Budi dio naše mreže

"Prestanimo vjerovati u Boga koji donosi samo križ i patnju te počnimo vjerovati u Boga koji nam donosi uskrsnuće i vječni život. Tome smo pozvani biti svjedoci". poručuje župnik Župe Presvetog Trojstva u Zagrebu – Prečko vlč. Tomislav Šagud uz treću vazmenu nedjelju.

/ mp

Polovicu današnjeg evanđeoskog ulomka zauzima Isusovo uvjeravanje učenika da je zaista uskrsnuo, da to zaista on stoji pred njima. Nekada nas jako čudi kako su Isusovi učenici mogli biti tako spori u prihvaćanju njegova uskrsnuća, no možda ni mi nismo ništa drukčiji.

Zagrobni život

Među Židovima Isusova vremena postojala su razna tumačenja i vjerovanja u zagrobni život. Neki su, poput Saduceja, smatrali da čovjekovo postojanje prestaje sa smrću. Farizeji su pak vjerovali ne samo u zagrobni život nego i u uskrsnuće tijela, ali tek na kraju vremena. Kralj Herod je, kao što vidimo, vjerovao u reinkarnaciju, jer je pomislio da je Isus Ivan Krstitelj koji se vratio od mrtvih. Postojala su još neka mišljenja, ali nijedno od njih nije moglo ni nagovijestiti ono što je Isus učinio.

Teško prihvaćanje svjedočanstava

Isus je za vrijeme zemaljskoga života u nekoliko navrata najavljivao da će uskrsnuti, no čini se da je apostolima to kroz jedno uho ušlo, a kroz drugo izašlo, jer kada se uskrsli Isus pojavio pred njima, nitko nije vjerovao onome što vidi (usp. Lk 24,12.37). I prije toga, kad su se žene vratile od prazne grobnice i ispričale kako su im dvojica anđela kazala da je Isus uskrsnuo, apostoli su njihovo svjedočanstvo odbacili kao tlapnju. Potom su došla ona dva učenika s puta u Emaus tvrdeći da im se sâm Isus ukazao, no ni njihove riječi apostoli nisu prihvatili. Vijest o povratku iz mrtvih jest nevjerojatna, ali čemu tolika tvrdokornost u odbijanju tuđega svjedočanstva kad su to sve bili ozbiljni odrasli ljudi koji su se kleli da su svojim očima jasno vidjeli Isusa živa?

Naposljetku sâm Isus dolazi među apostole, a oni opet ne vjeruju, ovoga puta vlastitim očima. Zaključili su „da vide duha“ (Lk 24,37). Zato Isus strpljivo započinje proces dokazivanja da je to zaista on: pokazuje im svoje udove i rane, jede pred njima, tumači im Božju riječ da je sve što se zbilo već unaprijed prorečeno. Na kraju evanđelist zaključuje kako oni od radosti još uvijek ne vjeruju (usp. r. 41). Učenici nisu vjerovali da je pred njima stvarni Isus, nego nekakva iluzija ili duh. Bili su toliko sretni da su se bojali da će ta iluzija nestati ako počnu razmišljati o njoj. I dalje su ostali tvrdokorni u uvjerenju da to nije pravi Isus.

Odreći se sebe

Tvrdokornost u nekim pogledima i stavovima jedna je od tipičnih mana ljudske prirode, i to ne samo u duhovnom životu. Odlično je kada čovjek ima kvalitetno izgrađen i promišljen stav kojega se drži, ali kada govorimo o vjeri, moramo znati da mi Boga i vjerske istine nikada ne možemo do kraja shvatiti. One nadilaze naš razum, i zato, dok smo na zemlji, o Bogu i otajstvima vjere uvijek imamo samo sliku, neku slabu predodžbu kako bi sve to trebalo izgledati. Tek kada dođemo u nebo i ugledamo Boga licem u lice, moći ćemo reći da shvaćamo tko je on. Bog nam se objavio, ali puno toga o njemu i dalje ostaje skriveno, pa govor o Bogu često ispada više kao neko tapkanje u mraku nego kvalitetno i pouzdano znanje. Zato uvijek moramo biti spremni na Božje iznenađenje, na neki čudesan Božji zahvat u našem životu koji će možda biti suprotan našim vjerovanjima i očekivanjima.

Moramo biti spremni prihvatiti da smo možda cijeli život pogrešno razmišljali, da nam se cijeli život vrtio oko neke predodžbe koja se sada pokazuje pogrešnom. U današnjem čitanju, u nevjeri učenika, jedna stvar posebno začuđuje. Razumljivo nam je kada netko odbija prihvatiti činjenice koje mu ne idu u prilog, koje će mu donijeti nešto loše: očekivano je da učenici odbijaju prihvatiti Isusovu smrt, da se nadaju da je to ipak neki trik i da će se Isus uskoro pojaviti te sve objasniti. No apostoli ovdje ne prihvaćaju nešto što je za njih radosna vijest, nešto najbolje što se moglo dogoditi! To nam dosta govori o jednom svojstvu ljudske prirode: lakše prihvaćamo Boga koji kažnjava i usmrćuje nego Boga koji oprašta i oživljuje; lakše prihvaćamo Boga koji pred nas stavlja stroge zakone i propise nego Boga koji nas obasiplje darovima. Lakše nam je prihvatiti Boga kojega su ljudi ubili nego Boga koji je pobijedio smrt.

Zaključak

Je li to neki obrambeni mehanizam u nama ili mi podsvjesno imamo želju za patnjom i nesrećom, teško je reći, ali ostaje činjenica da je ljudima teško prihvatiti one Božje osobine koje im idu u prilog. Teško mi je prihvatiti da me Bog toliko voli da je dao svoj život za mene; da koliko god ja griješio, tu ljubav ne mogu umanjiti; da ne postoji nijedan dio mojega života u kojem on nije bio uz mene, niti će ikad postojati. Lakše je povjerovati da nisam dovoljno dobar, da ne vrijedim, da zaslužujem patiti; lakše je biti zatvoren i zarobljen krivnjom nego primiti oproštenje. Možda je najteže prihvatiti da Bog zaista može učiniti čudo u mome životu, smiriti tu oluju koja me uništava, premjestiti planine, ukloniti prepreke, ozdraviti ono što je bolesno… Ta zato je i došao na svijet: ne da sudi svijetu, već da ga spasi (usp. Iv 3,17). Prestanimo vjerovati u Boga koji donosi samo križ i patnju te počnimo vjerovati u Boga koji nam donosi uskrsnuće i vječni život. Tome smo pozvani biti svjedoci.

Kontaktirajte nas

Ukoliko imate prijedlog za vijest, pošaljite nam na info@hkm.hr

Rezultati pretrage za pojam:

Danas slavimo sv. Joakima i Anu, Isusove djeda i baku – savršen dan da se prisjetimo i naših ‘neopjevanih heroja