Budi dio naše mreže

"Najveći šok, u životu jednog pomorca, bez obzira na pomorsko iskustvo i godine navigacije, jest odlazak na brod. To je trenutak kad se opraštaš od obitelji, prijatelja i svega onoga što jesi kod kuće, otac, muž, sin, brat… Pogled tvojih voljenih i bližnjih stišće te u grlu i puni ti oči suzama, jer znaš da ih nećeš zagrliti i poljubiti mjesecima", za Hrvatsku katoličku mrežu piše pomorac Tonči Špadić.

/ dt

Pomorstvo ti je u krvi“ – govorili su mi od malena. Osobito kad bi me vidjeli u maloj „didovoj lađici“, kad bi veslao po jakoj ljetnoj meštraladi (maestralu). Nevjerojatno, ali istinito, koliko god valovi djelovali zaštrašujuće, opako i nemilosrdno, nikad ih se nisam plašio, ni kao dječak. Veslao sam u maloj lađici od tri metra na razne udaljenosti. Iz Draga, mjesto od moje majke, do Pakoštana, do Vrgade, otok moga oca i, natrag. To su udaljenosti od 2-3 nautičke milje, u jednom pravcu.

Ponekad, dok bi veslao po uzavrelom ljetnom suncu, ljuljajući se po ljetnom maestralu, gledao bi u škrape, govoreći: „Gdje si Gospodine, volio bih te vidjeti, kao što Te Petar vidio nakon Uskrsnuća.“ Još tada, kao dječak i ministrant, volio sam Gospodina, volio sam Gospu i mog prijatelja, svetog Antu, sveca zaštitnika Draga.

Pošto su moji didovi (djedovi), otac i rođaci pomorci, bilo je logično krenuti tim putem. Ipak, krv nije voda. Nakon završene srednje škole krenuo sam na fakultet brodostrojarstva. Nakon završetka studija, otišao sam na brod odraditi asistenturu. Tada sam prvi put doživio Uskrs na brodu. S obzirom na obaveze i stres koji zna vladati na brodu, u potpunosti sam zaboravio na Uskrs. Nakon što smo čestitali jedni drugima Uskrs, razgovarao sam sa Zapovjednikom i, rekao mu da sam zaboravio. Na to mi je on rekao: „Znaš li koliko sam ja puta zaboravio koji je dan uopće na brodu?! Jel’ nedjelja?! Kako uopće na ovom mjestu, na brodu, imati osjećaj blagdana?!“

Foto: Tonči Špadić

Međutim, ja sam dao sam sebi obećanje da nikad više neću zaboraviti na svete blagdane, bez obzira na obaveze i gdje se nalazio. Bilo me je sram, iskreno, da sam mogao zaboraviti najveći kršćanski blagdan.

Najteže je biti odijeljen od svoje obitelji, od svojih najbližih

Nakon završene asistenture vratio sam se ponovno na fakultet, iako sam rekao da neću više nikad sjesti u studentsku klupu, nikad ne reci nikad. Završio sam i fakultet nautike, tako da sad imam dvije pomorske diplome, inženjera brodostrojarstva i inženjera nautike. Nakon što sam završio kadeturu, krenuo sam navigati kao nautički časnik.

Kakav je osjećaj putovati po svijetu, po morima i oceanima i slaviti najveće blagdane? Najteže je biti odijeljen od svoje obitelji, od svojih najbližih, jer sam jako vezan za svoju suprugu i obitelj. Osobito za blagdane, kada smo svi okupljeni za zajedničkim stolom. Internet je omogućio da budemo donekle bliži obitelji, ali ne može omogućiti toplinu blagdanskog ozračja koje pruža obitelj na okupu.

Blagdani na brodu izmame brojne teološke rasprave za vrijeme ručka i večere, koje bi posramile i učene teologe. Pomorci imaju vremena za čitanje, razmatranje i promišljanje o brojnim temama. Nerijetko o Gospodinu, grijesima i smislu života. Osobno, nisam upoznao pomorca a da je ateist, bez obzira što neki tvrde da su ateisti. Nažalost, mnogi su se udaljili od Katoličke crkve i Sakramenata zbog medijske hajke na svećenike i biskupe. Na neutemeljene optužbe, koje se s vremenom razotkrivaju, ali, štete bivaju počinjene i u ljudima se rađa sumnja.

Srce je doma, ali ploviti se mora. Na blagdane se ne radi, ako je brod u navigaciji, na moru. Međutim, ako je brod u portu (luci), tada moramo obaviti posao ukrcaja ili iskrcaja tereta, odnosno remonta, popravka i pregleda broda. Mi smo trenutno u Kini, u remontu i, tu ćemo dočekati Uskrs.

Foto: Tonči Špadić

Jako mi fale sveti sakramenti i sveta Misa. I sada, dok pišem, želja je ogromna

Božić smo dočekali na sidrištu ispred Taiwana. Ukrasili smo božićna drvca, stavili lampice, kuhar napravi više kolača, veći je izbor hrane, međutim, mnogo skromnije nego kod kuće. Meni jako fale sveti Sakramenti i sveta Misa. I sada, dok pišem, želja je ogromna. Puno više cijenim svete Sakramente i svetu Misu kad su mi uskraćeni. Tada moje srce gori od želje da kaže Gospodinu: „Evo me, moj prijatelju, opet sam tu…“ Znam da je kraj mene, kao i Majka Marija i, prijatelji sveci, ali, ta želja za svetom Ispovijedi i svetom Pričesti je ogromna. Vjerujem da je i svima vama velika želja za Sakramentima i svetom Misom, zbog novonastale situacije s koronavirusom, ali, meni je tako svake godine otkad plovim.

Kad se pojavila korona virus u svijetu, mi smo bili na Dalekom istoku. Taiwan, Vietnam, Kina, Japan, Rusija… to su zemlje koje sam posjetio protekla 4 mjeseca i 14 dana. Nitko od nas nije osobito shvatio ozbiljnost situacije, bez obzira što su dolazila brojna upozorenja i zabrane kretanja izvan broda. Međutim, kada se korona „ušuljala“ u Hrvatsku, na licima sviju nas se vidjela zabrinutost. Mi svoj posao odrađujemo profesionalno, to je naš život, ono što radimo. Ukrcamo teret, plovimo, iskrcamo teret i tako dok ne odemo sa broda. Jako nas je pogodila situacija u Hrvatskoj.

Od srca vjerujem da će ovo zlo proći i da će bolji dani uskoro doći. Molimo svi zajedno milosrdnog Gospodina i Majku Mariju svaki dan. Moje srce je prepuno radosti kad vidim brojne ljude koji mole preko interneta zajedno, župljane koji kleče dok župnik prolazi sa Presvetim kroz njihovo selo.

Moje srce je u mojoj domovini Hrvatskoj. Uskrs će doći, proslaviti ćemo ga u svojim kabinama (brodskim sobama), gledajući preko mobitela naše obitelji i najbliže. Željno iščekujući kad ćemo zagrliti svoju obitelj i najmilije. Moleći Gospodina da se vratimo u svoju domovinu!

Draga braćo i sestre u Kristu, potičem vas, od srca, na molitvu za našeg dragog papu Franju, svećenike, časne sestre, biskupe i kardinale!

ISUSE, UZDAMO SE U TEBE!
Marijo Pomoćnice kršćana, moli za nas!
Sveti Josipe, u ime Božje Ljubavi, moli za nas!
Sveti Mihovile, u ime Božje Ljubavi, moli za nas!
Sveti Petre, u ime Božje Ljubavi, moli za nas!
Sveti Ivane Bosco, u ime Božje Ljubavi, moli za nas!
Sveti Ljudevite Montfortski, u ime Božje Ljubavi, moli za nas!
Sveti Ivane Pavle II., u ime Božje Ljubavi, moli za nas!
Sveti Franjo Asiški, u ime Božje Ljubavi, moli za nas!
Sveti Benedikte, u ime Božje Ljubavi, moli za nas!
Sveti Ivane od Križa, u ime Božje Ljubavi, moli za nas!
Sveti Antune Padovanski, u ime Božje Ljubavi, moli za nas!
Sveta Faustino Kowalska, u ime Božje Ljubavi, moli za nas!
Sveti Padre Pio, u ime Božje Ljubavi, moli za nas!
Sveti Leopolde Mandiću, u ime Božje Ljubavi, moli za nas!

Sveti Ignacije Loyolski, u ime Božje Ljubavi, moli za nas!

Sveti Dominiče, u ime Božje Ljubavi, moli za nas!

Kontaktirajte nas

Ukoliko imate prijedlog za vijest, pošaljite nam na info@hkm.hr

Rezultati pretrage za pojam:

Danas slavimo sv. Joakima i Anu, Isusove djeda i baku – savršen dan da se prisjetimo i naših ‘neopjevanih heroja