U emisiji HKR-a "Novi valovi dobrote" urednice i voditeljice Snježane Kirinić Grubić, u utorak 13. travnja gostovali su: voditelj projekta "Digitalni učenički inkubator" Filip Vrhovnik i sudionica projekta te učenica OŠ Marija Bistrica, Vita Vedrina.
Na upit voditeljice Kirinić Grubić, rađamo li se svi kreativni, Vrhovnik je naglasio kako se javno mišljenje o toj temi mijenja. Kazao je da su u Institutu za inovaciju na temelju istraživanja zaključili kako rođenjem nismo kreativni već znatiželjni.
Kreativna sam u izradi plišanih životinja od filcane tkanine, u “quillingu” te izradi ruža od krep papira
“Želimo otkrivati svijet oko sebe i želimo vidjeti kako funkcionira. Ako želimo razvijati i poticati kreativnost kod djece, mladih i starijih, moramo kontrirati našoj urođenoj nekreativnosti te na drugačiji način postavljati pitanja, čitati sadržaj i formulirati zadatke. Kreativnost, promišljanje, maštanje, izuzetno je zahtjevno za naš mozak i stoga ga moramo pripremati za takvo što.”
“Digitalni učenički inkubator” nastao je s ciljem da se učenicima osnovnih i srednjih škola ponudi online zajednica kroz koju će se moći izraziti svojom kreativnošću. I u toj zajednici ili sustavu, djeca mogu svoje kreativne ideje pretvoriti u projekte.
U DUI-u sudjeluje i osnovnoškolka Vita koju na kreativnost potiče njezina majka.
“Kreativna sam u izradi plišanih životinja od filcane tkanine, u ‘quillingu’ te izradi ruža od krep papira”, istaknula je gošća emisije i dodala da iako kreativnost zahtjeva vremena – nije teška. Za DUI Vita je saznala od učiteljice Ivane Škrlec. Edukacija je bila online i trajala je četiri tjedna. Usvojena su temeljna znanja o kreativnosti, kako ideju pretvoriti u projekt i komunikacijske vještine.
Što god ih veseli, ono prema čemu su strastveni, to mogu prijaviti, a mi ih potičemo
Kao najzanimljivije predavanje Vita je izdvojila ono profesorice Jelene Makovičić u kojem je slušalo o “Ja i Ti” porukama. Pritom je naglasak stavljen na to da se ne okrivljuje druge – već mirnim tonom i ispravnim pristupom riješi problem.
Druga cjelina “Digitalnog učeničkog inkubatora” odnosi se na grupiranje učenika sličnih interesa i poticanje istih da od ideja koje imaju naprave projekt.
“Nama je cilj bio od samog početka da surađuju učenici i učitelji iz raznih područja. Time smo dobili projekte koji su različiti, neograničeni temom ili bilo kakvom idejom. Što god ih veseli, ono prema čemu su strastveni, to mogu prijaviti, a mi ih potičemo”, rekao je Vrhovnik.
Više o tome kako svoje dijete možete prijaviti na “Digitalni učenički inkubator” te postoje li ikakva ograničenja; i zašto se projekt u kojem sudjeluje Vita zove “Srcozor”, na koji način djeluje i kome je namijenjen, možete poslušati u nastavku: