Jedanaestogodišnjakinja Nina u sklopu Kockus edukacije složila je kockastu verziju crkve sv. Vlaha.
Smještena na prominentnom položaju između Straduna i Kneževog dvora, barokna crkva sv. Vlaha prisutna je u svim karakterističnim vizurama Grada i predstavlja jedno od najljepših arhitektonskih ostvarenja unutar zidina. Projektirao ju je arhitekt i kipar Marino Groppelli, iz tada najvećeg suparničkoga grada na Sredozemlju, Venecije, a izgrađena je u periodu od 1706.-1715. na mjestu stare crkve koja je izgorjela do temelja 1706. godine, donosi Kockus.
Tri stoljeća kasnije, za kockastu verziju crkve gradski oci nisu trebali posegnuti preko mora niti preko granica. Bilo je dovoljno otići do Lapada i zatražiti pomoć Nine Šimunović, koja se tijekom gradnje sa svim izazovima neumorno borila istom supermoći koju dijele svi uspješni ljudi – upornosti.
Nina ima 11 godina i dolazi iz Lapada. Osim što slaže fantastične kreacije od kockica, u slobodno vrijeme bavi se još i plesom i crtanjem, a iz čistog užitka skuplja i Pokemon karte.
“Odlučila sam složiti crkvu svetog Vlaha jer je on zaštitnik Dubrovnika”, rekla je Nina. Crkvu sv. Vlaha počela je slagati tijekom ljetnih praznika, na prvim satima Kockus edukacije, a završila ju je tek tijekom listopada. Glavna motivacija bio je završni rezultat koji je priželjkivala vidjeti. “Najzabavnije mi je bilo slagati unutrašnjost, a najteža za slagati mi je bila kupola crkve” odgovorila je.
Što se tiče planova za budućnost, Nina kaže da ju je ovaj projekt dosta okupirao, stoga zasada planira odmoriti, a kada smisli novi projekt, sigurno će biti jednostavniji.
O kreaciji
Crkva sv. Vlaha je izgrađena u karakterističnom venecijanskom stilu, križni tlocrt s kupolom i kipovima na pročelju i portalima. Zaglavni kamen lučnog nadvoja krasi glava kerubina, dok su iznad njega na pročelju tri anđela, dva u sjedećoj pozi, a jedan stojeći na središnjem postolju.
Rubove balustrada ukrašavaju personifikacije Vjere i Nade, dok se na središnjem dijelu uzdiže kip zaštitnika, s obveznom mitrom i modelom Grada.
Do volumne unutrašnjosti crkve vode pročelni i dva bočna ulaza, smješteni pravilno na osima tlocrtnog križa.
Požar i izbor venecijanskog arhitekta rezultirali su time da Grad danas krasi jedan od najosebujnijih kockastih spomenika baroknog stila na hrvatskoj obali Jadrana.