, a nacisti su ukrali djelo u potpunosti. Oltarsko djelo vraćeno je 1945. u katedralu Sv. Bave u Ghentu, iako se za jednu ploču i dalje ne zna gdje je.
Zadobivši povjerenje Filipa II., vojvode od Burgundije, Jan van Eyck radio je kao dvorski slikar te je tamo razvio ovaj nevjerojatni novi slikarski stil posebnog naturalizma u čemu mu je nedvojbeno pomoglo otkriće uljanih boja koje se suše sporije od tempera, te ih je moguće lakše miješati mokre na platnu kako bi se bolje stvorile konture, sjene i naglasci.
Uljane boje u 15. stoljeću učinile su ono što su mobiteli s kamerama učinile u našem dobu: Eksploziju slike. Osim toga, u oltarskom djelu braće van Eyck, pomoću uljanih boja rodila se nova religijska umjetnost koja je toliko precizna da se promatračima može činiti da gledaju kroz ovaj svijet u onaj iznad, onaj transcendentni.