Korizma je milosno vrijeme, a franjevci i suradnici e-Duhovnih vježbi pozivaju vas na istinski susret s Ocem u skrovitosti kroz svakodnevno razmatranje nedjeljnog evanđelja. Korizmene e-Duhovne vježbe zamišljene su kao poticaj na razgovor s Bogom kroz četiri koraka: pripremu, čitanje, razmatranje i molitvu. Autor teksta razmatranja je fra Josip Vlašić.
U dogovoru s franjevcima iz Pazina, prenosimo isječke iz e-Duhovnih vježbi za korizmu 2021. Ako već niste, svakako preuzmite mobilnu aplikaciju e-duhovne vježbe za Android i iOS.
Priprava
Svaku svoju molitvu obično započnemo znakom križa. Tako i ti počinješ svoja razmatranja. Često taj lijepi početak molitve, ponekad i cijelu molitvu, učinimo automatski, tj. mehaničkim ponavljanjem molitvenih gesti ili izricanjem određenih molitvenih riječi. Da to ne bi bio kod tebe slučaj, na početku današnjeg razmatranja potroši nekoliko trenutaka za sabranost. Umiri se i posvijesti si što ćeš sada činiti. Stavi se u Božju prisutnost.
Čitanje
Iz Evanđelja po Ivanu (Iv 2, 13-25)
Blizu bijaše židovska Pasha. Stoga Isus uziđe u Jeruzalem. U Hramu nađe prodavače volova, ovaca i golubova i mjenjače gdje sjede. I načini bič od užeta te ih sve istjera iz Hrama zajedno s ovcama i volovima. Mjenjačima rasu novac i stolove isprevrta, a prodavačima golubova reče: »Nosite to odavde i ne činite od kuće Oca mojega kuću trgovačku.« Prisjetiše se njegovi učenici da je pisano: Izjeda me revnost za dom tvoj.
Nato se umiješaju Židovi i upitaju ga: »Koje nam znamenje možeš pokazati da to smiješ činiti?« Odgovori im Isus: »Razvalite ovaj hram i ja ću ga u tri dana podići.« Rekoše mu nato Židovi: »Četrdeset i šest godina gradio se ovaj hram, a ti da ćeš ga u tri dana podići?« No on je govorio o hramu svoga tijela. Pošto uskrsnu od mrtvih, prisjetiše se njegovi učenici da je to htio reći te povjerovaše Pismu i besjedi koju Isus reče.
Dok je boravio u Jeruzalemu o blagdanu Pashe, mnogi povjerovaše u njegovo ime promatrajući znamenja koja je činio. No sam se Isus njima nije povjeravao jer ih je sve dobro poznavao i nije trebalo da mu tko daje svjedočanstvo o čovjeku: ta sam je dobro znao što je u čovjeku.
Isus „je govorio o hramu svoga tijela.“ Taj hram je vječan. Samo prividno može biti razoren. Razmatraj Isusovu nerazorivost. Muka, smrt i pokop bili su trenuci u kojem je Isusovo tijelo bilo razvaljeno. Činilo se da je zlo pobijedilo. Činilo se da je Isus poražen. Ipak, u uskrsnuću je to tijelo, tj. taj hram ponovno podignut.
Razmatranje
Isus govori o hramu svoga tijela, a oni koji ga slušaju ne razumiju takav govor. Tek nakon uskrsnuća njegovi učenici se sjećaju tih riječi i potpuno ih razumiju. Isus je i u drugim prigodama govorio o svojoj smrti i uskrsnuću. Recimo, nakon preobraženja nije dopustio učenicima da govore o onom što su vidjeli sve dok on ne ustane od mrtvih. Iako su održali riječ, ipak su se učenici među sobom pitali što znači to „od mrtvih ustati“ (usp. Mk 9,10).
Isusov život je nerazoriv. Umrijet će, ali će i uskrsnuti. Jučer si razmatrao o Isusu kao znaku za tvoj i život svijeta. Osobito važan znak je Isusovo uskrsnuće. No to uskrsnuće nije samo neki općeniti znak za svijet. Ono je stvarnost koja se tiče tebe i tvog život. Uskrsnuće je i tvoja stvarnost. To znači da si i ti nerazoriv. Da, krhak si. Tvoj život je slomljiv. Tvoje biće je ranjivo. Iskusio si to vjerojatno više puta. Ipak, iza svih tih patničkih i lomljivih krhotina tvoga života, ti si nerazoriv. Ti si vječan i živjet ćeš vječno.
Molitva
Danas u molitvi Gospodinu zahvali za njegovo uskrsnuće i pobjedu. Zahvali mu svojim riječima za svaku svetu pričest po kojoj si se toliko puta sjedinio s njim i postao nerazoriv. Zahvali mu i za Crkvu kojoj pripadaš i po kojoj i ti sam postaješ baštinik obećanja da te vrata paklena neće nadvladati.
Pripremio: fra Josip Vlašić