Ovaj život za nas predstavlja svojevrsni test u kojem Bog dopušta da neki stupanj zla procvjeta, ali ne bez da nam ponudi milost da pobijedimo.
Kad je Bog u snu upozorio Josipa da bježi u Egipat, mogli bismo se zapitati zašto Bog nije upozorio ostale obitelji? Neki smatraju da je okrutno da Bog to dopusti, piše mons. Charles S. Pope s portala Simply Catholic. Ovo ide u srž vrlo velike misterije, problema zla. Neupitna je činjenica da Bog dopušta da se veliko zlo događa u našem svijetu i vrlo rijetko intervenira da ga zaustavi.
Kao takav, ovaj život za nas predstavlja svojevrsni test u kojem Bog dopušta da neki stupanj zla procvjeta, ali ne bez da nam ponudi milost da pobijedimo.
Znamo da Bog dopušta zlo kao “nužan” uvjet slobode za razumna stvorenja koja je stvorio. Anđeli i ljudi imaju slobodne i razumne duše i, ako naša sloboda išta znači, mora biti da Bog dopušta nekim anđelima i ljudima da zlorabe svoju slobodu, pa čak i postanu izvor zla i iskušenja za druge. Kad bi Bog rutinski ušao svaki put kada jedna osoba učini nešto što Bog ne želi, ne bi se moglo reći da smo stvarno slobodni. A ako nismo stvarno slobodni, ne možemo voljeti. A ako ne možemo voljeti, nismo niti sinovi i kćeri, nego robovi.
Kao takav, ovaj život za nas predstavlja svojevrsni test u kojem Bog dopušta da neki stupanj zla procvjeta, ali ne bez da nam ponudi milost da pobijedimo. Također je jasno da, zbog iskušenja i kušnji, naše “da” Bogu ima veće dostojanstvo i zaslugu nego da živimo u zoni u biti bez grijeha ili raju. Nadalje, opće je pravilo vjere da, iako Bog dopušta zlo, iz njega može izvući veće dobro.
Mnogi od nas, koji smo ostali vjerni Bogu, u stanju su se osvrnuti i vidjeti kako su nam i naše patnje donijele snagu, pa i poznata dobra. Zasigurno, također, postoje mnoga nepoznata dobra koja Bog može izvući iz poteškoća i zala ovoga svijeta.
Što se tiče smrti Svetih Nevinih i Božjeg “propusta” da upozori druge obitelji, možemo primijeniti samo takve norme. Nismo u poziciji stvarno reći što je za Boga najbolje učiniti. Jasno je da je Bog dopustio da mučenje i smrt Njegovog Jedinorođenog Sina donese veliko dobro. Također je jasno da je Bog izabrao mnoge mučenike povezati sa spasonosnom mukom svoga Sina. Svi smo mi na neki način pozvani trpjeti s Kristom i umrijeti s njim kako bismo uskrsnuli na novi život s Njim (vidi Rim 6,2-14; 8,17; 2 Kor 4,10). Svi mi sudjelujemo u Kristovu križu, kako bismo također sudjelovali u Njegovoj uskrsloj slavi. Ako se ovo čini nepravednim, sjetite se da nam je Bog ponudio raj. Ali Adam i Eva (i svi smo mi potvrdili njihov izbor) željeli su bolji dogovor u kojem će oni odlučiti. Dobrodošli u “bolji dogovor”. Dakle, Bog koristi patnju i smrt da donese veći život, ako imamo vjeru!