Budi dio naše mreže

I kod nas se oko 1850. godine počinje pojavljivati običaj ukrašavanja božićnog drvca na što su utjecali upravo ta njemačka tradicija i tadašnji prostorno politički odnosi. Čak i prije širenja običaja kićenja božićnog drvca, kršćanski su domovi na Badnjak bili ukrašavani cvijećem, lovorikama, plodovima i ostalim zimzelenim biljem, za što su uglavnom bila zadužena djeca koja su bila i nagrađena tim plodovima.

/ im

‘Duhovni poticaj – Živo vrelo’ za Radiopostaju Mir Međugorje pripremio je fra Stipan Klarić, svećenik Hercegovačke franjevačke provincije i gvardijan samostana sv. Jeronima u Slanom.

“Božićna pšenica je u ovo vrijeme zime u vrijeme prirodnoga mrtvila simbol novoga života i njegove obnove, simbol plodnosti… svojim zelenim izgledom daje nadu usred zimskoga mrtvila, snijega, leda… da će doći novo vrijeme, vrijeme plodnosti. I u tradiciji je i kao blagoslov ljetine, a ujedno je i ukras naših domova i naših crkava. Običaj je da se sije na blagdan svetu Luciju, negdje i na svetkovinu Bezgrješnog Začeća, a negdje i na svetu Barbaru”, kazao je fra Stipan Klarić, koji je kazao kako božićno drvce korijene vuče iz Njemačke.

Običaj je da se sije na blagdan svetu Luciju, negdje i na svetkovinu Bezgrješnog Začeća, a negdje i na svetu Barbaru.

“Njegovo korištenje uz Božić pratimo već od 16. stoljeća gdje se u ljetopisu bremenskog ceha iz 1570. godine navodi kako je mala jela ukrašena jabukama, orasima, datuljama i ostalim voćem o Božiću. Početkom 19. stoljeća običaj je postao popularan među plemstvom i proširio se europskim dvorovima, čak i do Rusije. I kod nas se oko 1850. godine počinje pojavljivati običaj ukrašavanja božićnog drvca na što su utjecali upravo ta njemačka tradicija i tadašnji prostorno politički odnosi. Čak i prije širenja običaja kićenja božićnog drvca, kršćanski su domovi na Badnjak bili ukrašavani cvijećem, lovorikama, plodovima i ostalim zimzelenim biljem, za što su uglavnom bila zadužena djeca koja su bila i nagrađena tim plodovima. U kuću se unosio i ložio badnjak koji bi cijelu noć gorio na ognjištu. U početku su se uglavnom kitila bjelogorična stabla, a kasnije čestim pošumljavanjem koriste se crnogorična stabla, koja kao i pšenica simboliziraju, unatoč ovome mrtvilu, zelenilo, život, nadu… novoga života”, kazao je fra Stipan Klarić, koji je na početku današnje emisije govorio o jaslicama.

Čak i prije širenja običaja kićenja božićnog drvca, kršćanski su domovi na Badnjak bili ukrašavani cvijećem, lovorikama, plodovima i ostalim zimzelenim biljem, za što su uglavnom bila zadužena djeca koja su bila i nagrađena tim plodovima.

“Jaslice vežemo uz sv. Franju Asiškog, koji je pred Božić 1223. godine posjetio Greccio i svoga prijatelja Ivana”, kazao je fra Stipan Klarić koji je opisao postavljanje tih prvih jaslica poslušajte prema tekstu koji nam je ostavio Franjin životopisac Toma Čelanski.

Kontaktirajte nas

Ukoliko imate prijedlog za vijest, pošaljite nam na info@hkm.hr

Rezultati pretrage za pojam:

Danas slavimo sv. Joakima i Anu, Isusove djeda i baku – savršen dan da se prisjetimo i naših ‘neopjevanih heroja