Katedrala u Salamanci od ovoga je tjedna domaćin izložbe prve hiperrealističnog prikaza Kristovog tijela, načinjene na temelju podataka dobivenih s Torinskog platna.
Preminuli Krist predstavljen je u rigor mortis. Noge su donekle savijene, ruke prekrižene u razini bokova. Vidi se cijelo tijelo čovjeka na Platnu, i ništa nije izostavljeno. Korištena kosa je u cijelosti ljudska i može se vidjeti po cijelom tijelu, od stopala do glave sa svim realizmom, bez izostavljanja detalja. Leđa su blago uzdignuta, pa se vide razderotine na glavi od trnove krune, a na potiljku je neka vrsta male pletenice koja veže kosu. Vidljive su i modrice na ramenima, nastale od nošenja teškoga križa, piše Catholic News Agency.
Skulptura, napravljena od lateksa i silikona, teška je oko 75 kilograma.
Kada se tijelu priđe – u skladu s pravilima za posjetitelje izložbe, s rukama iza leđa – može se vidjeti svaka pora na koži, pjegice, trepavice i obrve. Na koži se vide i rane nastale bičevanjem te tragovi čavala na rukama i nogama, kao i rana između petog i šestog rebra s desne strane. Nos je slomljen, a desno oko natučeno.
Biskup José Luis Retana Gozalo iz Salamance rekao je da ovaj hiperrealistični prikaz ne implicira “teološki sukob”, upravo zato jer je Otajstvo postalo tijelom. Naprotiv, “to će biti svojevrsna pomoć da se vidi Otajstvo.”
Hiperrealistična skulptura nastoji gledatelju prikazati “tijelo poput ljudskoga, bez umjetničkih dodataka i bez interpretacije”, izrađeno po multidisciplinarnim znanstvenim podacima temeljenima na studijama o Svetom Platnu.
Kustos izložbe Álvaro Blanco, koji je više od petnaest godina istraživanja posvetio njenoj realizaciji, daje opširno prethodno objašnjenje povijesnih i znanstvenih podataka koji kulminiraju u hiperrealističnom tijelu. Blanco je tijekom predstavljanja izložbe u sakristiji katedrale u Salamanci priznao da je u trenutku kada je vidio gotovo tijelo bio uvjeren da je “pred Isusom, pred slikom tijela Isusa iz Nazareta”.
Skulpturu je, pod Blancovim vodstvom, izradila skupina umjetnika. A uz figuru koja predstavlja raspetog Krista, tu je i uvodna izložba koja promatrača stavlja u kontekst stvarnosti bičevanja i raspeća te istraživanja Svetoga Platna.
“Tajanstveni čovjek”, kojeg predstavlja ArtiSplendore, tvrtka specijalizirana za izložbe kulturne i umjetničke baštine i turizam, trebao bi ostati u Salamanci između četiri i šest mjeseci. “U sljedećih 20 godina želimo obići crkve diljem svijeta”, poručio je izvršni direktor tvrtke.