Josip Matezović naveo je primjer koji je ispričao don Damir Stojić: sreo je, naime, dvoje mladih koji su izmjenjivali nježnosti. Don Damir im je rekao: 'A, baš mi je drago da ćete se oženiti'. U tom trenutku mladić se odmaknuo od djevojke i rekao: 'A ne, ne, pa nećemo se mi oženiti'. Djevojka se na to uozbiljila i upitala mladića: 'Moolim? Kako to misliš, nećemo se oženiti?'.
„Ako me voliš, spavaj sa mnom ili ću te ostaviti.“ Koliki su osobno čuli tu rečenicu, doživjeli taj ultimatum i pristanak na njega životno važnim, ili znaju da je to doživjela njima bliska osoba, uglavnom djevojka.
Želite li i trebate zacijeliti rane od te izigranosti, laži i prevare?
Kolike je duše ranio pristanak na taj uvjet i raskomadao nečije srce? A tek dostojanstvo! Koliki su se u svojoj mladenačkoj dobi raspali nakon što su, iako su pristali na ‘spavanje’ (namjerno taj kolokvijalni izraz), ostali napušteni. Uglavnom djevojka, ‘dokazala’ je svoju ljubav. A mladić? Učinio te još jednom u nizu svojih eksperimenata, iskorištenosti u potrazi za ‘pravom’. Želite i trebate zacijeliti rane od te izigranosti, laži i prevare? Štoviše, ojačati se u sigurnosti ispravne odluke i na to ne pristati! Pomoć na tom putu nudi program Prava ljubav čeka koji pojašnjava zašto živjeti predbračnu čistoću.
Predavač i voditelj tog programa je Josip Matezović (30), vjeroučitelj iz Vinkovaca koji radi u osnovnoj školi u Vukovaru. Program postoji tri godine i plod je Josipovog rada s mladima. Studirao je teologiju na KBF-u u Đakovu, ali o temi muško ženskih odnosa i kršćanskog hodanja ne govori samo temeljem teoretske podloge, nego iz osobnog iskustva i uviđanja te potrebe u radu s mladima. Josip svjedoči kako je njegovih pet godina hodanja u predbračnoj čistoći s djevojkom, sada suprugom, bilo blagoslovljeno vrijeme kad je mogao sasvim upoznati njeno srce i nutrinu. Prije toga dvije godine nisu hodali u čistoći. Onda prekidaju vezu na šest mjeseci i u tom vremenu Bog po molitvi čini zahvat kod njih oboje. Opet ih povezuje i daruje milost da su do braka željeli i mogli hodati u čistoći.
Kada djevojka daje svoje tijelo, ona muškarcu daje i svoje srce. Žena je biće dodira, muškarac je biće pogleda.
„Je li normalno u 21. st. živjeti predbračnu čistoću? Je, normalno je i potrebno više nego ikad. Treba živjeti predbračnu čistoću jer ti to zaslužuješ. Ne zaslužuješ ništa manje od toga. No, nije jednostavno raditi na sebi, dopustiti Bogu da ti sve sruši, što nije u čistoći. Predbračna čistoća daje ti jasniji pogled na drugu osobu“, poručuje Josip.
„Kad ti netko kaže: ‘Dokaži da me voliš, spavaj sa mnom’, to dolazi iz pogrešnog poimanja ljubavi. Odlazi od te osobe! Jer traži da mu dokažeš da ga voliš tako da mu daješ svoje tijelo. Kad žena ulazi u tjelesni odnos, ona daje i svoje srce, ne samo tijelo. Kod muškaraca je to moguće razdvojiti. Zbog toga žena može biti ranjena. Muškarci mogu odvojiti tijelo od srca. Muškarac može iskoristiti tijelo djevojke, a ne dati joj svoje srce. Kada djevojka daje svoje tijelo, ona muškarcu daje i svoje srce. Žena je biće dodira, muškarac je biće pogleda. Muškarce privlači osoba već na sami pogled, na pogled može osjetiti spolno uzbuđenje. Bog nas je stvorio kao duh, dušu i tijelo, u čovjeku je to povezano. Žena pogotovo ima veću potrebu iskazati osjećaje, otvorenija je za emocionalnu povezanost. Kad žena ulazi u predbračne odnose, ona daje sebe potpuno, sve. Svoje tijelo i srce, osobito ako osjeti da joj muškarac daje pažnje, ljubavi. No, to muškarci mogu zloupotrijebiti. Žena padne u tu zamku i preda se. Jer razmišlja na način, ‘To je već moj budući muž’.
Kažem mladima: ‘Molite za svoga budućeg supruga i suprugu’. Ne za svog budućeg dečka i djevojku. Jer ako mi molimo za budućeg supruga, mi molimo već za svoj kršćanski brak. Ako molimo za svog dečka ili djevojku, molimo samo za jedno vrijeme.
Žena je već par koraka ispred i sanja budućnost s tom osobom. Žena se, redovito, neće predati nekome za koga ne misli da bi bio njen budući muž. Ona na to gleda trajno. Gleda na taj odnos dugoročno. Muškarac često ne, nego gleda trenutak: ‘Aha, ona je moja djevojka’. I u tim terminima je problem. Kažem mladima: ‘Molite za svoga budućeg supruga i suprugu’. Ne za svog budućeg dečka i djevojku. Jer ako mi molimo za budućeg supruga, mi molimo već za svoj kršćanski brak. Ako molimo za svog dečka ili djevojku, molimo samo za jedno vrijeme. Za određeni period života, pa što bude. Trebamo razmišljati dugoročno. Daj Bože da se u muškarcima probudi to ‘Želim moliti za buduću suprugu’. Taj je svjestan što hoće, koga želi. Ako moliš da ti se ispuni vrijeme samo na određeno, znači da tražiš kratkoročnu zabavu, užitak, ne ulaziš potpun i iskren, nego s rezervom. Nećeš se dati potpuno. Misliš, to je samo privremeno“, upozorava Josip.
‘Ako ne spavaš sa mnom, ostavit ću te’. U redu. Onda me ostavi. Onda me ne trebaš zbog mene, nego zbog moga tijela. A ja nisam samo svoje tijelo.
Navodi primjer koji je ispričao don Damir Stojić, kad je sreo dvoje mladih koji su izmjenjivali nježnosti. Don Damir im je rekao: ‘A, baš mi je drago da ćete se oženiti’. U tom trenutku mladić se odmaknuo od djevojke i rekao: ‘A ne, ne, pa nećemo se mi oženiti’. Djevojka se na to uozbiljila i upitala mladića: ‘Moolim? Kako to misliš, nećemo se oženiti?’.
„Ako si u vezi s osobom koja ne živi katolički, može se dogoditi ultimatum: ‘Jel’ me voliš? Ako me voliš, pokaži mi. Spavaj sa mnom’. Tu ulazimo u moralnu dilemu, tu se sve lomi. Imaš li stav, da shvatiš što je to? Da ćeš s pristankom na to izdati sve u što vjeruješ, porušiti sve što si gradio. Trebaš bježati iz takvog odnosa. Ako tebe netko uvjetuje da s njim spavaš, da bi mu pokazao da ga voliš, ta osoba pokazuje da zapravo on tebe ne voli. On tebe želi iskoristiti. Postavlja ti uvjet: ‘Ako ne spavaš sa mnom, ostavit ću te’. U redu. Onda me ostavi. Onda me ne trebaš zbog mene, nego zbog moga tijela. A ja nisam samo svoje tijelo. Ja nosim duh, dušu i tijelo. Ja sam puno više od tijela koje te privuklo. Moja osoba, moje ime i prezime, moje krštenje, nije samo u mom tijelu. Ja sam cjelovita osoba. Ako me prihvaćaš, prihvati me cijelu. Mi smo tjelesna i duhovna bića“, kaže Josip.
Spolni čin je bračni čin jer je predviđen za brak, za vrijeme u braku, ističe Josip
Važno je i treba gledati dugoročno, u budućnost. „Živjeti sadašnji trenutak, ali s Isusom gledati dugoročno. Kad računaš s Isusom dugoročno, onda možeš i graditi s njim sve što ti on želi dati. Okružuje nas govor o odnosima u kojima se ne živi predbračna čistoća. U društvu, s prijateljicama na kavi razgovara se o tome. Ako se trudiš živjeti kršćanski, želiš živjeti čistoću, bude ti teško jer dobivaš dojam da to samo ti želiš, da nitko drugi tako ne postupa. Sebi postaješ čudak, pitaš se ‘Što je sa mnom, ako svi to rade’. Razmišljaš o ljubavi gledajući filmove, čitajući romane, časopise za mlade i misliš da je ljubav samo tjelesnost. Samo bračni čin. Namjerno ga zovem bračni čin, jer on to jest. On je predviđen za brak. Spolni čin je bračni čin jer je predviđen za brak, za vrijeme u braku“, ističe Josip.
„Kad pogrešno gledaš na ljubav misleći da je to samo tjelesni odnos, pomalo shvatiš da osoba koja s tobom spava, tebe uopće ne voli. Jer prava ljubav nije sebična, ne gleda sebe, svoje, nego je usmjerena na drugoga. Isus na križu nije volio sebe, nego je dao sebe zbog svakoga od nas. Prava ljubav je žrtva, darivanje drugome, a ne traženje svoje ugode. Bračni čin treba biti usmjeren na drugoga, da je drugome dobro. Ako muž na ženu tako gleda i obrnuto, kako ne može biti lijepo. Uvijek je iznova prekrasno, jer tu smo zbog toga drugoga“, poručuje Matezović.
Oksitocin čini da se žena lijepi za osobu s kojom ima odnos. U braku to znači da se muž i žena učvršćuju.
Ukazuje i na biološku podlogu koja se odražava na ponašanje djevojke. „Kada žena zatrudni, ona s djetetom u utrobi osjeća povezanost jer se luči hormon oksitocin. U trenutku spolnog odnosa, ženino tijelo također luči oksitocin. To znači da ona s muškarcem stvara emocionalni odnos, njeno srce se veže za tu osobu. Oksitocin čini da se žena lijepi za osobu s kojom ima odnos. U braku to znači da se muž i žena učvršćuju. Žena se tako veže, daje muškarcu sve, svoje tijelo i srce. Kod djevojke nema polovično. U takvom odnosu zalijepi se za muškarca. Kad nakon nekog vremena nestane kemije, kako se kaže, predbračna čistoća čuva osobu od toga da bude povrijeđena zbog prekida. Kada primijetiš da te osoba ipak ne voli ‘toliko’, da ona nije ono što si mislila, utoliko lakše prekineš taj odnos. Sve što imaš rezervirano je za brak“, poručuje Josip. Kada muškarac želi prekinuti s djevojkom, a nisu živjeli u čistoći, i misli da tim prekidom djevojci vraća njeno srce, događa se suprotno, ističe Matezović. Djevojka ima osjećaj da je njeno srce zgaženo.
„Muškarac bi uglavnom htio imati suprugu koja je do odnosa s njim djevica. Htjeli bi imati nekoga tko je samo njihov, prvi. S druge strane razmišljamo: ‘Sad ću biti s njih koliko mogu, a kad dođe brak, tražit ću nekoga tko nije imao odnos. To je sebično. Mnogi osjećaju nezadovoljstvo nakon spolnih odnosa u predbračnoj vezi, tome je uzrok grijeh. Nemaš puninu radosti jer si u stanju grijeha, a ne u stanju milosti. Koristiš svoju spolnost za ugodu, sebičnost. Tko živi na taj način, ako će biti potpuno iskren, reći će da ne osjeća puninu radosti, jer je u grijehu. Vjerujem da oni koji žive na taj način u dubini shvaćaju da je to krivo, loše i da im ne donosi potpunu radost, ispunjenost kakva se osjeća u braku. Mnogi to ne mogu priznati, lažu sebe jer se teško od toga odvajaju, teško im se toga odreći. Ali kršćani su pozvani na hrabrost, odvažnost, na obraćenje. Bog nam svima daje novu priliku. Prvome meni i mojoj supruzi dao je novu priliku“, ohrabruje Josip.
On i supruga Marica, dok su hodali, htjeli su živjeti kršćanski, pripremiti se za brak. „Htjeli smo nešto drugačije, jer smo vidjeli da nam stari način života ne donosi istinsku radost. Iz vlastite želje da živimo čisto, iz razgovora s mladima, shvatio sam da se u Crkvi malo govori o tome. Toga se bojimo, sramimo, to nam je problem jer to su intimne teme. A jako su važne i svete. Crkveni nauk o čistoći je prekrasan, kad gledamo prve crkvene oce, to su prekrasne misli o kreposti čistoće. Kad sam ih upoznao, to mi je bilo ‘Vauu… Pa ja ovo moram govoriti ljudima, svjedočiti ljudima o tome’. Pogotovo kad se pogleda današnji svijet, spolnost je prvo što se napada. Mnoge nečistoće i grijesi dolaze od krivog shvaćanja ljudske spolnosti. Govor o čistoći uglavnom vežemo uz celibat, redovničke zavjete, ali tema čistoće dotiče sve ljude, to se tiče svih. Živjeti krepost čistoće je poziv na život u svetosti. Život u čistoći znači već sada živjeti Kraljevstvo Božje na zemlji. A svi smo pozvani, ne samo svećenici i redovnici, živjeti Kraljevstvo Božje na zemlji. Svi smo pozvani na život u čistoći, bilo da je to predbračna ili bračna čistoća. To vrijedi za sve nas, krepost čistoće je univerzalna. Svetost je univerzalna stvar. Svi smo pozvani na svetost. Bog je rekao ‘Budite sveti kao što sam ja svet’“, ističe Josip.
Život u predbračnoj čistoći je pun kušnji, padova, pa i razočaranja, osobnih i sa suprotne strane.
Poručuje da živjeti čistoću nije lako, jer Sotoni je cilj da osoba sagriješi. „To podrazumijeva borbu svaki dan. Predbračna čistoća ne podrazumijeva lagan put i to uopće nije lak put. Svatko tko živi predbračnu čistoću svjestan je da je to uski put o kojem Gospodin govori u Evanđelju. Ali taj uski put vodi u život. Široki put vodi u propast. Život u predbračnoj čistoći je pun kušnji, padova, pa i razočaranja, osobnih i sa suprotne strane. Jer smo ljudi, grešni smo, nismo idealni. Zato nam je Bog dao sakrament ispovijed. Kad padnemo, da ne očajavamo. Možemo s Bogom početi ispočetka. Imati cilj pred očima – ja živim za svetost, živim za Božje ideale, živim zbog Krista kojem sam povjerovao, koji me beskrajno ljubi. Onda predbračna čistoća i žrtva dobivaju smisao. Ako mi ljudi ne vidimo smisao naše patnje i žrtve, padamo u beznađe. Ako gledamo samo Krista na križu, kako su ga razapeli i ubili, a ne gledamo ga kroz uskrsnuće, njegov križ nema smisla. Ali njegov križ dobiva smisao u uskrsnuću. Tako i u predbračnoj čistoći. Ta žrtva i odricanje dobivaju smisao zbog Kraljevstva nebeskog. Zbog onoga što će biti u braku. U predbračnoj čistoći mi se svjesno odričemo tjelesnosti, bračnog čina koji je rezerviran za brak, da bismo u braku mogli u potpunosti živjeti što je Gospodin zamislio i predao kroz sakrament braka. Predbračna čistoća je za tebe jer si pozvan na svetost. I dalje možeš biti svet, ako si i sagriješio. Predbračna čistoća je uski put kojeg ne bira svatko, ne može ga razumjeti svatko. Ali je jedini ispravan put za kvalitetni kršćanski brak. To ne znači da osobe u braku neće imati teškoće, ali lakše će to prebroditi“, poručuje Josip.
Stavite križić jedno drugome na čelo, znak križa je znak spasenja. Đavlu je to znak gubitka
„Mladi traže nekoga tko će ih prihvaćati, voljeti, jer svi smo mi bića ljubavi. Bog nas je stvorio za ljubav. Želimo ispuniti tu našu čežnju za Bogom, za ljubavlju, a Bog jest Ljubav. Iz te čežnje za ljubavlju, u bîti za Bogom, tu ljubav tražimo na ljudski način. U ljudima tražimo ono što trebamo prvo tražiti u Bogu. Iz tog traženja i neznanja nastanu i rane, praznine, razočaranje, gubitak povjerenja. To ostavlja posljedice. Tražite osobu kojoj je Bog na prvom mjestu. Živjeti predbračnu čistoću ne možete sami, treba vam Isus. Možete neko vrijeme, kao baterija na mobitelu. Dok se ne potroši. Koliko puniš rezervoar gorivom, toliko voziš“, poručuje Josip. Božja milost je to gorivo: molitva djevojke i mladića, osobna i zajednička, međusobno blagoslivljanje i redoviti sakramentalni život, pričest. „Stavite križić jedno drugome na čelo, znak križa je znak spasenja. Đavlu je to znak gubitka“, potiče Matezović.
Upoznao sam svoju suprugu na način kako je prije nisam mogao gledati, jer sam bio zatvoren za taj vid.
Koliko god bilo teško živjeti predbračnu čistoću, oni koji je žive svjedoče unutarnju radost i ljepotu koju osjećaju. „Ja sam u pet godina hodanja u predbračnoj čistoći iskusio svu ljubav i radost koju mi je Gospodin htio dati i koju mi je dao. Upoznao sam svoju suprugu na način kako je prije nisam mogao gledati, jer sam bio zatvoren za taj vid. Supruga i ja smo shvatili sve blagoslove predbračne čistoće, odricanja i plodove, vidim ih i sada u braku. To ne znači da je naš brak idealan, uzoran, da je najbolji. Nego vidim koliko nam je predbračna čistoća pomogla da shvatimo koliko smo vrijedni, da zavolimo jedno drugo zbog onoga što je Bog u nas usadio, zbog onoga unutarnjega, kakve nas Gospodin vidi. U predbračnoj čistoći vidiš drugu osobu onakvom kakvom je Gospodin vidi. Dobiješ druge oči. Vidiš njeno srce, njene emocije, nju kao osobu. Vidiš njen karakter i sve lijepo što je Gospodin u nju utkao. Kad ne živiš u čistoći, vidiš uglavnom samo tjelesno, izvanjsko, što se konzumira. Ako mi razmišljamo jedni o drugima kao o nečemu što treba konzumirati, onda smo daleko od kršćanskog ideala i onoga što nam je Gospodin zamislio“, upozorava Josip.
Potiče mlade da razmišljaju kako im Gospodin već sada priprema budućeg muža, odnosno suprugu, i da mole za budućega muža, buduću suprugu. „Bez osobne molitve nećeš moći prepoznati da je to ta osoba. Jer ćeš ići sam svojim snagama. Misliš, možda je to ta osoba, možda je to ta i redovito se razočaraš. A živiš kršćanski. Dopusti Gospodinu da on uredi tvoj život. Pogotovo muškarcima treba reći da se ne boje odbijanja, da se ne boje borbe da osvajaju ženska srca. Žena po prirodi želi da joj muškarac priđe prvi. Mladi mi to i kažu. Jedna djevojka mi reče: ‘Meni se sad sviđa netko, i on mene gleda. Ali ja mu neću prići prva. On je muško, neka on priđe’. Imamo krizu muževnosti, muževa, mladića. Muškarci se boje neuspjeha. Muškarci vole izazove, pobjede, ne poraze. Kad se dogodi neuspjeh, to je udarac na ego. Iz straha od neuspjeha ne prilaze djevojci, misle da će ih možda odbiti. Jer su možda prije doživjeli da su odbijeni“, kaže Josip.
Slušajući program Prava ljubav čeka mnogi su doživjeli obraćenje, shvatili da ih Bog voli i prihvaća takve kakvi jesu. Nakon predavanja, mladi priđu Josipu sa suzama u očima i kažu ‘Hvala vam! Jel’ te mogu zagrliti?’. Kad vidi njihova lica, oči, kako Isus na klanjanju dotiče njihova srca i ozdravlja ih, kakvi izlaze s ispovijedi, kako su otvoreni za novi početak – u tome Matezović vidi smisao i potrebu tog programa. Svi koji žele s tim životno važnim porukama upoznati mlade, župnici, zajednice, pojedinci i udruge, mogu se obratiti Josipu na Facebook profil Prava ljubav čeka i dogovoriti održavanje susreta u zajednici ili župi. Na YouTube kanalu Prava ljubav čeka mladi svjedoče zašto žive čistoću, to nekoga može potaknuti. Osobno svjedočanstvo je važno, da drugi vide ljepotu toga.
Nemojmo se bojati tjelesnosti, izmjene nježnosti zagrljajem ili kratkog poljupca. Izbjegavati ako to odlazi u dužu izmjenu nježnosti, duži poljubac. Izbjegavati grešne prigode.
Josip podržava one koji se odluče na življenje predbračne čistoće i bez poljupca. No poručuje: „Ne treba se bojati poljupca, dodira, jer mi smo bića dodira. Pogotovo ženi je potreban zagrljaj, ruka, oslonac. Nemojmo se bojati tjelesnosti, izmjene nježnosti zagrljajem ili kratkog poljupca. Izbjegavati ako to odlazi u dužu izmjenu nježnosti, duži poljubac. Izbjegavati grešne prigode. Zdravo shvaćanje tjelesnog dodira ne treba predstavljati problem. U predbračnoj čistoći ne oslanjaš se na svoje snage. Oslanjaš se na Božju pomoć i na njegovu prisutnost, na sakramentalni život. Onda se čistoća može ispravno živjeti. Tek onaj tko ispravno spozna smisao predbračne čistoće, može je sa smislom živjeti. Moraš shvatiti zašto je želiš živjeti. Ako je živiš bez smisla, kad tad ćeš prestati i od toga ćeš odustati, jer ne vidiš plodove, ne vidiš smisao svoje žrtve, odricanja i odustaneš. Ovaj svijet je nemilosrdan. Nije lako svjedočiti Isusa, ali s predbračnom čistoćom itekako svjedočiš Isusa. Na taj način osoba je svjetlo u ovom svijetu. Budite hrabri, odvažni. Budite svjetlo u ovom svijetu“, ohrabruje Josip mlade.
Primijetio sam, znam da puno katolika koristi različite oblike kontracepcije u braku i to ne ispovijedaju. Koriste kontracepcijska sredstva, spirale, pilule za dan poslije, tablete koje onemogućavaju začeće, kondome. Ljudi žive u neznanju, nitko im to nije pojasnio, nitko ih nije uputio niti su o tome pitali.
Važna tema je i bračna čistoća za supružnike, ni o tome se puno ne govori. „A mladi i o tome razmišljaju, mladi žele živjeti sveto i u braku, i to ih zanima. Bračna čistoća podrazumijeva otvorenost životu. Primijetio sam, znam da puno katolika koristi različite oblike kontracepcije u braku i to ne ispovijedaju. Koriste kontracepcijska sredstva, spirale, pilule za dan poslije, tablete koje onemogućavaju začeće, kondome. Ljudi žive u neznanju, nitko im to nije pojasnio, nitko ih nije uputio niti su o tome pitali. A kad koriste kontracepcijska sredstva, stavljaju se u ulogu Boga i kažu: ‘Sad ću ja odlučiti kad će se dijete začeti, a ne to prepustiti Gospodinu’.
Kršćanski nauk ima i za to rješenje, Billingsova metoda prati prirodni ciklus žene. Bog nam je dao razum i znanost da to možemo primijetiti, kad je žena u neplodnim danima. Uzdržavanje od odnosa u braku uvijek mora biti odluka oba partnera. I predbračnu čistoću trebaju htjeti živjeti dvije osobe. Ne može reći jedan partner: ‘Evo, ja ću se suzdržavati od spolnih odnosa, u korizmi ću se odreći toga za veću žrtvu’. Uvijek je važno da su obje osobe u toj odluci. Temelje za uzdržavanje od spolnih odnosa u braku daje ti predbračna čistoća. Jer si se već u predbračnoj čistoći usavršio u tom uzdržavanju. Kad uđeš u brak, neće ti biti teško razumjeti suprugu kojoj nije svaki dan dobar, ako je u ciklusu… Razumjet ćeš da joj je nekad teško, da joj je potreban samo zagrljaj. Trebaš znati pokazati nježnost i primiti nježnost i na druge načine na koje te predbračna čistoća već naučila“, potiče Josip.
Prvo, Isus nas čeka! A on je prava Ljubav, prva prava Ljubav koja nas čeka.
Govor o predbračnoj čistoći postaje prisutniji i sve više prihvaćen kao opredjeljenje. „Mladi traže ljubav, imaju čežnju za ljubavlju. Pogotovo oni koji su doživjeli obraćenje, shvaćaju da je predbračna čistoća pravi put. Zadnjih godina događa se boom shvaćanja i odluke za predbračnu čistoću. Sve više samaca odlučuje se za život u predbračnoj čistoći, odlučuju čekati. Oni su uistinu svjesni toga da prava ljubav zaista čeka. Prvo, Isus nas čeka! A on je prava Ljubav, prva prava Ljubav koja nas čeka. I jako je strpljiv s nama. Iz te strpljivosti, kako i koliko me Bog stvarno voli, iz te Ljubavi koja mene neizmjerno ljubi, iz Ljubavi koja je mene čekala, Bog mi je i pripremao ljubav u smislu ljudske osobe koja je vrijedna čekanja – i s moje strane i s njene strane. Mladi to sve više prepoznaju – da ih prava ljubav zaista čeka“, poručuje Josip Matezović.
Blagoslovljeno vam čekanje, ljubav i brak – osnaženi u zagrljaju čistoće!