Fr. Nicanor Robles Austriaco je filipinsko-američki znanstvenik, mikrobiolog i profesor, ali i svećenik u dominikanskom redu. Njegov projekt zove se Pagasa, što na filipinskom znači Nada. Ako uspije u svojoj nakani, to bi bila velika nada za milijune siromašnih ljudi u svijetu i za opću populaciju.
Ovaj filipinski svećenik dominikanskog reda je i molekularni biolog koji je posljednjih dvadeset godina proveo koristeći gljivice za proučavanje molekularne osnove raka. U ekskluzivnom intervjuu za Aleteiu govori o virusu, cjepivu, ali i o svom vjerničkom putu te odnosu vjere i razuma. Kako sam kaže, “upoznao sam Gospodina kad sam doktorirao iz biologije na MIT-u u Sjedinjenim Državama, tako da sam, prije ređenja za svećenika, prvo bio znanstvenik. Neobično je, ali ne mora biti. Kao što je sveti Ivan Pavao II. podsjetio Crkvu, i vjera i razum su Božji darovi.”
Sigurnost cjepiva
Na pitanje kako bi opisao COVID, kao prokletstvo ili znak posljednjih vremena, fr. Robles Austriaco podsjeća da je COVID-19 respiratorna bolest uzrokovana novim koronavirusom koji je dosegao razmjere pandemije. “Međutim, svijet je već iskusio pandemije i doživjet će ih ponovno. Pandemije su dio povijesti. Iz teološke perspektive, one mogu biti i vrijeme kazne i vrijeme obnove”, podsjeća ovaj svećenik i mikrobiolog.
“Cjepiva koja su se tijekom kliničkih ispitivanja pokazali sigurnima smatraju se sigurnima. Bog je znanstvenicima dao mogućnost stvaranja COVID-19 cjepiva u rekordnom roku. Sada bismo trebali koristiti ova cjepiva za zaštitu starijih i onih koji su najosjetljiviji na bolesti da bismo okončali pandemiju. To rade brojne vlade širom svijeta. Bez cjepiva ljudi će i dalje biti bolesni, a neki će i dalje umirati, posebno starije osobe”, upozorava fr. Nicanor.
Razvijanje cjepiva za siromašne
“Siromašni su ljubljeni od Gospodina”, ističe sugovornik i nastavlja: “Cjepiva protiv COVID-19 trebali bismo im staviti na raspolaganje bez ikakvih troškova. To treba učiniti i iz etičkih razloga, jer bismo trebali cjepivo osigurati svima kojima je potrebno, ali i znanstvenih, jer siromašni često žive u gusto naseljenim područjima koja imaju tendenciju ‘skrivanja’ virusa. Ako želimo iskorijeniti virus, onda moramo cijepiti sve, posebno najugroženije.”
Najbolje cjepivo za dušu, suočenu s depresijom, tugom i beznađem je osobno i prisno prijateljstvo s Isusom Kristom, Spasiteljem svijeta!
“Imam malu potporu s Providence Collegea koja podržava pretkliničke faze istraživanja. Za sada nam je glavni cilj razviti sustav, a potom ga testirati na miševima. Ako cjepivo djeluje na životinje, morao bih istražiti sljedeće korake. Trenutno sam bez sponzora ili donatora, ali trenutno ih i ne tražim. Bog nam je osigurao dovoljno sredstava za početak rada. Znam da će nam kasnije pružiti ono što ćemo trebati – ako ovo uspije. Nemamo naziv za cjepivo, jer ga još uvijek razvijamo, s ciljem da bude jeftinije i lakše za primjenu od trenutno dostupnih standardnih cjepiva. Suluda je ideja, ali postoji mnoštvo znanstvenih istraživanja koja sugeriraju da bi takvo cjepivo moglo funkcionirati”, zaključuje fr. Nicanor.