Korizmene e-Duhovne vježbe zamišljene su kao poticaj na razgovor s Bogom kroz pet koraka: pripremu, čitanje, razmatranje, korak “Još malo” i molitvu. Autorica teksta razmatranja petog tjedna e-Duhovnih vježbi je s. Nela Veronika Gašpar.
U dogovoru s franjevcima iz Pazina, prenosimo isječke iz duhovnih vježbi za korizmu 2019. U njih se možete uključiti preuzimajući mobilnu aplikaciju za Android i iOS.
Uvod
Isus je ponovno u središtu Jeruzalema, u najsvetijemu mjestu. U Hramu je bio smješten Kovčeg saveza i u njemu svitak. U Hramu je boravio Bog. Zato pobožni Židovi dolaze u Hram i zato je on najsvetije mjesto za njih. Ovdje se na Božju blizinu odgovaralo molitvom i prinosom žrtava. Hram je za Židove bio i znak izabranja. Isus u Hramu govori svojim sunarodnjacima. Nađi i ti svoje sveto mjesto, svoj hram sabranosti, da možeš biti podno Isusovih nogu i da ti on može govoriti, a ti da slušaš.
Priprema
Hram gdje je Isus govorio srušen je oko 70. godine poslije Krista i nikada više nije izgrađen. Danas je na njegovu mjestu poznata Zlatna džamija. Po očekivanju Staroga zavjeta Bog će na koncu vremena podići svoj šator među ljudima. On će, konačno, među ljudima naći svoje prebivalište. Ovo je očekivanje ostvario Isus Krist: Bog je postao čovjekom, susreće se u čovjeku Isusu i trajno ostaje među ljudima u svojemu stanu.
Čitanje: Iv 8, 21-30
U ono vrijeme reče Isus farizejima: »Ja odlazim, a vi ćete me tražiti i u svojem ćete grijehu umrijeti. Kamo ja odlazim, vi ne možete doći.«
Židovi se na to stanu pitati: »Da se možda ne kani ubiti kad govori: ‘Kamo ja odlazim, vi ne možete doći?’« A Isus nastavi: »Vi ste odozdo, ja sam odozgo. ‘Umrijet ćete u grijesima svojim.’ Uistinu, ako ne povjerujete da Ja jesam, umrijet ćete u grijesima svojim.« a ja nisam od ovoga svijeta. Vi ste od ovoga svijeta. Stoga vam i rekoh:
Nato mu oni rekoše: »A tko si ti?« Odvrati Isus: »Ta što da vam s početka opet zborim? Mnogo toga imam o vama zboriti i suditi; no onaj koji me posla istinit je, i što sam čuo od njega, to ja zborim svijetu.«
Ne shvatiše da im govori o Ocu. Isus im reče: »Kad uzdignete Sina Čovječjega, tada ćete upoznati da Ja jesam i da sam od sebe ne činim ništa, nego da onako zborim kako me naučio Otac. Onaj koji me posla sa mnom je i ne ostavi me sama jer ja uvijek činim što je njemu milo.« Na te njegove riječi mnogi povjerovaše u njega.
Razmatranje
Gdje je Isus? Komu govori i što govori?
Zašto ga njegovu sunarodnjaci ne razumiju? Tko je odozgo, a tko je odozdo?
Što to u tebi Isus treba danas uzdignuti, pročistiti i preobraziti da bi ti uistinu bio hram Duha Svetoga?
Još malo
Nakon pitanja Židova – koje je i naše pitanje – „Tko si ti?“, Isus najprije upućuje na onoga koji ga je poslao i u čije ime on govori svijetu. Još jednom ponavlja: „Ja jesam“, ali sada u buduću povijest proteže: „Kad uzdignete Sina Čovječjega, tada ćete upoznati da Ja jesam.“ Na križu njegovo sinovstvo, njegovo jedinstvo s Ocem, postaje spoznatljivo. Križ je istinska visina. To je visina ljubavi do kraja. Na križu je Isus na Božjoj visini, koja je ljubav. Ondje ga se može upoznati, može se spoznati „Ja jesam“.
Upravo će u poslušnomu predanju u smrt biti naizrazitije objavljeno jedinstvo između Oca i Sina, pošiljatelja i poslanika. Nasuprot bliskomu tumačenju da je Bog svojega Sina napustio u času smrti, Isus, kako ga Ivan prikazuje, znade da ga Otac ne će nikada ostaviti samoga.
Isus je sada mjesto Božjega samoobjavljivanja. Tko Boga želi susresti, od sada to može samo posredovanjem njegova poslanika, Isusa. Evanđelist Ivan piše da su Židovi povjerovali nakon uzdignuća Sina Čovječjega.
Iz čega ti trebaš biti uzdignut i preobražen božanskim svijetom i životom?
Molitva
Tvoja riječ, Gospodine, kazuje da je u tebi ispunjenje svega proroštva i svega iščekivanja.
Ti, Iščekivani, danas si među nama: u riječi koju zboriš, u kruhu i vinu kojim nas krijepiš,
u zajednici koju nam daješ da jedni drugima budemo mjesto obnavljanja i svjedočenja dara vjere. U tebi, Gospodine, smijemo reći: “Duh Gospodnji na meni je, posla me…”
Okrijepi mi vjeru, Gospodine, da umijem gledati jasnoćom tvojega pogleda i daj mi radost blagovjesništva da noseći ljepotu tvoje blizine budem bližnji svima koje susrećem. Amen.
(Živo vrelo, 2019, br.1, str. 25.)