Kako je do vjere u Isusovo uskrsnuće došao sveti Šimun Petar pojašnjava varaždinski biskup mons. Bože Radoš.
U uskrsnoj emisiji Ureda za pastoral u medijima Varaždinske biskupije, “Vjera i nada”, gostovao je naš varaždinski biskup Bože Radoš. Biskup je razmatrao nad tri svjedoka Isusova uskrsnuća kojima se Gospodin objavio te koje je zazvao njihovim imenom.
U prethodnim smo tekstovima mogli ste pročitati što je mons. Radoš kazao o prvoj svjedokinji Uskrsloga, Mariji Magdaleni, te o svetom Tomi apostolu, dok u nastavku ovog teksta možete pročitati kako je rasla ljubav i vjera svetog Šimuna Petra, učenika kojeg je Krist prvog pozvao te na kojem je, usprkos njegovoj prvotnoj slabosti, sagradio svoju Crkvu.
“Petar je previše vjerovao u sebe, a zastao je na prvoj stepenici”
Biskup Radoš je gostujući u našoj emisiji poručio kako poteze i odluke učenika Petra nakon uskrsnuća, možemo razumjeti samo u svjetlu Posljednje večere, bijega i skrivanja u vrtu velikoga svećenika, njegovog plača, trčanja na Isusov grob te njihovog prvog susreta, ali i onog susreta koji će se kasnije dogoditi na Tiberijadskom jezeru.
– Petar će na Posljednjoj večeri istaknuti sebe. Isus će govoriti da ide prema vrhuncu, prema kalvariji, te kako će se Bog u njemu proslaviti. Potpuno se daje i dariva, njegova ljubav nema mjere. Ali ona se hrani žrtvom, potpunim darivanjem. Posljednja večera bit će slika toga. Započinje taj put koji će Posljednjoj večeri udahnuti život i ona više neće biti ona Posljednja večera od Velikog četvrtka, već će u sebi uključiti život uskrsnuća – ono što će se dogoditi na uskrsno jutro. Petar je tu zanimljiv, kada Isus govori da će biti predan i ubijen, on će istaknuti “Gospodine, ako te svi ostave, ja neću”. Previše je vjerovao u sebe. Trebao se poniziti i ispod križa vidjeti ono što se događa na križu. Govori Isusu ako bude potrebno, da će za njega i život dati. Koje li ironije! Isus ide na križ dati život za Petra, a Petar bi htio dati život za Isusa. No, zastat će na prvoj stepenici. Odvojit će se od njega i izdaleka promatrati kako Isusa odvode. Petru nije jasno zašto se Krist dao u ruke vlasti? On pozna Učitelja i Spasitelja koji ima jaku riječ, koji vlada situacijom, koji gospodari svima, ali ne poznaje onoga koji se predaje u ljudske ruke. Ne može prihvatiti da Mesija postaje nitko i ništa, sluga bez ičega. I zato se Petar polako odvaja – objašnjava biskup Radoš.
Govoreći o slici Uskrsa, mons. Radoš kaže kako je ona slika vatre. U noći Vazmenog bdjenja nalazimo se u mračnoj crkvi bez topline. To je slika groba, naglašava biskup, te istovremeno dodaje da tada ulazi Krist koji rasvjetljuje grob koji postaje svečana dvorana.
Ostao bez Isusove vatre!
– Petar će prići u dvor velikog svećenika blizu vatre. Potpuno je hladan u sebi, ohladio se prema Isusu. Želi tražiti neku novu vatru gdje se može zagrijati, ljudsko društvo koje će mu dati toplinu. No, tu se ne snalazi, već će ga prokazati. Petar će zatajiti Isusa i zaista ga više ‘neće prepoznati’. Poznavao ga je kao dobroga i moćnoga učitelja, ali ovog ‘bijednika’ sad više ne prepoznaje. U njemu više ne može vidjeti spas i zato se grije na vatri. Petar u sebi nema više ono što čovjeka grije iznutra. Potpuno se u njemu ugasila vatra Isusove ljubavi. Petar je taj koji ju je ugasio jer je nije mogao prihvatiti. To je bio njegov domet – naglašava biskup.
Razmatrajući nad događajem Velikog četvrtka kada su Isusa odveli na ispitivanje kod velikog svećenika, biskup podsjeća na jednu znakovitu sliku. Isusov pogled upućen Petru.
– U Isusovom pogledu ima vatre koja će dati da u Petru još malo tinja plamičak koji je tako snažno gorio za Isusa kroz sve ove godine. No, tijekom susreta na jezeru nakon uskrsnuća, kada je Isus nahranio apostole ribom, dakle samim sobom, pozvao je Petra na stranu i pitao ga da li ga ljubi. Isus ide korak po korak tražeći od Petra da se ne boji otvoriti sve ‘sobe svoje kuće’, otvoriti svoju dušu i nutrinu. Isus mu želi reći da svugdje želi ući, posebno tamo gdje je hladno, gdje nema ljubavi i vatre. Isus mu time poručuje da ga želi iznutra zapaliti i zagrijati. Kao da Isus Petru želi reći: “Nemoj se bojati ove vatre, koja sada postaje i tvoja i moja. Mojom vatrom zagrijan možeš dalje prenositi ljubav”. Osim toga, na susretu na jezeru Isus će ga pitati da li ga ljubi. Neće ga pitati ljubi li ovce ili stado. Pitat će ga ljubi li Njega. Temeljna ljubav dolazi od Boga i mi je možemo samo dalje nositi. Dakle, Isus će Petra izliječiti. Petar je čovjek gdje se ljubav ugasila, zastala na Velikom petku na Isusovom križu, ali Gospodin ga ponovno pronalazi – kazao je u svom promišljanju varaždinski biskup.
Biskup Radoš: “Petar je čovjek kojem Isus vraća ljubav”
Govoreći o događajima koji su uslijedili nakon uskrsnuća, biskup podsjeća da su do tada ljudi tražili Isusa, trčali su za Njime, ali nakon uskrsnuća On ide našim putevima tamo gdje jesmo, odnosno tamo gdje smo stali. Njegove su riječi blage, ponavlja biskup Radoš, On nikoga ne prekorava nakon uskrsnuća.
– Toliko je nježnosti, blagosti i topline u njegovim ustima i duši, da one koji su stali i pali, On sada podiže. Petar je čovjek kojem Isus vraća ljubav jer je osjetio da ga Krist istinski ljubi mimo svih onih njegovih slabosti. Na njemu želi sagraditi Crkvu svoju. Daje mu ključeve, ali ne zbog njegove snage, već radi Božje ljubavi. Da je bilo po onome što je Petar činio, što bi bilo od njega? Bi li se mogao Isus nasloniti na njega? Sigurno ne bi mogao. U uskrsnom čitanju imamo onu lijepu Petrovu poslanicu Kološanima u kojoj govori kako ne može ne govoriti i ne svjedočiti. U njemu je to tako snažno; s disanjem on govori o Bogu. Govori o onome koji mu je promijenio život, koji mu je vratio ljubav i snagu kroz koje govori onima koji su Isusa stavili na križ. Ne govori o njima u mržnji, već o Božjoj ljubavi koja je takva da želi sve ljude zahvatiti, obratiti i poručiti im da ih Bog sve želi uključiti u svoj plan – poručio je na kraju emisije “Vjera i nada” biskup Bože Radoš.