Što je zagovorna molitva, koliko uopće vjerujemo u zagovornu molitvu te tko sve može moliti zagovornu molitvu jesu neka od pitanja na koje je odgovarao fra Stjepan Brčina u emisiji "Duhovna i duhovita večer" HKR-a.
“Zagovorna molitva ima jaku snagu i moć jer ona nema granica i ne poznaje riječ stop i nije ograničena. Možemo biti kilometrima jedni od druge, ali molit možemo jedni za druge. Zagovorna molitva može rušiti bedeme i otvarati srce drugoga. Zagovorna molitva je molitva jedne osobe koja zagovara za drugu, koja moli u ime druge osobe za nju ili za njezine potrebe. Snagu zagovorne molitve može doživjeti i osjetiti svaka osoba, svaki vjernik koji s vjerom moli, a to nam pomaže da bolje shvatimo Sveto pismo. U Jakovljevoj poslanici piše: ‘Ilija bijaše čovjek baš kao i mi i on se usrdno pomoli da ne bude kiše i kiše nije bilo tri godine i šest mjeseci, zatim se ponovno pomoli te nebo dade kišu i zemlja iznese urod svoj‘ (Jak 5, 17-18) i tu vidimo kako Ilija zaustavlja kišu, ali je naglasak na tome da je Ilija jedan kao i mi. Svaka osoba, svaki vjernik može moliti zagovornu molitvu za nekoga ili za nešto”, objasnio je fra Stjepan Brčina.
Ona nije jaka zato što mi zagovaramo za nešto ili za nekoga, nego zato što je sam Isus uključen u tu molitvu.
Fra Stjepan Brčina istaknuo je da je zagovorna molitva izrazito jaka i Stona se zagovorne molitve ponajviše boji. “Ona nije jaka zato što mi zagovaramo za nešto ili za nekoga, nego zato što je sam Isus uključen u tu molitvu. U našem životu je potrebno jako puno molitve za neke stvari jer se stvore neke duhovne utvrde koje zaista samo jaka zagovorna molitva i ustrajna može razbiti. Zagovorom i jakom molitvom možemo postići puno toga”, rekao je.
Kada zagovaramo, zagovaramo za nekoga drugoga i to je razlika od prošnje.
“U Svetom pismu čitamo kako Isus govori ‘Zazovi me i odazvat ću ti se i objavit ću ti velike i nedokučive tajne koje ništa ne znaš‘, a u Efežanima kaže ‘Jer On može učiniti mnogo izobilnije, nego mi moliti ili zamisliti‘ (Ef 3, 20). Važno je i što tražimo u zagovornoj molitvi. Ponovno ću se pozvati na Sveto pismo ‘Onaj koji moli, koji posreduje za nekoga ne traži samo svoje, nego i ono što se tiče i drugih‘ (Fil 2, 4). Odmah vidimo koja je razlika između prošnje i zagovorne molitve. Kada zagovaramo, zagovaramo za nekoga drugoga i to je razlika od prošnje. Prošnja je kada Bog čini nešto za nas, a dok je zagovor molitva da Bog učini nešto za druge preko nas. Nedavno se papa Franjo u jednoj svojoj audijenciji osvrnuo na zagovornu molitvi i rekao je: ‘Dvije stvari su potrebne za zagovornu molitvu, a to je braćo i sestre hrabrost i strpljenje”, naglasio je.
Dvije stvari su potrebne za zagovornu molitvu, a to su hrabrost i strpljenje.
“Ako želimo da Gospodin sluša moje zahtjeve moram se vraćati opet iznova i iznova kucati na vrata Božjega srca. To je borba da se zauzimao poput Mojsija i da znamo biti ustrajni i strpljivi te često donositi Bogu tu nakanu i govoriti i zauzimati se kao što je to činio Mojsije za svoj narod. Tako je i nama ovo poticaj‘. Katolička Crkva nam je ostavila one koji zagovaraju za nas i mi nismo siročad. Postoji cijelo nebo koje zagovara za nas, ali isto tako to nebo zagovara s nama i za drugu osobu kada mi molimo i posredujemo za nju”, rekao je fra Stjepan Brčina.
Isus je uvijek živ i neprestano zagovara za nas kod Oca.
Fra Stjepan Brčina naglasio je da sam Isus Krist zagovara za Crkvu i za nas. “Isus je uvijek živ i neprestano zagovara za nas kod Oca. Tu je i Duh Sveti koji zagovara za nas i koji se ne neizrecivim uzdasima zauzima za nas (usp. Rim 8, 26). Sveti Bernard je uvijek govorio da je tu za nas i naš nebeski Otac koji nam iskazuje posvemašnju milost upravo time dajući nam Isusa Krista kao glavnog zagovornika, a onda i Mariju kao našu zagovornicu kod Isua. Marija je naša odvjetnica i zagovornica. Uz Isusa kao glavnog posrednika između Boga i ljudi za cijelu Crkvu i sve nas zagovaraju i svetci”, istaknuo je.
Moleći se Mariji i svetcima, Crkva ne umanjuje vrijednost Isusa kao jedinog posrednika između Boga i ljudi.
A isto tako fra Stjepan Brčina pojasnio je zašto se molimo svetcima, ako je Isus jedini zagovornik i posrednik kod Oca. “Uvijek se postavljalo pitanje koja je uloga svetih u zauzimanju za nas. Dok je Krist glava Crkve, tijelo ima mnogo udova, a Marija i svetci su udovi mističnog tijela Kristova. Oni na nebu su puno veći pravednici od nas na zemlji. Moleći se Mariji i svetcima, Crkva ne umanjuje vrijednost Isusa kao jedinog posrednika između Boga i ljudi”, rekao je.
Bog čuje svaku molitvu i nijedna molitva neće propasti.
“Uvijek možemo zagovarati za sve ljude, za sve koji su na vlasti, za progonitelje, za grešnike, za bolesne, za sve možemo zagovarati. Bog određuje pravo vrijeme. Obećanje Božje ne određuje vremensku granicu. Ono što mi računamo vremenom nije isto vrijeme kod Boga. Bog nečiji cijeli život gleda u cijelini, a mi samo dio. Pustimo da Bog svojim vremenom učini ono što je potrebno i za što smo zagovarali. Obećanje Božje što nam je rekao da tražimo i da kucamo nema ograničenje. Zato budi strpljiv i nemoj odustati nakon jedne molitve i jednog pokušaja. Bog čuje svaku molitvu i nijedna molitva neće propasti. Potrebno je imati viziju da Bog drži sve. Potrebno je da ne odustanemo i da je Bog onaj arhitekt koji gradi sve i da postoji vizija Božja u kojoj mi sudjelujemo. Kada zagovaramo za nekoga moramo shvatiti da ima Gospodin koji to sve vodi. Važno je da uvijek možemo popraviti zagovornu molitvu. Važno je moliti u sli i snazi Duha Svetoga. Duh Sveti je onaj koji u nama moli i Duh Sveti treba biti protagonista naše molitve”, istaknuo je fra Stjepan Brčina.
Važno je da molite u skladu s Božjom voljom.
“Ako molite za nekoga molite u sili i snazi Duha Svetoga. Važno je da molite u skladu s Božjom voljom. Bog gleda nečiji cijeli život i zato uvijek treba istaknuti neka bude volja Božja. Dobro je kod zagovora imati viziju neba, da se duša prije svega spasi, da bude Gospodinu blizu i da se spasi, a sve drugo će se nadodati. Potrebno je moliti s vjerom. Mnoge zagovorne molitve ne uspjevaju zato što nije naša vjera jaka. Kada molimo molimo s ljubavlju. Ljubav je ta koja nas potiče da molimo za drugoga. Važno je da se poistovjetimo s nekim događajem, a to je protuteža ravnodušnosti. Uvijek u svojim zagovornim molitvama imajte suosjećanje. Uzmimo i zauzmimo onaj ustrajni stav”, zaključio je.