Vlada Republike Hrvatske na sjednici 19. lipnja donijela je novi Protokol o postupanju u slučaju nasilja u obitelji kako bi se javnost što više senziblizirala za žrtve nasilja. Tim protokolom uključeni su i mediji kako bi se formirali stavovi javnosti o nasilju u obitelji u cilju zaštite te promicanju svijesti o ravnopravnosti žena i muškaraca.
O temi nasilja u obitelji i položaju žena u hrvatskom društvu govorila je u HKR-ovoj emisiji “Medijski putokaz” u četvrtak istaknuta novinarka i članica Agencije za elektroničke medije Anita Malenica. Tom prilikom predstavila je rezultate istraživanja “Analiza medijskog tretmana rodnog nasilja u Hrvatskoj na trima nacionalnim televizijama” koju je provela AEM.
Podsjetila je kako mediji imaju važnu ulogu u oblikovanju javnog mnijenja te kako način na koji mediji podržavaju određenu tematiku značajno utječu na formiranje i razvoj svijesti javnosti.
“Rezultati su pokazali kako hrvatski mediji nemaju lošije rezultate od ostalih zemalja članica Mediteranske regulatorne mreže. Dapače, u nekim dijelovima ta analiza je pokazala da su naši mediji itekako osvijestili taj problem nego što smo to imali u prijašnjim godinama imali priliku gledati. Te naše nacionalne kuće uvele su u svoja izvještavanja princip da stručnjaci komentiraju pojedino nasilje. Pazilo se i na zaštitu žrtve što je jako dobro.
Pozitivne promjene su vidljive i u plasiranju vijesti. Mediji su počeli slučajeve nasilja stavljati među glavne vijesti. Ono što je jako dobro da se počelo paziti na zaštitu žrtve te da se o žrtvama nasilja počelo govoriti na društveno angažiran način”, istaknula je Malenica.
Nedavno je javnosti predstavljena i mrežna stranica Žena i mediji.
“To je portal koji pokušava u javnosti prezentirati rad 50, 51 posto populacije koja se nalazi u hrvatskom društvu, a to su žene. Samo ravnopravno, ništa drugo. Na portalu se ne zalažemo za dominaciju žena, samo tražimo da žene imaju istu priliku kao muškarci. Cilj je veća vidljivost žena koje su u svim segmentima uspješne, ali ne samo one koje su uspješne nego progovaramo i o tome koje nisu baš obljubljene na tržištu poput kako žene nakon 50. godine teže pronalaze posao. Govori se o ženama koje ostanu doma jer su rodile troje djece te su zanemarile svoju karijeru te o tome koliko je energije uloženo u stvaranje obitelji”, naglasila je naša istaknuta novinarka.
Prema riječima Anite Malenice, portal posvećen ženama osnovan je iz potrebe jer je primijećeno kako rezultati koje postižu žene nisu dovoljno valorizirani u hrvatskom društvu.
“Primjerice spomenimo naše istaknute sportašice. Treba reći kako se o sportašima neće pronaći članci u kojima se secira kako izgledaju te tko im je partnerica. No to nije slučaj s našim sportašicama. Uvijek se stavlja u prvi plan njihov izgled i partner, a tek onda njihov rezultat. Naš cilj je da svi postignuti rezultati budu u prvom planu, a potom sve ostalo”, zaključila je.
Cijelu emisiju poslušajte ovdje: