“Možemo reći da je to svojevrsno ratovanje na koljenima pred Gospodinom i s Gospodinom koji ruši zidine naših grijeha i utvrde naših slabosti i rana“, rekla je za Hrvatsku katoličku mrežu Dijana Brozović, članica inicijative '40 dana za život' koja organizira prvo ovakvo bdjenje pred Presvetim u Zagrebu.
Nakon Splita, Vukovara i Vinkovaca, i Zagreb se pridružuje borbi za život na koljenima učvršćujući se tako u molitvi, što je jedan od triju temeljnih stupova na kojima počiva udruga ‘Hrvatska za život’ u sklopu koje djeluje i inicijativa ’40 dana za život’, organizator prvog Jerihonskog bdjenja za nerođene u Zagrebu.
Jerihonsko bdjenje se održava od 1. do 7. veljače u crkvi Presvetog Srca Isusova u sklopu bolnice ‘Sestara milosrdnica’ u Vinogradskoj ulici u Zagrebu.
Dijana Brozović, članica inicijative ’40 dana za život’, pojašnjava kako je Jerihonsko bdjenje skraćeni naziv molitve i bdjenja pred Presvetim Oltarskim Sakramentom koje traje sedam dana i sedam noći: “Možemo reći da je to svojevrsno ratovanje na koljenima pred Gospodinom i s Gospodinom koji ruši zidine naših grijeha i utvrde naših slabosti i rana. Doista je poseban osjećaj kada možemo i po danu i po noći bdjeti pred Gospodinom i biti uz Gospodina i s Gospodinom.“
Da ovaj duhovni boj donosi vidljive plodove potvrđuje više od stotinu spašenih života kroz djelovanje Udruge koja je tu za sve majke koje trebaju financijsku, psihološku, duhovnu i moralnu potporu.
Jerihonsko bdjenje je počelo u ponedjeljak 1. veljače svetom misom u 8 sati koju je prevodio župnik župe Presvetog Srca Isusova – Bolnica Milosrdnih Sestara u Zagrebu vlč. Božo Belinić, a potom se nastavilo sedmodnevnim klanjanjem pred Presvetim. Svakoga dana slavi se misa u 18:30. Sve završava u nedjelju euharistijskim slavljem također u 18:30.
Udruga ‘Hrvatska za život’, kako tumači naša sugovornica, temelji se na trima stupovima; to su miroljubivo bdjenje pred bolnicama, osvješćivanje lokalne zajednice o pitanju pobačaja u našem društvu te molitva i post, čega je dio i Jerihonsko bdjenje.
„Najljepše je doći pred Gospodina, jer sve ovo što mi radimo vodi Gospodin; ništa ne bismo mogli napraviti bez Njega. Pogotovo je prekrasno doći u noćnim satima kad daješ još nešto, otkidaš od svog sna, izlaziš iz neke svoje udobnosti i dolaziš pred Gospodina. Tada više ne želiš ni otići od Njega, jer tako je lijepo doći u tu tišinu i osluškivati Gospodina, svim srcem Mu zahvaljivati, slaviti Ga i moliti za sve ove nakane.“
Nakane bdjenja su: za grad Zagreb, za kajanje za grijeh pobačaja, za rođenje svakog začetog djeteta, za obraćenje grešnika, za majke i očeve ranjene pobačajem, za blagoslov obitelji i plodnost potomstvom, za liječnike i medicinsko osoblje, za domovinu i zakone koji će štititi život te za osobne nakane molitelja.
S obzirom na epidemiološke mjere i ograničeni broj vjernika u crkvi, za sudjelovanje u bdjenju potrebno je prijaviti se na broj 091 724 1044 ili 092 396 9905. „Dobrodošli su svi koji žele doći pokloniti se Gospodinu i moliti za nerođene“, poručuje Dijana Brozović.
Jerihonsko bdjenje je pobožnost kroz molitvu i klanjanje pred Presvetim Oltarskim Sakramentom, uz čitanja Svetog pisma, koja traje sedam dana i sedam noći kao izraz zadovoljštine za grijehe, djelo pokore i žrtve te svjedočenje vjere i ljubavi prema Gospodinu.
Pokrenuo ga je “apostol svete krunice” poljski redovnik Anatol Kaszczuk, inspiriran starozavjetnim događajem osvajanja utvrđenog grada Jerihona. Jerihonske zidine su morale pasti da bi područje u kojem je vladalo poganstvo i idolopoklonstvo pripalo Gospodinu. Jošua je, nakon Mojsija, poveo izabrani narod u Obećanu zemlju i naišao na veliki otpor utvrđenog grada Jerihona. Jošua je slika Isusa koji vodi Crkvu kao novi Izrael u Kraljevstvo nebesko. Izrael je bio poslušan Gospodinovoj riječi, obilazio je sedam dana grad, trubio trubljom i nosio Kovčeg saveza tako da se grad na kraju predao.
Prvo Jerihonsko bdjenje Anatol Kaszczuk organizirao je u marijanskom svetištu Jasna Gora u Poljskoj 1979. Mnoštvo sabrano u molitvi tada je izvojevalo je prvu pobjedu; bio je to pohod pape Ivana Pavla II. domovini koji je bio ozbiljno doveden u pitanje.