U tijeku je prvi Europski tjedan medijske pismenosti koji se održava od 18. do 22. ožujka. Kako je u razgovoru za Hrvatsku katoličku mrežu istaknuo potpredsjednik Društva za komunikacijsku i medijsku kulturu doc. dr. sc. Igor Kanižaj, prvi je put da se na europskoj razini koordiniraju događaji u brojnim zemljama članicama vezani uz promicanje medijske pismenosti, osobite djece i mladih.
“Mislim da je to vrlo vrijedna inicijativa. Naime, naše društvo je prošle godine sudjelovao u oraganizaciji prvih Dana medijske pismenosti koje je pokrenula Agencija za elektroničke medije zajedno s UNICEF-om. Europski tjedan medijske pismenosti poseban je događaj i nije slučajno da se odvija uoči izbora za Europski parlament budući da Bruxelles želi da se radi na podizanju kritičke razine medijske pismenosti među građanima EU”, istaknuo je Kanižaj.
Naš sugovornik podsjetio je kako je Društvo za komunikacijsku i medijsku kulturu u posljednjih sedam godina uz potporu svih važnih nacionalnih i međunarodnih dionika u odgojno-obrazovnom sustavu održala više od 900 radionica u 130 javnih institucija i 55 hrvatskih gradova za više od 19.000 korisnika.
“Stoga možemo reći da imamo vrlo realna i konkretna iskustva s terena koja pokazuju interes učitelja i učenika za medijskom pismenošću u školama. Danas imamo situaciju kako u novom kurikulu nemamo u dovoljnoj mjeri uključene te teme. Želimo pokazati, a što je vidljivo i u dvama istraživanjima, da građani uistinu žele da da se uvede medijski odgoj. Ne smatramo da se nužno treba uvoditi novi predmet već medijski odgoj može biti sadržajnim dijelom drugih predmeta. Želimo da institucije prihvate naša istraživanja te da shvate kako nikad nije bilo bolje vrijeme za medijsko opismenjavanje”, poručio je Igor Kanižaj.
Podsjetimo, istraživanje EU Kids Online za Hrvatsku iz 2017. pokazalo je kako čak 80% roditelja djece u dobi od 9 do 17 godina smatra da bi u škole trebalo uvesti poseban predmet koji bi se bavio samo medijskim odgojem djece. IPSOS PULS proveo je 2013. istraživanje s DKMK-om i utvrdio kako 62% građana smatra da bi medijski odgoj trebao biti uključen u hrvatski odgojno-obrazovni sustav.
U organizaciji Agencije za elektroničke medije i Ureda UNICEF-a za Hrvatsku, u suradnji s brojnim partnerima i pod pokroviteljstvomMinistarstva kulture i Ministarstva znanosti i obrazovanja, od 8. do 12. travnja održat će se drugi Dani medijske pismenosti. Cilj im je osvještavanje javnosti o važnosti medijske pismenosti, osnaživanje građana, posebice djece i mladih vještinama medijske pismenosti, stvaranje platforme za suradnju i razvoj održivih projekata medijske pismenosti te podrška odgojiteljima i nastavnicima razvojem edukacijskih materijala za medijsko obrazovanje. U održavanju Dana medijske pismenosti također sudjeluje Društvo za komunikacijsku i medijsku kulturu.