Božja briga za nas očituje se i preko svetaca pa tako gledajući unatrag prepoznajem i ulogu svetoga Josipa u svome životu, svjedoči karmelićanin o. Stjepan Videk. Posebno ga se dojmila ikona koja prikazuje sv. Josipa kojemu na grudima spava Dijete Isus. „Nikad prije nisam vidio ovakav prikaz koji isijava tolikom ljubavlju i nježnošću između Isusa i Josipa”, zapisao je u tekstu o ikoni koji je objavljen na stranici www.karmel.hr.
Natpis na vrhu ikone znači: “Obrana časti naše Majke, posebno povlastice njezina djevičanstva”. Na uglovima ikone su, s lijeve strane, sv. Brigita Švedska, a s desne strane sv. Terezija Avilska, svetice koje su u svoje vrijeme štovale svetoga Josipa i poticale druge na pobožnost prema njemu.
U pobudnici Redemptoris Custos iz 1989. godine, sveti Ivan Pavao II. napisao je da je Josip onaj kojemu je Bog “povjerio čuvanje njegovih najdragocjenijih blaga”. Zbog toga su u središtu ikone prikazani sveti Josip s Djetetom Isusom u krilu i Djevicom Marijom do njegovih nogu. Budući da je bio veliki branitelj i čuvar povlastice Marijinog djevičanstva –kod začeća, za vrijeme poroda i nakon poroda – Sveti Josip nosi tri zvijezde Marijina djevičanstva kao dragulje u svojoj aureoli. To je njegova slava.
Josipove ruke su “zauzete” Isusom i Marijom, oni su njegova jedina briga.
Njegove bose noge podsjećaju na zapovijed koju je Mojsije čuo na Horebu, pred grmom koji je gorio, a nije izgarao: “Izuj obuću s nogu! Jer mjesto na kojem stojiš sveto je tlo” (Izl 3, 5). A gorući grm smatran je znakom vječnog djevičanstva Marijina.
U Josipovoj aureoli može se pročitati “Otac” i “Zaručnik”, dva pojma koji definiraju njegovu ulogu: on je djevičanski zaručnik i djevičanski otac. Nikada brak nije bio tako divno plodan kao ovaj djevičanski brak. Duh Sveti učinio je čudo da je Marijino djevičanstvo, zaštićeno djevičanstvom Josipovim, na svijet donijelo Sina Božjega. Kako Mariji, tako je i Josipu Gospodin dao srce sposobno voljeti Boga kao sina.
Marijin pogled, njezine oči usmjerene su na svetog Josipa. Njezine su oči lučile djevičansku rosu koja je pročistila srca na kojima je počivao njezin pogled.
Josip od Marije uči voljeti i brinuti se o Isusu. Marija je pokraj Josipa, kraj njegovih nogu, u stavu poštovanja i služenja. Njen pogled govori da ona u potpunosti vjeruje svom zaručniku. S druge pak strane u njegovim se rukama vidi nježnost njegove svete ljubavi.
Pored svetog Josipa, kerubin pokazuje ikonu Boga Oca.
Pojam “ikona” označava sliku i prisutnost. Sveti Josip je nazvan “ikonom” Oca jer je bio slika i odraz nebeskog Oca za Dijete Isusa.
Josip sudjeluje na jedinstven način u očinstvu Vječnog Oca u odnosu na Isusa.
Isus koji spava na Josipovim grudima središte je ove ikone. Svaki sakramentalni brak treba biti konzumiran, tj. mora doći do tjelesnog sjedinjenja muža i žene. Takvo se sjedinjenje nije dogodilo između Marije i Josipa. Kaže papa Lav XIII.: “Njihov je brak ostvaren u Isusu. Marija i Josip bili su sjedinjeni s Isusom; Marija i Josip mislili su smo na Isusa. Dublje ljubavi nije bilo, niti će je ikad biti na ovoj zemlji. Sveti Josip se odrekao očinstva krvi, ali ga je pronašao u duhu, jer je bio Isusov poočim. Djevica se odrekla majčinstva, i pronašla ga je u vlastitom djevičanstvu.”
Pogledajmo kako Isus spokojno počiva na srcu Josipovu! Nakon Bogorodičina, srce svetog Josipa bilo je najbliže Srcu Otkupitelja.
Sveti je Josip volio Krista istinskom očinskom ljubavlju. Njegovo je srce bilo sjedinjeno na takav način sa Isusovim, da je puno prije nego što se sveti Ivan naslonio na Gospodinove grudi, sveti Josip već potpuno poznavao otkucaje Kristova srca. Štoviše, Krist je savršeno znao otkucaje srca svoga djevičanskog oca, budući da je u djetinjstvu ležao na grudima svog oca Josipa. Zato se doista može za Isusa reći da je bio “sin Josipov”. Isusova bosa nogica pokazuje potrebu djeteta da netko o njemu skrbi. To čini sveti Josip. Isus bezbrižno spava u očevu naručju jer zna da je tu siguran. O, kako poniznog Boga imamo, koji se u potpunosti povjerio u ljudske ruke! Više pročitajte na https://karmel.hr.