Budi dio naše mreže

BiH dobar primjer i za Hrvatsku – ekološka kampanja "Pjevaju šume" za smanjenje sječe borova, jela i drvaca

Kampanja već osmu godinu traje u Sarajevu sa željom da 'pjevaju šume', odnosno da se u Bosni i Hercegovini jača ekološka svijest o značaju zelenog pokrivača za život na zemlji i zaustavljanju uništenja šumskoga blaga.

/ Ante Novak

Bosna i Hercegovina u ovome slučaju mogla bi biti dobar primjer ne samo nama u Hrvatskoj, nego i tolikima drugima u svijetu. Kod njih već osmu godinu u nizu traje predbožićna kampanja razvoja ekološke svijesti o potrebi sprječavanja masovne sječe borova, jela i drvaca kojima će i kojima već jesu okićeni mnogi domovi i gradski trgovi povodom svetkovine Božića.

Riječ je ovdje, naime, o ekološko-medijskoj kampanji ‘Pjevaju šume 2018.’ čiji je cilj sprječavanja sječe i uništavanja šuma, a buđenja svijesti da bi bilo bolje, s ekološkog gledišta, nabaviti imitaciju božićnog drvca.

Kampanju – u sklopu šireg projekta ‘Kao nekad pred Božić’ – zajednički organiziraju Udruga ‘Libertas’ za promociju i kulturne djelatnosti iz Sarajeva te Udruženje ‘Facultas za prosperitet mladih’. Oni žele – kako kažu – da ‘pjevaju šume’, odnosno da se u Bosni i Hercegovini jača svijest o značaju zelenog pokrivača za život na zemlji, objavili su u priopćenju za javnost.

Ukrašavanje božićne jelke prelijepi je običaj, međutim i ove godine sugeriramo neka radije koriste plastične jele da se izbjegne masovna sječa

„Ukrašavanje božićne jelke prelijepi je običaj, koji je sastavni dio kulturnog i vjerskog identiteta katolika, ali i novogodišnjeg slavlja svih građana u BiH. Međutim, kroz ovu kampanju i ove godine sugeriramo onima koji kite božićna drvca da radije koriste plastične jele kako bi se izbjegla masovna sječa”, ističe Ivana Krstanović, voditeljica njihovog volonterskog tima.

Podršku projektu dale su i lokalne vlasti, resorno ministarstvo, a kampanja je utoliko više vidljivija u javnosti jer volonteri građanima Sarajeva na raznim punktovima dijele promotivne letke s ekološkom porukom i razgovaraju o toj svojoj namjeri.

Smatraju da su ovakve kampanje poželjne jer tijekom prosinca bit će posječeno mnoštvo jela, smreka i borova, a već početkom nove 2019. godine, nakon samo dva tjedna upotrebe, sve one bit će odbačene, mnoge i neprimjereno zbrinute, a to je onda gomila uništenog šumskog blaga, upozoravaju također.

Ova ukupno 8. kampanja ‘Pjevaju šume 2018.’ dio je šire organizacije 19. festivala božićnih pjesama, igara i običaja ‘Kao nekad pred Božić’ koji se održao 5. prosinca u sarajevskom „Domu mladih“, popularnoj Skenderiji.

Uz ovaj gore izneseni dobar primjer i za nas u Hrvatskoj, organiziraju i druga dva slična događanja. Prvi je Kampanja za mladeMi smo nova generacija dobrovoljnih darivatelja krvi’, a drugi također kampanja ‘Kultura otpada’ o značaju kvalitetnog upravljanja otpadom. I u ovome slučaju slično poručuju i upozoravaju:

Božićni i novogodišnji blagdani vrijeme su darivanja, odnosno razdoblje kada razmišljamo o tome kako se opustiti i razveselili svoje najbliže, no i tada je potrebno voditi računa o okolišu, jer se količina otpada udvostručuje i to postaje sve veći problem u mnogim zemalja svijeta.

 

Obratite nam se

Ukoliko imate prijedlog za vijest, pošaljite nam na info@hkm.hr

Rezultati pretrage za pojam:

Danas slavimo sv. Joakima i Anu, Isusove djeda i baku – savršen dan da se prisjetimo i naših ‘neopjevanih heroja