Strpljenje i oprost Isus još uvijek prakticira u višem stupnju nego na Kalvariji. Ondje Ga Njegovi krvnici nisu poznavali; ovdje Ga poznaju, a ipak Ga vrijeđaju.
Jeste li ikada razmišljali o Isusovim euharistijskim krjepostima? Sveti Petar Julian Eymard, “apostol euharistije”, je to učinio. Napisao je sljedeće:
Malo ljudi razmišlja o krjepostima, životu, stanju našega Gospodina u Presvetom Sakramentu. Mi se prema Njemu odnosimo kao prema kipu; mislimo da je On tu samo da nam oprosti grijehe i sasluša naše molitve. To je pogrešno gledište. Naš Gospodin živi i djeluje u Euharistiji. Gledajte u Njega, proučavajte i oponašajte Ga. Oni koji Ga ne nađu u Euharistiji moraju se vratiti devetnaest stoljeća unatrag, pročitati Evanđelje i dovršiti ga u njegovim intimnim pojedinostima. Nedostaje im slatkoća riječi našeg Gospodina koje su stvarno izgovorene: “Ja sam tvoj put, danas; Ja sam tvoj put!” Bez sumnje, istina nikada ne iznevjeri, a Evanđelje je besmrtna knjiga. Ali kako je naporno uvijek se vraćati u prošlost! I to je puki mentalni prikaz, dobiven po cijenu napora i umora. To je više spekulativan način, ali manje pomaže vrlini, piše Catholic Exchange.
Ljubav je učinila da se Isus već jednom utjelovio i sada ponovno utjelovio u Svetoj Euharistiji. Ljubav je glavni razlog Svete Euharistije, ali ne i jedini razlog.
Nakon svoje muke, smrti i uskrsnuća, Isus je mogao vladati isključivo na nebu s desne strane svoga Oca. Pa ipak, Isus je također želio prebivati na zemlji u Svetoj Euharistiji do kraja vremena s desne strane svoga brata: tebe i mene. Bilo je kao da je Isus više volio naše ljudsko srce nego savršeno blaženstvo i ljubav svoga Oca, iako znamo da to nije tako. Činilo bi se kao da je Isus “lud” da prebiva u Svetoj Euharistiji nakon što su ga prezreli i ubili oni koje je volio. Ljubav je učinila da se Isus već jednom utjelovio i sada ponovno utjelovio u Svetoj Euharistiji. Ljubav je glavni razlog Svete Euharistije, ali ne i jedini razlog.
Nije ni čudo što ne napredujemo u krjeposti jer ne idemo izvoru krjeposti, Isusu u Svetoj Euharistiji. Sveta Euharistija najveća je učiteljica krjeposti.
Jedan od najviše zaboravljenih razloga za Svetu Euharistiju je taj da Isus želi biti “uzor svih krjeposti”, ne bilo kakav, nego naš uzor. Sveti Petar Julian Eymard tvrdi da Isus potpunije iznosi krjeposti u Svetoj Euharistiji nego kad je hodao zemljom. Kako nevjerojatno! Na primjer, sveti Petar Julian Eymard jednom je rekao: “Strpljenje i oprost On još uvijek prakticira u višem stupnju nego na Kalvariji. Ondje Ga Njegovi krvnici nisu poznavali; ovdje Ga poznaju, a ipak Ga vrijeđaju.”
Mnogi od nas vole čitati živote svetaca, kako bismo mogli nasljedovati njihove krjeposti, ali vrlo malo nas razmatra Isusove euharistijske krjeposti. Nije ni čudo što ne napredujemo u krjeposti jer ne idemo izvoru krjeposti, Isusu u Svetoj Euharistiji. Sveta Euharistija najveća je učiteljica krjeposti. Kao što je križ bio propovjedaonica s koje je Isus poučavao svoje herojske kreposti, kao što su strpljivost u patnji, siromaštvo, poslušnost, poniznost i povjerenje, tako je i sa svetom Euharistijom. Zato Sveta Euharistija nije samo blago milosti, nego je i nepresušan izvor našeg molitvenog života. Nikada ne možemo previše proučavati ovu knjigu ljubavi, ovu školu vrline. Kreposti našega Gospodina nastavljaju se otkrivati pred našim očima ako odvojimo vrijeme za kontemplaciju o Njemu, gdje riječi nisu napisane tintom, već Njegovom dragocjenom krvlju.
Unatoč velikoj želji našeg Gospodina da Njegove vrline procvjetaju u našim dušama, postavljamo prepreke na put, koje mogu proizaći iz našeg pogleda na Njega i načina na koji molimo. Umjesto intimnog razgovora između dva najbolja prijatelja, prema svetom Petru Julianu Eymardu, “prema Isusu se odnosimo kao prema kipu”. Ne uspijevamo vidjeti našeg Gospodina kao živu osobu, i to ne bilo koju osobu, nego našeg najboljeg prijatelja. On je Taj koji zna svaku vlas na našoj glavi; Onaj koji zna kada ćemo umrijeti. Onaj koji je za nas umro i ustanovio Svetu Euharistiju kao da smo mi jedini čovjek na Zemlji.
Nastojimo voljeti one koje nam Bog stavlja na put. I kad oni vide našu ljubav, mi trebamo biti poput pokaznice, jer želimo da oni vide Isusa, a ne nas.
Sveti Petar Julian Eymard podsjeća nas da “Gledamo u Njega, proučavamo i nasljedujemo Ga.” Primijetite da sveti Petar Julian Eymard nije rekao čitati knjige ili recitirati molitve cijelo vrijeme tijekom klanjanja. Trebali bismo gledati u Njega i činiti to često bez riječi. Trebali bismo proučavati Njegov život kako bismo ga mogli nasljedovati i biti ponizniji i puni ljubavi Božji sinovi i kćeri. Trebamo moliti svoga Gospodina za sve milosti koje su nam potrebne, osobito za naša zvanja, za kruh naš svagdanji, ali prije svega trebamo Ga moliti da nam bude “put i uzor”. Sveta Euharistija je izvor svih milosti i kreposti. Ako se borimo s ohološću, gledajmo u Njega, koji se ponizio u komad kruha – Njega koji je s Ocem i Duhom Svetim stvorio svijet ni iz čega. Ako se borimo s pohlepom, gledajmo u Njega, koji je postao siromašan kao dijete i kao maleni domaćin. Ako se borimo s čistoćom, gledajmo u Njega koji je bez mane.
Osim što nam prenosi svoje kreposti, naš euharistijski Gospodin nas uči jednoj od najvećih lekcija. Skriven iza hostije, Isus nas uči tajni naših odnosa – kako biti prisutan – jer On je Stvarna Prisutnost. Kao što je naš euharistijski Gospodin prisutan svome Ocu i nama u svakom trenutku dana, tako i mi trebamo biti prisutni. Tijekom dana naše srce mora ostati usmjereno na Boga unatoč našim dužnostima. A kad nam se ljudi nađu na putu, moramo nastojati biti poput našeg euharistijskog Gospodina, koji daruje svoju nepodijeljenu pozornost. Moramo nastojati više slušati nego govoriti. Poput poniznog domaćina, njihove potrebe stavljamo iznad naših jer nastojimo jednostavno biti s njima. Iznad svega, nastojimo voljeti one koje nam Bog stavlja na put. I kad oni vide našu ljubav, mi trebamo biti poput monstrance, jer želimo da oni vide Isusa, a ne nas.