Unatoč tome što je to popularna tema horor filmova, poziv katoličkog egzorcista ostaje misterij za većinu ljudi. Katolički egzorcisti imaju druge svećeničke dužnosti i također moraju štititi privatnost duhovno pogođenih. Dakle, malo tko priča s medijima, a još manje opširno piše o svom radu.
Fr. Gabriele Amorth služio je kao egzorcist u Rimu od 1986. do svoje smrti 2016. No, za razliku od drugih egzorcista, o. Amorth je imao medijsku pozadinu i već je bio objavljivani autor. Tako je napisao desetke knjiga i brojne članke te dao nekoliko intervjua o svom životu egzorcista. Želio je promicati i poticati službu egzorcizma, ali je također dao uvid u rad modernog egzorcista.
U svojoj nedavno prevedenoj knjizi, Get Behind Me Satan, o. Amorth daje čitateljima rijedak uvid u život i djelo glavnog rimskog egzorcista. Pišući na njegov uobičajeno jednostavan način, ova knjiga istražuje teološko razumijevanje zla dok o. Amorth dijeli neke od svojih priča. Pogledajmo neke od Amorthovi uvida u ovoj novoj knjizi.
Đavao je monoton
Jedna stvar koju je teško zamisliti je kako su egzorcizmi samo jedan dio svećeničke službe. Posao egzorcista na mnogo načina nalikuje drugim službama. Postoji papirologija, konzultacije s biskupima, susreti s liječnicima i susreti s pacijentima kojima je potrebno duhovno oslobođenje.
Još je intrigantnije da je o. Amorth đavla smatrao monotonim u svom zlom djelu. Prema riječima egzorcista, đavolje se djelo sastoji “u čistoj i jednostavnoj kušnji, kojoj smo svi podložni”. Iskušenja i načini napada gotovo su uvijek identični i može vam se činiti kao da prolazite kroz pokrete. O. Amorth je čak pitao o ovome u egzorcizmu: “Dobro je da se prisjetimo da je đavao strahovito jednoličan u svojim iskušenjima i kada sam ga pitao o tome, potvrdio je tu osobinu svoje monotonije, ali je također dodao da unatoč tome mi ljudi uvijek upadamo u njegove zamke.”
Dobro je da se prisjetimo da je đavao strahovito jednoličan u svojim iskušenjima i kada sam ga pitao o tome, potvrdio je tu osobinu svoje monotonije, ali je također dodao da unatoč tome mi ljudi uvijek upadamo u njegove zamke.
Dok je demonska opsjednutost najistaknutija karakteristika Sotoninih napada, većina njegovog zlonamjernog rada iskušava ljude. “Napori đavla usmjereni su na to da se sve stvoreno pobuni protiv svog Stvoritelja”, rekao je o. Amorth u svojim bilješkama.
Dio svakodnevnog zadatka egzorcista je “dijagnosticiranje” je li netko opsjednut ili treba drugu vrstu pomoći. Zbog toga se egzorcisti savjetuju s medicinskim stručnjacima kako bi isključili tjelesnu i psihičku bolest. U prethodnim knjigama o. Amorth je procijenio da manje od jedan posto ljudi koje upozna treba veliki egzorcizam.
Napori đavla usmjereni su na to da se sve stvoreno pobuni protiv svog Stvoritelja.
Dakle, osim svakodnevnih ritmova njegove svećeničke službe, koji je najčešći poziv egzorcista? Prema riječima o. Amortha, većina problema s kojima se susreo odnosila se na ono što je nazvao demonskom infestacijom. Zaraza je kada demoni opsjedaju i posjeduju predmete ili kuće. “Najčešći slučaj s kojim se svi egzorcisti susreću”, prema o. Amorth, “jest poziv nekoga tko čuje čudne zvukove, čudne pojave koje se ne mogu ljudski objasniti.”
Tri uzroka demonskog napada
Fr. Amorth navodi tri uzroka demonskog napada, a to su netko tko sklapa pakt sa Sotonom, Bog daje svoje božansko dopuštenje ili zlonamjernost. U nekim svetačkim slučajevima, kao što je Padre Pio ili Cure d’Ars, Bog može dopustiti đavlu da ih iskuša i napadne kako bi rasli u svetosti. Rijetko je i događa se samo po Božjoj providnosti, ali o. Amorth smatra inspirativnim to što vrag slučajno dovodi ljude bliže Bogu.
Iznad svega, kao svećenik, egzorcist mami i potiče ljude na molitvu.
Zlobnost je najčešći uzrok demonskog napada, a o. Amorth to definira kao “svaku štetu učinjenu osobi pomoću đavla”. Ta je zlonamjernost često ukorijenjena u okultnim i magijskim ritualima koji nastoje nekoga prokleti. Na svu sreću, kako kaže Amorth, najsigurnija zaštita od takvih napada nalazi se u molitvi i sudjelovanju u sakramentima. “Iznad svega, kao svećenik, egzorcist mami i potiče ljude na molitvu.”
Demoni se boje Marije i svetaca
Život egzorcista je život molitve. Budući da je svećenik, o. Amorth se redovito molio i poticao na molitveni život u svima koje je susretao. U svom radu posebno se obraćao u molitvi trojici koje je smatrao neophodnima: Duhu Svetom, Imenu Isusovu i Svetoj Mariji.
I prije nego što je postao egzorcist, o. Amorth je imao duboku ljubav prema Mariji i njezinom Bezgrješnom Srcu. Vodio je nastojanja da se Italija posveti Bezgrješnom Srcu Marijinu i čak je napisao knjigu o svojoj ljubavi prema Mariji. U svom egzorcističkom radu vlč. Amorth je pozvao Mariju da ga zaštiti i pomogne mu. Demoni su čak primijetili da je Amorth bio “previše zaštićen” od strane Marije.
Život egzorcista je život molitve.
“Nisu slučajno slikari i kipari Bezgrješno začeće prikazivali kao zgnječenu zmijinu glavu”, kaže Amorth, “Koliko je više ona moćna zagovornica.” Marija nas zagovara, a to posebno vrijedi kada smo suočeni sa zlom.
Uz Mariju, Amorth je imao vlastite litanije svetaca koje je zazivao, uključujući Padre Pija. Međutim, mnogi sveci mogu biti od pomoći. O. Amorth nam kaže da “svaki egzorcist zaziva one kojima je osobno najviše odan ili kojima je osoba kojoj pomaže najviše odana”.
Sveci su moćna sila protiv zla. Svetog Josipa nazivaju “strahom demona” i često se koristi u egzorcizmima. Naravno, sveti Mihael je moćan zagovornik protiv demonskog. Međutim, o. Amorth vidi da svi sveci imaju djelotvornost protiv demona. Ako ste odani određenim svecima, to su oni kojima se možete obratiti kada se suočite sa zlom.
Ne bojte se
O. Amorth to najbolje izražava: “Temeljni aspekt koji moramo naglasiti jest da nam Biblija nikada ne govori da se bojimo đavla, jer nas uvjerava da mu se možemo i moramo oduprijeti, jaki u svojoj vjeri.”
Temeljni aspekt koji moramo naglasiti jest da nam Biblija nikada ne govori da se bojimo đavla, jer nas uvjerava da mu se možemo i moramo oduprijeti, jaki u svojoj vjeri.
O. Gabriele Amorth bio je egzorcist desetljećima, ali kaže da nikada nije osjetio pravi strah pred zlom. Bio je uvjeren u Kristovu zaštitu i Marijine molitve, pa su ga se đavli bojali. “Uvijek kažem”, fra. Amorth je izjavio: “Đavo je taj koji me se boji.”
Đavo je taj koji me se boji.
Pravo zlo može biti snažno i privlačno, ali je u konačnici nemoćno protiv Gospodina koji je sve stvorio. Dakle, kako je Amorth ohrabruje, ne trebamo se prepustiti strahu kad se suočimo s demonskim. Poput njega, možemo se pouzdati u Gospodinovu zaštitu i Marijine molitve, donosi Catholic Exchange.