Budi dio naše mreže

Projekt „Kritička analiza dezinformacija o vjerskim temama (KAT)“ (2023. – 2025.), predvidio je i edukaciju o povećanju prometa na webu, koja je održana 8. srpnja 2025. u zgradi Hrvatske biskupske konferencije u Zagrebu.

/ Katica Knezović

Sudjelovali su članovi nositelja projekta Hrvatskoga katoličkog sveučilišta i partnera Hrvatskoga katoličkog radija, Hrvatskoga društva katoličkih novinara i medijski profesionalac Ivica Zadro te više pridruženih partnera. Edukacija je održana za novinare s ciljem razumijevanja kako se tehnike optimizacije koriste ne samo za promociju legitimnog sadržaja, već i za širenje netočnih informacija čime SEO znanja postaju sredstvo digitalne pismenosti i zaštite od dezinformacija.

Edukaciju je pod naslovom „SEO – Kako povećati web promet u doba AI-ja“ vodila Barbara Slade Jagodić iz SEO content marketinga, agencije Slade.hr. Edukatorica je iskusna predavačica na konferencijama, a svoje je kompetencije stekla dugogodišnjim radom i kao koautorica brendova „Crno Jaje“ i „Volim meso“, novinarka i urednica u Vecernji.hr i Jutarnji.hr te kao digital i PR menadžerica u Agrokoru i direktorica marketinga udruge hostela.

Izlaganje je započela pohvalom katoličkim portalima Hrvatskoga katoličkog radija i Glasa Koncila kao jednima od najboljih u području kojim se bave. Za edukaciju je istražila upravo portal HKR-a i na tim primjerima pojašnjavala SEO (Search Engine Optimization) kao proces optimizacije web-stranica u svrhu boljeg rangiranja na tražilicama poput Googlea, čime se postiže veća vidljivost pri pretraživanju, a time i veći promet na stranci.

Prvi dio edukacije bio je posvećen SEO content marketingu u okviru čega je predavačica pojasnila social media kanale nasuprot web-stranicama, njihovu ulogu i publiku, zatim tehničku strana SEO optimizacije, kao i to koje sadržaje pisati za search kanale i kako se rangirati na AI chatbotovima. Drugi dio je bio posvećen strategiji i tehnikama pisanja u čemu je pojasnila kako korisnici pretražuju i što utječe na SERP (Search Engine Results Page) te ključne riječi i alate za istraživanje ključnih riječi.

Govorila je i o planiranju sadržaja, tj. o čemu će se i kako pisati te koliko često. Važna je duljina i struktura teksta, a posebice SEO naslovi. Polaznici edukacije koji u HKR-u rade na njihovoj platformi bili su posebice zainteresirani za konkretne primjere kojima su se bavili. Uz praktične zadatke koje je edukatorica postavljala, svi su sudionici isprobali svoj SEO pristup i neki su bili vrlo uspješni u primjeni temeljnih SEO zadanosti u oblikovanju naslova. Opet se pokazalo da je naslov jako važan u privlačenju „klikova“, ali treba biti pokriven i sadržajem – što je važno za algoritam tj. SEO, ali je još važnije da ne bude razočaranje za čitatelja.

Upravo katolički portali trebaju sačuvati svoju vjerodostojnost i dati posjetitelju traženi sadržaj na pravi način, s pravim informacijama, pa taman to bilo i na manje »klikovit« način. Postoje i trajniji sadržaji koje valja obnavljati i aktualizirati prema SEO pravilima, da tražiteljima budu što dostupniji, a time se znatno povećava web promet i vidljivost stranice, što je edukatorica sažela u vrlo pamtljivu tvrdnju: „Google voli originalne i ažurirane informacije. Korisnici još više!“ Tijekom izlaganja bilo je više upečatljivih slogana kao: „Nemoj fulati SEO fudbal“, „Piši da te SEO svijet razumije“, „Pusti SEO neka priča“ i sl.

KAT projekt je ovom edukacijom svim sudionicima dao vrijedan uvid u svijet weba – i kao njegovim korisnicima i kao stvarateljima sadržaja na njemu, a edukatorica je za obje te kategorije uspjela na vrlo dobar i primamljiv način predstaviti uporabu raznih korisnih alata, u vremenu koje joj je bilo za to dano.

***

Rubriku „Glas istine“ u okviru projekta „KAT – Provjera dezinformacija o vjerskim temama“ Hrvatski katolički radio radi u suradnji s Hrvatskim katoličkim sveučilištem i Hrvatskim društvom katoličkih novinara. Metodom činjenične provjere, projektom „Glas istine – Vox Veritatis“ želi se ocjenjivati točnost i utemeljenost izjava, vijesti i objava vezanih za život Katoličke Crkve u Hrvatskoj i svijetu kako bi se spriječilo širenje dezinformacija u javnosti, odnosno krivo kontekstualiziranje ili manipuliranje izjavama katoličkih poglavara. Projekt financira Europska unija – NextGenerationEU. Izneseni stavovi i mišljenja samo su autorova i ne odražavaju nužno službena stajališta Europske unije, Europske komisije ili Agencije za elektroničke medije. Europska unija, Europska komisija ni Agencija za elektroničke medije ne mogu se smatrati odgovornima za njih.

Rezultati pretrage za pojam:

Danas slavimo sv. Joakima i Anu, Isusove djeda i baku – savršen dan da se prisjetimo i naših ‘neopjevanih heroja