U emisiji Hrvatskoga katoličkog radija "Novi valovi dobrote" urednice Katarine Varenice, 22. veljače, gostovala je vlasnica kabineta za rehabilitiacijsko-edukacijsku podršku "Sinapus" i vanjska suradnica Edukacijsko-reahabilitacijskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, mag. educ. reh. Dora Marinić.
Uz procjenu i kreiranje individualnih programa za djecu, gospođa Marinić usmjerila je svoj znanstveno-istraživački interes na oporavak osoba nakon moždanog udara. Po upisu Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta, pronašla je radost u svojem pozivu koji izučava i razvija do današnjeg dana. Otvorivši kabinet “Sinapsus” počela je raditi s djecom koja imaju teškoće u razvoju i s odraslim osobama koje imaju odstupanje u razvoju kao posljedicu kroničnih bolesti ili trauma.
“Unutar ‘sinapsusa’ djeluje edukatorica za odgoj, a druga suradnica je buduća psihoterapeutkinja s fokusom na osobni rast i razvoj. Također imamo vanjsku suradnicu koja radi s djecom i odraslima u vidu potpomognute komunikacije. Potrebe su sve veće, a stručnih je osoba nedovoljno. Stoga su i liste čekanja podugačke u državnim institucijama, ali se s druge strane ta potreba preljeva u privatni sektor.”
Kao mlada majka i žena s manje od 30 godina u svojem poslu strpljivo i disciplinirano koristi sve poticaje do kojih može doći. Kaže da nije požalila odlazak u privatne vode, iako je pred njom još dugačak put.
“Prepreka ima svaki dan. Od početka do danas, svaki dan. I one su tu da ih preskočim, zaobiđem ili nađem neki treći način. Mišljenja sam da mladi ljudi općenito nemaju hrabrosti pokrenuti nešto svoje. Posao sam pokrenula nekoliko mjeseci prije pandemije, i bila sam svjesna da to moram napraviti dok imam volju i dok sam još uvijek mlada, jer u suprotnom to možda nikada neću ni napraviti. Naravno da je postojala mogućnost da sve propadne, no onda bih barem znala da sam dala sve od sebe i da nije išlo.”
Sa svojim suradnicima gđa. Marinić kreirala je program na koji je izričito ponosna. Riječ je o “Školici” – programu za poticanje predvještina potrebnih za upis u školu.
“Program je specifičan jer smo po prvi put uspjeli sistematizirati sve predvještine koje su potrebne da bi se krenulo u školu. Također obuhvaća sve zadatke od četvrte godine života, a ne samo one koji su vezani uz godinu pred polazak. Nama u ‘Školici’ veoma je važno naglasiti i objasniti zašto priprema za školu počinje tako rano, čak i ranije, od prvih mjeseci života. ”
Više o projektima naše gošće te koje je mitove o odgoju djece i razvijanju predvještina “razbila”, poslušajte u nastavku.