Katolički ekonomisti tvrde kako kršćanska etika služenja i solidarnosti mora biti važna značajka trgovinskog i poslovnog odgovora na epidemiju koronavirusa i krizu izazvanu njome. Tvrtke koje sudjeluju u zajednici s razumijevanjem da je život uzimanje, ali i davanje drugima, imaju veću podršku zajednice, ali i dublje razumijevanje svoje uloge u svijetu.
Za Karela Sovaka, profesora u Poslovnoj školi Sveučilišta sv. Marije u Denveru, SAD, dvije najvažnije vještine koje mogu pomoći u poboljšanju stanja su samosvijest i empatija. Poslovni svijet treba pomoći zajednici otkriti tko su, otkriti onaj osjećaj i svijest o sebi koji je možda izgubljen tijekom vremena koje su proveli kod kuće, pojasnio je za CNA prof. Sovak.
Sovak navodi da poslovni svijet može djelovati kao sila dobra, ali samo ako poslovnjaci razumiju što taj pojam dobra označava, što dobro jest, a svijest o tome i o moći poslovnog svijeta koja se može iskoristiti za dobro može pomoći zajednici u nadvladavanju poražavajućih tragedija.
Više milijuna ljudi u svijetu je ostalo bez posla, a oni koji ga još uvijek imaju, boje se da takvo stanje neće potrajati. Sovak je istaknuo važnost povjerenja kao poslovne vještine, ali je napomenuo da su nisko povjerenje i polarizacija bili problem i prije epidemije. Bit zajednice je u stvaranju zajedništva, a uloga poslovnog svijeta da sudjeluje u toj izgradnji. Društvena i duhovna priroda čovjeka znači da će ljudi morati ponovno otkriti zajedništvo i iskoristiti darove koje je Bog dao svakome pojedinačno kako bi zadovoljili potrebe jedni drugima, napominje Sovak.
Laura Munoz, profesorica marketinga na Poslovnom fakultetu Satish i Yasmin Gupta Sveučilišta u Dallasu, SAD, studente podučava, ne samo važnim vještinama, već i važnosti vrlina i etike u poslovanju. Navodi kako profesori žele pomoći studentima da kritički razmišljaju i postanu svjesni različitih percepcija sudionika na etičan način. Koristeći naučene vještine, ali i etičko promišljanje pomažu služiti drugima poput studentice koja je upotrijebila svoje znanje i vještine za prikupljanje sredstava putem društvenih medija za sirotište u Argentini. Poslovnjaci koji razumiju da se u zajednici uzima i daje, umjesto samo uzima, dobit će i puno veću podršku od zajednice, pojasnila je porf. Munoz.
Prema Sovaku katolička poslovna edukacija temelji se na vrlinama, “vođenju služenjem” te podupiranju načela katoličkog socijalnog nauka. Iako ne postoje instrukcije kako pripremiti ikoga, a pogotovo mlade umove, za tako veliku nepogodu poput pandemije, Sovak smatra da je podučavanje temeljnih vrlina razboritosti, hrabrosti, pravednosti i umjerenosti dobar put za jaku ekonomiju, ali i za vrijeme ekonomske krize.
Kada studenti počinju shvaćati da se život i svijet ne vrte samo oko njih, već da su kao poslovnjaci i ekonomisti također pozvani služiti drugima, tada imaju dublje razumijevanje svoga poziva i zanimanja. Zbog takvog pristupa obrazovanju postaju optimistični i imaju više povjerenja u inovativna rješenja za pomoć zajednici u cjelini.