Sveti Ivan Pavao II. želio je dati snažan primjer svim političarima kako se pravedno vlada prema katoličkim načelima.
Papa rijetko daje posebnu objavu prilikom proglašavanja sveca zaštitnika nad određenim područjem života. Obično sveci postaju zaštitnici s vremenom i putem njihove zagovaračke moći, a ne putem papinske uredbe, donosi Aleteia.
Međutim, sveti Ivan Pavao II. napravio je iznimku s Thomasom Moreom, želeći da se vjernici upoznaju s njegovim političkim životom.
Godine 2000. Ivan Pavao II .napisao je posebno apostolsko pismo ” O proglašavanju sv. Thomasa Morea zaštitnikom državnika i političara”. U pismu je naveo nekoliko razloga zašto je vjerovao da Thomas More zaslužuje ovaj poseban naslov.
“Mnogo je razloga za proglašenje Thomasa Morea zaštitnikom državnika i ljudi u javnom životu. Među njima je i potreba politike i javne uprave da budu vjerodostojni uzori koji mogu ukazati na put istine u vremenu povijesti kada se povećavaju teški izazovi i ključne odgovornosti.”
Sveti Thomas More trebao bi biti uzor svim političarima, posebno katolicima. Snažan je primjer onima koji donose važne nacionalne odluke, posebno u zaštiti života i obitelji.
“Danas inovativne ekonomske snage preoblikuju društvene strukture, a s druge strane znanstvena dostignuća na području biotehnologije ističu potrebu za obranom ljudskog života u svim njegovim različitim fazama, dok obećanja novog društva – uspješno predstavljena zbunjenom javnom mnijenju – hitno zahtijevaju jasne političke odluke u korist obitelji, mladih, starijih i marginaliziranih.”
Nadalje, sveti Ivan Pavao II. pozvao je političare da prepoznaju Moreovo jedinstvo vjere i razuma, politike i istine.
“To je bila visina do koje ga je vodila njegova strast za istinom. Ono što je prosvijetlilo njegovu savjest bio je osjećaj da se čovjeka ne može odmicati od Boga, a niti politiku od morala. Kao što sam već imao prilike reći, ‘čovjeka je stvorio Bog, pa stoga ljudska prava imaju svoje podrijetlo u Bogu, temelje u dizajnu stvaranja i čine dio plana otkupljenja. Moglo bi se čak usuditi reći da su ljudska prava ujedno i prava Boga’ (Govor, 7. travnja 1998.).”
Sveti Thomas More ističe se kao snažan svjedok prava čovjekove savjesti i sposobnosti da vjerno slijedi svoju religiju.
“Život svetog Thomasa Morea zorno ilustrira temeljnu istinu političke etike. Obrana slobode Crkve od neovlaštenog uplitanja države istodobno je obrana, u ime prvenstva savjesti, slobode pojedinca u odnosu na političku moć. Ovdje nalazimo osnovni princip svakog građanskog poretka koji je u skladu s ljudskom prirodom.”