U kršćanstvu postoji mnoštvo molitava za obraćanje Bogu. Ali koja mu je omiljena?
“Vi, dakle, ovako molite: ‘Oče naš, koji jesi na nebesima! Sveti se ime tvoje!'” (Matej 6, 9)
Kao što je sveti Ciprijan rekao u 3. stoljeću: “Koja molitva može biti duhovnija od one koju nam je dao Krist, po kojoj nam je i Duh Sveti dan? … Dakle, moliti drugačije nego što nas je On učio nije samo neznanje, već i grijeh.”
Zatim slijedi pitanje: Kako ispravno moliti “Očenaš”, budući da je, bez sumnje, Bogu to omiljena molitva? Pitanje je toliko važno da je sveta Terezija Avilska rekla da su dva dnevna sata molitve za sestre karmelićanke u osnovi način da se dobro moli “Očenaš”, donosi Aleteia.
Dobra molitva je ona koja Boga naziva “ocem”
Sveti Franjo Saleški daje nam ključ kako se “dobro moliti” – u molitvi, kao i u bilo kojem drugom pothvatu, “nije koliko su naša djela grandiozna i odgovaraju Bogu, već ljubav s kojom ih činimo. [Zato je] najbolja molitva ona koja nas drži toliko usredotočenima na Boga da ne razmišljamo o sebi ili o onome što radimo“. Da biste to učinili, dodaje, “dobra je ideja jednostavno hodati, otvoreno i bez naklonosti, biti blizu Boga, voljeti ga i sjediniti se s Njim.”
Prilično razočaravajući odgovor, bez sumnje, jer bismo svi voljeli “trijumfirati” u svojoj molitvi. Ali svi bi duhovni učitelji rekli da je molitva koja najviše “pobjeđuje” ona koja najmanje pokušava to učiniti, a da je najbolja metoda da je gotovo nema.
“Molim kao djeca koja ne znaju čitati, jednostavno kažem Bogu ono što mu želim reći… Molitva je impuls srca, jednostavan pogled prema nebu, uzvik zahvalnosti i ljubavi usred patnje i radosti ”, rekla je sveta Terezija od Djeteta Isusa.
Dobra molitva je ona koja dolazi do Božjeg srca, molitva koju On više voli, je ona koja Boga naziva “ocem” na najjednostavniji mogući način.
Što je s ostalim molitvama?
Ne postoje li druge molitve koje Crkva preporučuje, molitve za koje nam kažu da ih izgovaramo? Da definitivno. Na isti način na koji Crkva preporučuje određena hodočašća ili je velikodušna prema određenim vjerskim praksama poput nošenja karmelskog škapulara ili primanja papinog blagoslova.
Ali sve ovo, u stvarnosti, još uvijek je način da naučimo reći dobro – i nadasve dobro živjeti – molitvu “Očenaš”.
Svaka je osoba pozvana da u školi svetih pronađe put koji će joj omogućiti da uđe u molitvu “Očenaš” koja sažima evanđelje.