Budi dio naše mreže

Naučili smo neke vrijedne lekcije kada je riječ o tome što našoj obitelji odgovara za ljetne izlete.

/ md

Postoji dobro poznati tematski park u blizini našeg grada bogat sadržajima poput tobogana, roller-coaster-a te predstava u kojima morski lavovi izvode nevjerojatne trikove, dok likovi iz crtanih filmova zabavljaju djeci, piše katolički svećenik fr. Michael Rennier  za portal Aleteia.

Nisam bio tamo od srednje škole, pa ne znam kako je danas; sve što imam su maglovita sjećanja na jedenje sladoleda iz korneta vafla koji mi je kapao na cipele na velikoj ljetnoj vrućini i, konačno skupljanje hrabrosti za vožnju svog prvog roller-coaster-a.

Sjećam se i opeklina od sunca, toliko dugog stajanja u redovima da su me zaboljela leđa, očajnički ljepljive vrućine i želje da odem nakon samo nekoliko sati. Ova posljednja sjećanja promaljaju se jače, što je vjerojatno razlog zašto se nisam vratio.

Svoju smo djecu prije 10-ak godina na ljetovanju odveli u jedan drugačiji, iznimno popularan zabavni park. Mislili smo da će biti zabavno, a na neki način je i bilo. Očito su ovi zabavni parkovi s razlogom uspješni. Iskustvo je definitivno stvorilo puno uspomena. Ali za nas je prava zabava bila prisjećanje na to koliko su dijelovi tog našeg iskustva uistinu bila jadna.

Naučene lekcije

Naša djeca plašila su se gotovo svake vožnje. Nekoliko su puta plakali i tako sam morao sjediti u ‘malom tramvaju’, zarobljen s djetetom koje je vrištalo dok se robot Kapetan Kuka manijakalno smijao. Djeca su stalno morala na zahod te smo proveli veći dio dana tjerajući ih u kupaonicu i iz nje. Stalno su se žalili da im je vruće, da su umorni i gladni. I ja sam bio. Bilo ih je teško zabaviti dok su čekali u dugim redovima i, povrh svega, cijelo putovanje koštalo je mnogo novca. Bio sam uvjeren da ćemo se, ako uložimo toliko puno vremena i novca u odmor, zabaviti čak i ako nas to ubije.

Otprilike tri dana nakon putovanja, napokon sam shvatio kako se točno zabaviti. Zapravo je bilo vrlo jednostavno: napustiti zabavni park.

U hotel smo se vratili u ranim poslijepodnevnim satima, te smo dan proveli u obiteljskom druženju uz bazen. To je doslovno sve što su djeca htjela. Željeli su brčkati se s mamom i tatom oko bazena, jesti pizzu i sjediti u hladu kad su umorni.

I meni se svidjelo. Između spuštanja malog djeteta niz vodeni tobogan, mogao sam se izležavati na stolcu u hladu, gledati ih kako se igraju, čitaju i piju.

Na temelju tog iskustva u potpunosti smo izbacili većinu turističkih opcija i ljetovali smo na mjestima gdje smo mogli biti zajedno kao obitelj. Odlazak na plažu uvijek je pobjednički. Provođenje vremena u nacionalnim parkovima gdje možemo šetati i družiti se u kafićima u malim turističkim gradovima također je sjajno.

Bili smo prilično zadovoljni vožnjom nekoliko sati zapadno od St. Louisa do nekoliko hektara zemlje koju posjedujemo i gdje imamo kućicu i ribnjak. Tamo nema mobitela, pa je tiho. Palili smo krijesove, pekli marshmallowe, družili  se uz ribnjak, išli u ribolov, igrali rizbi, išli u kratke šetnje selom i na male izlete u grad gdje se nalaze slastičarna i nekoliko vinarija.

Jednostavnost je ponekad najbolja opcija

Putovanja su uvijek bila jedan od onih dijelova života o kojima sam uvelike, nevjerojatno previše razmišljao. Dugo sam kao mladić odlazio na odmor na određena mjesta jer mi se to činilo dobrim. Svi drugi su išli na to i to mjesto i radili određene stvari, imali određena iskustva, pa sam mislio da bih i ja tako trebao.

Nakon nekog vremena zapitao sam se jesam li na odmoru samo radi slika, da bih mogao reći da sam bio tamo, prošao tu vožnju ili da bih se uklopio u to kako su svi drugi putovali.

Čini mi se da ima mnogo ljudi koji uživaju u aktivnom odmoru. Vole potpuno turističko iskustvo. Vole krstarenja i tematske parkove i vođene ture.

A ja? Zapravo ne želim učiniti ništa. S našom obitelji, umjesto da izgaramo na aktivnostima, svatko od nas najsretniji je kada se lagano odmaknemo od naših tipičnih, običnih okolnosti (tako da ne radimo samo ono što radimo kod kuće) i provodimo puno kvalitetnog, sporog, slobodnog vremena zajedno.

Želim reći, bez obzira na to da ovog ljeta budete na odmoru, pobrinite se da vrijeme s obitelji i prijateljima provedete upravo onako kako želite. Odmor ne mora izgledati na određeni način niti označiti određeni okvir. Godišnji odmori nisu toliko iskustva koja treba stjecati koliko posebni trenuci koje treba živjeti.

Kontaktirajte nas

Ukoliko imate prijedlog za vijest, pošaljite nam na info@hkm.hr

Rezultati pretrage za pojam:

Danas slavimo sv. Joakima i Anu, Isusove djeda i baku – savršen dan da se prisjetimo i naših ‘neopjevanih heroja