Budi dio naše mreže

Marijina konačna misija je otkriti Otkupitelja svijetu. To je, uostalom, i učinila kad Ga je rodila. Ali ona je također držala Utjelovljenog Boga skrivenog u svojoj utrobi devet mjeseci. Utjelovljeni Bog hodao je zemljom trideset godina sve dok Ga nije iznijela u oči javnosti na vjenčanju u Kani.

/ dz

Marija ima dva značajna pojavljivanja u Knjizi Otkrivenja. Većina pobožnih katolika poznaje jedan od njih:

I znamenje veliko pokaza se na nebu: Žena odjevena suncem, mjesec joj pod nogama, a na glavi vijenac od dvanaest zvijezda. (Otkrivenje 12,1).

Ali postoji drugi, implicitni, koji neposredno prethodi gore navedenom:

Tada se otvori Božji hram na nebu i u hramu se može vidjeti kovčeg njegova saveza. “I otvori se hram Božji na nebu i pokaza se Kovčeg saveza njegova u hramu njegovu te udare munje i glasovi i gromovi i potres i tuča velika”. (Otkrivenje 11,19).

Otkrivenje nam daje onaj uzbudljivi osjećaj da smo zavirili iza zavjese vremena, gledajući unaprijed u buduće događaje.

Znamo da je zamišljeni nebeski kovčeg Marija jer je poistovjećena s kovčegom u Evanđelju po Luki. Tijekom Pohoda, mnoge fraze koje njezina rođakinja Elizabeta kaže u pozdravu su preuzete iz starozavjetnih izvještaja o liturgijskom štovanju Kovčega saveza, piše Stephen Beale s portala Catholic Exchange.

Kad se sjetimo da su stihovi i poglavlja kasniji dodaci tekstu, asocijacija postaje sve izvjesnija. Ovaj dio Otkrivenja zapravo glasi ovako:

Tada se otvori Božji hram na nebu i u hramu se može vidjeti kovčeg njegova saveza. “I otvori se hram Božji na nebu i pokaza se Kovčeg saveza njegova u hramu njegovu te udare munje i glasovi i gromovi i potres i tuča velika. (Otkrivenje 11,19-12,1).

Kontrast između dvije slike je upečatljiv. U drugom, vidimo Mariju u svoj njezinoj slavi. To je ništa manje nego biblijski portret petog slavnog otajstva krunice, Marijine krunidbe na nebu. Prethodna slika je, s druge strane, malo suprotna. Marijina je prisutnost skrivena od nas, opisana posredno kroz sliku Kovčega saveza.

Istina je toliko velika da nam se može otkriti samo u prikrivenom obliku.

Ova dva portreta sažimaju paradoks cijele knjige. Otkrivenje je latinski prijevod grčkog naslova, “Apokalipsa”, što znači otkrivenje. I doista, Otkrivenje nam daje onaj uzbudljivi osjećaj da smo zavirili iza zavjese vremena, gledajući unaprijed u buduće događaje. Otkrivenje s izuzetnim detaljima opisuje mnoge stvari koje će se dogoditi – od sedmoglave zvijeri s deset rogova koja se diže iz mora u Otkrivenju 13 do dimenzija i izgleda nebeskog grada u Otkrivenju 21.

Ipak, u samom procesu otkrivanja nam te istine su skrivene. Što točno predstavlja sedmoglava zvijer s deset rogova? Gdje su izgrađeni temelji grada od jaspisa, safira, kalcedona, smaragda, između ostalog dragog kamenja?

Istina je toliko velika da nam se može otkriti samo u prikrivenom obliku. Da parafraziramo svetog Pavla, možemo samo probaviti mlijeko slika; naša konstitucija nije dovoljno čvrsta za obradu mesa. Otuda paradoks Knjige Otkrivenja: ona je i ‘otkrivenje’ i prikrivanje.

Ovo sve nas vraća Mariji. Njezina konačna misija je otkriti Otkupitelja svijetu. To je, uostalom, i učinila kad Ga je rodila. Ali ona je također držala Utjelovljenog Boga skrivenog u svojoj utrobi devet mjeseci. I, osim scena zabilježenih u narativima iz djetinjstva, tajila je činjenicu da je Utjelovljeni Bog hodao zemljom trideset godina sve dok Ga ponovno nije iznijela u oči javnosti na vjenčanju u Kani.

Tako bismo mogli izmijeniti naš gornji opis Marijina poslanja: ona je zadužena donijeti ono što je skriveno i otkriti svijetu. Cijelo njeno biće je kanal između skrivenih nebesa i vidljive zemlje.

Drugim riječima: Marija je most između skrivenog i otkrivenog. I upravo je ta dvojnost u potpunosti prikazana u poglavljima 11 i 12 knjige Otkrivenja.  I tako, dok štujemo Kraljicu Neba, sjetimo se kovčega, znajući da pribjegavamo Mariji da nam učini prisutnim ono što nam je tako često skriveno.

Kontaktirajte nas

Ukoliko imate prijedlog za vijest, pošaljite nam na info@hkm.hr

Rezultati pretrage za pojam:

Danas slavimo sv. Joakima i Anu, Isusove djeda i baku – savršen dan da se prisjetimo i naših ‘neopjevanih heroja