Budi dio naše mreže

"Isus do posljednjeg trenutka svoga života pita svoje progonitelje: Zašto me progoniš? Zašto me mučite i ubijate? I ujedno im oprašta. Njihovo nasilje prema Isusu nije moglo uništiti Isusovu ljubav prema njima. Isus u posljednjem trenutku pita Boga kojega naziva svojim Ocem: Zašto si me napustio? i ujedno ima povjerenje u Boga."

/ md

Patnja i ljubav zajedno? I to nerastavljivo zajedno?

Uvjeren sam da kod Isusa dubinska patnja i dubinska ljubav idu nerastavljivo skupa, piše Mile Babić profesor na Franjevačkoj Teologiji u Sarajevu u svojoj kolumni “Sveto trodnevlje” za Svjetlo riječi.

Patnja i ljubav zajedno? I to nerastavljivo zajedno? Isus do posljednjeg trenutka svoga života pita svoje progonitelje: Zašto me progoniš? Zašto me mučite i ubijate? I ujedno im oprašta. Njihovo nasilje prema Isusu nije moglo uništiti Isusovu ljubav prema njima. Isus u posljednjem trenutku pita Boga kojega naziva svojim Ocem: Zašto si me napustio? i ujedno ima povjerenje u Boga.

Je li Isusova smrt bila Isusov definitivni kraj ili je Isus nakon svoje smrti dobio od Boga novi život, i to život koji više nije podložan ni smrti ni ubojicama, život koji je vječan?

Isusovu smrt na križu vidjeli su svi ljudi koji su ondje bili prisutni. Mnogi su bili svjedoci toga događaja. Sada glavno pitanje glasi: Što se dogodilo s Isusom nakon njegove smrti na križu? Nitko u Novom zavjetu ne tvrdi da je vidio što se događalo s Isusom između Velikog Petka i Uskrsa, tj. između Isusove smrti na križu i Isusova uskrsnuća. Nakon smrti na križu Isus je pokopan. Je li Isusova smrt bila Isusov definitivni kraj ili je Isus nakon svoje smrti dobio od Boga novi život, i to život koji više nije podložan ni smrti ni ubojicama, život koji je vječan? Isus je bio židov i njegovi prvi učenici su bili židovi. Tada je kod židova postojala vjera u univerzalnu Božju pravednost.

Da bi Bog uspostavio pravednost za sve ljude, bilo je potrebno uskrsnuće od mrtvih na kraju povijesti. To sveopće uskrsnuće od mrtvih Bog poduzima na kraju povijesti zato da bi uspostavio sveopću pravednost za sve ljude. Ta vjera u sveopće uskrsnuće od mrtvih bila je osobito prisutna u židovskoj apokaliptici. Židovi su, dakle, vjerovali da je Bog Stvoritelj, da On iz ništa stvara sve, da iz nepostojanja zove u postojanje, da iz nebitka zove u bitak, iz smrti u život, da oživljuje mrtve, da ostaje vjeran pravedniku.

Raspeti živi zauvijek kod Boga.

Isusovi učenici, koji su se za vrijeme Isusova umiranja na križu razbježali u strahu, odjednom se više ne boje ni smrti ni nasilnika, već treći dan (petak, subota, nedjelja), tj. u nedjelju, razotkrivaju ubojice i nasilnike i tvrde da je Isus živ, da živi novim životom, kojemu više ne mogu nauditi ni smrt ni ubojice. Raspeti živi zauvijek kod Boga. Učenici tvrde i svjedoče – za to su spremni umrijeti – da im se Isus ukazao, da je Bog Isusa uskrisio od mrtvih, da se to buduće uskrsnuće od mrtvih već dogodilo sada na Isusu, da je Isus prvi oslobođen od mrtvih.

Učenici su za vrijeme Isusova umiranja na križu neizravno sudjelovali u nasilju protiv Isusa, a sada razotkrivaju začetnike i nositelje nasilja protiv Isusa. Odakle im ta snaga nad nasiljem i nasilnicima? Evanđelja odgovaraju da Duh Božji daje učenicima tu snagu. Isus im šalje toga Duha istine. Duh je Paraklet, što znači Branitelj nepravedno optuženog Isusa. Duh Sveti otkriva istinu onoga što se dogodilo s Isusom.

Nositelji nasilja obožavaju nasilje i misle da nasiljem mogu iskorijeniti nasilje, da većim zlom mogu istjerati manje zlo.

Nositelji nasilja ne znaju što čine, što znači da nisu svjesni svoga nasilja. Toliko su ogrezli u nasilju da svoje nasilje smatraju dobrim djelom. Nositelji nasilja su sinovi tame; toliko im je spoznaja zamračena da svoje najveće nasilje proglašavaju božanskim i svetim djelom i da najvećeg pravednika proglašavaju najvećim zločincem. Nositelji nasilja obožavaju nasilje i misle da nasiljem mogu iskorijeniti nasilje, da većim zlom mogu istjerati manje zlo.

Nositelji nasilja prikazuju svoje zlo kao nešto transcendentno, kao nešto božansko; nisu svjesni da Zlo na koje se pozivaju i kojemu služe vodi u razaranje drugih, osobito nevinih ljudi, i u vlastito samorazaranje. To nasilje je đavolsko po tome jer dobro proglašava zlom, a zlo dobrom, jer najvećeg pravednika proglašava najvećim zločincem, a najvećeg zločinca najvećim pravednikom. Nositelji nasilja su tako političkog zločinca Barabu proglasili slobodnim od krivnje, a najvećeg pravednika Isusa proglasili najvećim političkim zločincem.

Kontaktirajte nas

Ukoliko imate prijedlog za vijest, pošaljite nam na info@hkm.hr

Rezultati pretrage za pojam:

Danas slavimo sv. Joakima i Anu, Isusove djeda i baku – savršen dan da se prisjetimo i naših ‘neopjevanih heroja