Čak i Katekizam Katoličke Crkve molitvu opisuje kao duhovni boj. Zašto? Doznajte u nastavku.
Molitva je najčešće povezana s miroljubivim raspoloženjem i osjećajima radosti i sreće, donosi Aleteia. No, je li tome tako?
Duhovni boj
Kada se u Katekizmu spominje molitva, opisana je ovako: Molitva je i dar milosti i odlučan odgovor s naše strane. To uvijek zahtijeva napor. Veliki starozavjetni molitelji prije Krista, kao i Majka Božja te mnogi sveci poučavaju ovo: molitva je bitka (2725).
Ključ je da molitva postane navika i da se neprestano borimo protiv sila koje nam se suprotstavljaju.
Molitva je bitka jer zahtijeva napor. Iako je istina da je molitva dar i da se tijekom molitve oslanjamo na mnoge Božje milosti, također se trebamo truditi moliti, budući da ako ne pokušavamo moliti, vjerojatno se nikada nećemo moliti.
Opisujući boj, dobro je zapitati se i protiv koga se valja boriti. Ponajprije protiv nas samih i protiv lukavstava napasnika koji čini sve da čovjeka odvrati od molitve, od jedinstva s Bogom.
Polazeći od Katekizma, shvaćamo da molitva nije samo borba protiv nas samih, nego i protiv Sotone i njegovih demonskih sila. Đavao ne želi da budemo sjedinjeni s Bogom, pa čini sve što može da nas spriječi u molitvi.
Osim toga, pokušat će nas nas ometati ili iskušavati tijekom molitve, nadajući se da će nas uhvatiti nespremne. Na taj način molitva nikada nije istinski pasivna, gdje mirno sjedimo i uživamo u Božjim milostima. Iako je to iskustvo sigurno moguće, da bismo postigli takav mir moramo se boriti protiv brojnih neprijatelja koji nas pokušavaju spriječiti da se sjedinimo s Bogom.
Molitva je najčešće povezana s miroljubivim raspoloženjem i osjećajima radosti i sreće, no, je li tome tako?
Ključ je da molitva postane navika i da se neprestano borimo protiv sila koje nam se suprotstavljaju.
Stoga, molimo kao što živimo, živimo kao što molimo. Ako ne želimo po navici djelovati u skladu s Kristovim Duhom, ne možemo ni moliti po navici u njegovo ime. “Duhovni boj” novog života kršćanina neodvojiv je od molitvenog boja.
Tek na kraju naših života moći ćemo počivati u naručju našeg dobrostivog Oca punog ljubavi.