Eva je vjerovala zmiji, Marija anđelu. Marija je svojom vjerom u Boga popravila ono što je Eva uništila vjerujući đavlu.
Čudimo se čitajući izvanredne riječi kojima su se služili crkveni oci govoreći o presvetoj Djevici. Od svetog Ireneja: “Osuđen na smrt od djevice, ljudski je rod spasila Djevica.” Tertulijan: “Ono što je ovaj spol zaveo u propast, ovaj je spol vratio u spasenje.” I neusporedivi Augustin: “Po ženi smrt; od strane žene, život. Po Evi, propast; po Mariji spasenje.”
Ne smijemo misliti da su takve vjerne sluge Isusa Krista htjele umanjiti čast svoga Učitelja povezujući Mariju s njim na ovaj način. Uistinu, krivo shvaćamo Boga ako mislimo da bi njegova slava bila umanjena dijeljenjem s njegovim stvorenjima. Bog nije poput nas: dajući dio, zadržava cjelinu. Ako vam se ovo čini čudnim, uzmite u obzir da je Bog jedini koji može dati bez gubitka. On ne postupa kao mi, jer svoje brige dijelimo na mnoge kako bi svakome teret bio manji. Sa živim Bogom nije tako. Kada pridružuje svoja stvorenja svome djelu, to nije da rastereti sebe, već da im oda počast, i tako sva slava ostaje njegova. Kad su nas oci učili da je Marija na poseban način povezana s velikim djelom Sina Božjega, oni ni na koji način nisu umanjili Spasiteljevu slavu, piše Catholic Exchange.
Budući da su i muškarac i žena sudjelovali u uništavanju naše prirode, pozvani su sudjelovati i u njezinoj obnovi.
Da bismo razumjeli zašto je bilo prikladno da Blažena Djevica ima takvu ulogu u djelu našeg spasenja, moramo se osvrnuti na podrijetlo svih stvari. Tu vidimo koliko je Bog obziran: u djelu regeneracije naše prirode upotrijebio je sve ono što je nekoć pridonijelo njezinoj propasti. Sigurno je da je Bog mogao izbaviti čovječanstvo, a da ne postane čovjek. Ipak, bilo mu je drago da nas otkupi tako što je postao čovjek kako bi ista priroda koju je porobio demon mogla izvojevati pobjedu nad njim i njegovim odvažnim slugama zla. Čak i kad je Sin Božji odlučio doći na Zemlju i obući se u ljudsko tijelo, mogao je sebi stvoriti tijelo i dušu bez pomoći svojih stvorenja i tako biti pošteđen sramote pripadnosti ljudskoj grješnoj lozi. Ipak, njegova neshvatljiva providnost odlučila je drugačije.
Budući da su i muškarac i žena sudjelovali u uništavanju naše prirode, sudjelovali su tako i u njezinoj obnovi. Ako je pokvarenost grijeha obeščastila oba spola, bilo je nužno da ih Otkupitelj čovjeka podigne oba. Zato je, kako nam govori sveti Augustin, Isus Krist, muškarac, rođen od žene. A budući da je čovječanstvo bačeno u vječno prokletstvo od strane muškarca i žene, bilo je prikladno da je Bog predodredio novu Evu kao i novog Adama, kako bi zamijenio staru lozu koja je bila osuđena novom lozom posvećenom milost. Možemo, dakle, zaključiti da kao što je prva Eva bila majka svih onih koji su osuđeni na smrt, tako je nova Eva, Marija, majka svih živih – to jest vjernika.
Adam je dao ovo ime svojoj ženi jer je bila majka svih živih. Ipak, nije Eva ta koja je majka svih živih; ona je, radije, majka onih koji će umrijeti.
Usporedimo Evu i Mariju. Djelo naše pokvarenosti počelo je s Evom; djelo naše obnove počelo je s Marijom. Anđeo tame govorio je Evi; anđeo svjetla govorio je Mariji. Anđeo tame želio je podići Evu do lažnog dostojanstva pretvaranja da je božanska, rekavši joj: “Bit ćeš kao Bog” (Post 3,5). Anđeo svjetla identificirao je Marijino pravo dostojanstvo kao njezino prijateljstvo s Bogom, rekavši: “Gospodin je s tobom” (Luka 1,28). Anđeo tame, obraćajući se Evi, pokušao ju je potaknuti na pobunu: “Je li Bog rekao: ‘Ne jedite ni s jednog drveta u vrtu’?” (Post 3,1). Anđeo svjetla, obraćajući se Mariji, nagovori je na poslušnost: “Ne boj se, Marijo… Bogu ništa nije nemoguće” (Luka 1,30, 37). Riječ smrti rečena je Evi, riječ života Presvetoj Djevici. Eva je vjerovala zmiji, Marija anđelu. Tako je, kako je rekao Tertulijan, “pobožna vjera izbrisala grešku drske lakovjernosti, a Marija je svojom vjerom u Boga popravila ono što je Eva uništila vjerujući đavlu.” Eva, zavedena zloduhom, bila je prisiljena pobjeći od Božje prisutnosti, dok je Marija, poučena od anđela, udostojana nositi Boga, tako da je, kako je rekao sveti mučenik Irenej, „Djevica Marija postala zagovornica za djevicu Evu.”
Presveta Djevica je prava Eva, prava Majka svih živih. Živi, dakle, i Marija će ti biti Majka.
Nesumnjivo je da je Marija bila Predvečerje novoga saveza i prema tome Majka novoga naroda. I Marija će vam biti Majka, ako živite u Gospodinu našem Isusu Kristu. Ona će biti Eva – to jest, na hebrejskom jeziku, ona koja živi. Adam je dao ovo ime svojoj ženi jer je bila majka svih živih. Ipak, nije Eva ta koja je majka svih živih; ona je, radije, majka onih koji će umrijeti. Naime, prva je Eva dobila svoje ime kao predslika Blažene Djevice, čije dostojanstvo predstavlja. Presveta Djevica je prava Eva, prava Majka svih živih. Živi, dakle, i Marija će ti biti Majka. Ali živite u Isusu i po Isusu, jer sama Marija nema života osim u Isusu i po Isusu.