Baš kao što je mjesec posrednik između zemlje i sunca, tako je i Marija posrednica koja prenosi Božje svjetlo ljudima kojima je potrebno prosvjetljenje. Zbog svoje poniznosti ne stoji Bogu na putu, skrećući pozornost na sebe, nego ga otkriva drugima.
Posrednik je osoba koja pomaže u pomirenju razlika između dviju strana i pomaže im da postignu dogovor ili se bolje razumiju. Marija je, donoseći Krista na svijet, “Posrednica” koja stoji između Boga i sve svoje posvojene djece. Njenim posredovanjem Bog je došao na svijet. U evanđeoskim odlomcima u kojima se pojavljuje, ona uvijek prikazuje svoga Sina drugima: pastirima i mudracima na Rođenju, Šimunu na Prikazanju i gostima na svadbi u Kani. Njezina je uloga zagovornice na uzvišen način zbog spremnosti da začne i rodi Krista, piše dr. Donald DeMarco s katoličkog portala Catholic Exchange.
Marijina uloga da bude zrcalo Crkve “reflektirajući svjetlo koje ona sama prima, kao što zrcalo čini sa svjetlom sunca.
Ivan Pavao II. u svojoj enciklici Redemptoris Mater nekoliko puta koristi naziv Posrednica. “Marijino posredovanje”, piše on, “tijesno je povezano s njezinim majčinstvom… ovom puninom milosti i nadnaravnim životom ona je bila posebno predisponirana za suradnju s Kristom, jedinim Posrednikom ljudskog spasenja. A takva je suradnja upravo to posredovanje podređeno Kristovu posredovanju.”
Ovakav pojam Marije kao posrednice primijetili su nekatolici. U izvanrednom odlomku, američki romanopisac Nathaniel Hawthorne dobro govori o Blaženoj Majci: “Uvijek sam zavidio katolicima na njihovoj vjeri u tu slatku, svetu Djevicu Majku koja stoji između njih i Boga, donekle presrećući Njegov strašni sjaj, ali dopuštajući Njegovoj ljubavi strujati na štovatelja razumljivije ljudskom shvaćanju kroz posredništvo ženske nježnosti.”
U mračnim noćima zahvalni smo na mjesecu; kad ga vidimo kako sja, znamo da mora postojati sunce.
Ovdje autor sugerira da je Marijina uloga Posrednice pojačana zbog njezine veće pristupačnosti kao majke koja posjeduje žensku nježnost. Možda će mnogim ljudima biti lakše povezati se s Marijom zbog ovih osobina.
Raniero Cantalamessa svoju je knjigu naslovio Marija, zrcalo Crkve jer je Marijina uloga da bude zrcalo Crkve “reflektirajući svjetlo koje ona sama prima, kao što zrcalo čini sa svjetlom sunca”. U tom pogledu može se usporediti s mjesecom koji također reflektira svjetlost koju ona sama nema. Mnogi jezici sunce nazivaju u muškom rodu, a mjesec u ženskom rodu.
Biskup Fulton Sheen, čija je strast prema poeziji jednaka njegovoj ljubavi prema teologiji i filozofiji, pojačava Cantalamessinu sliku i primjenjuje je na stanje u svijetu: “U mračnim noćima zahvalni smo na mjesecu; kad ga vidimo kako sja, znamo da mora postojati sunce. Dakle, u ovoj mračnoj noći svijeta kada ljudi okreću leđa Onome koji je Svjetlo svijeta, mi gledamo Mariju da vodi njihove korake dok čekamo izlazak sunca.”
Baš kao što je mjesec posrednik između zemlje i sunca, tako je i Marija posrednica koja prenosi Božje svjetlo ljudima kojima je potrebno prosvjetljenje. Ona se također može usporediti s prozorom kroz koji naše čovječanstvo prvi put vidi Boga. Zbog svoje poniznosti ne stoji Bogu na putu, skrećući pozornost na sebe, nego ga otkriva drugima.
Zbog svog jedinstvenog odnosa sa svojim Sinom, ona također nosi naslov “Posrednica svih milosti”. Poruka Djevice Marije jest predstaviti svijetu svoga Sina, Krista Otkupitelja. To je njezina poruka, čista i nerazrijeđena.