Kroz tri dana, za vrijeme 6. i 7. školskog sata, svi su učenici Katoličke gimnazije s pravom javnosti u Požegi sudjelovali u korizmenoj duhovnoj obnovi, pridržavajući se epidemioloških mjera. Saznajte kako su se srednjoškolci pripremili kako bi susreli Gospodina!
Napisa jednom u svom dnevniku poznata Anna Frank: “Roditelji mogu dati dobar savjet ili usmjeriti dijete na pravi put, ali konačno formiranje nečijeg karaktera leži u njegovim vlastitim rukama“. Na tragu mnogobrojnih korizmenih poticaja i ohrabrenja, radujući se korizmenom kairosu mijenjanja okruženom okolnostima još uvijek snažne pandemije, učenici Katoličke gimnazije s pravom javnosti u Požegi imali su priliku, nadovezujući se na misao Anne Frank, uzeti sebe u svoje ruke barem na nekoliko trenutaka i staviti se pred Boga u okviru korizmene duhovne obnove za učenike. Može se reći da su obnovi dali svoj obol i svi profesori u školi, na način da su svoj tjedni raspored tako organizirali da učenici mogu u potpunosti sudjelovati u programu.
Ovogodišnja korizmena duhovna obnova za učenike održala se od utorka 16. do petka 19. ožujka pod geslom: “Usta i pođe svom ocu” (Lk 15,20), a voditelji su bili duhovnik škole vlč. Ivica Bošnjak i vjeroučitelj u školi vlč. Krunoslav Siroglavić. Mjesto održavanja obnove bila je nova zgrada Caritasa Požeške biskupije.
Duhovna obnova održala se na način da su svaki dan sudjelovala po dva razreda (a i b) istoga godišta: u utorak, 16. prvi razredi, u srijedu 17. maturanti, u četvrtak 18. drugi razredi, a u petak 19. siječnja treći razredi – svi za vrijeme šestog i sedmog sata. Naravno, uz poštivanje epidemioloških mjera i kao zasebne epidemiološke jedinice u odvojenim prostorijama. Valja istaknuti kako su kroz četiri dana na obnovi bili prisutni gotovo svi učenici, uz poneku iznimku izostanka i dva razreda (1.b i 3.b) koji su se uključili putem Zooma zbog izrečenih mjera samoizolacije učenika.
Odmah po dolasku u prostore zgrade Caritasa učenici su sve svoje stvari ostavili u tzv. “prostoriji za odricanje“, a posebno je bilo važno ostaviti mobilne uređaje po strani, za vrijeme trajanja obnove. Ovogodišnja duhovna obnova koncipirana je u tri dijela.
Učenici su najprije pročitali prispodobu o izgubljenom sinu, a zatim napravili analizu svakog od trojice likova: mlađi sin, otac i stariji sin.
U prvom dijelu učenici su bili upoznati sa sadržajem obnove te su izmolili zajedno Himan Duhu Svetom kako bi on cijeli program učinio plodnim, a učenike raspoložio za sudjelovanje. Nakon molitve, uslijedila je kateheza, tj. egzegeza evanđeoskog ulomka, koja je ujedno obradila i temu obnove: “Usta i pođe svom ocu“ (Lk 15,20). Učenici su najprije pročitali prispodobu o izgubljenom sinu, a zatim napravili analizu svakog od trojice likova: mlađi sin, otac i stariji sin.
Nakon promišljanja nad prispodobom, učenici su pogledali dio svjedočanstva Gorana Ćurkovića, čovjeka koji je u svojoj mladosti doslovno proživio život izgubljenog sina, te su na taj način mogli konkretizirati ono što su prethodno čuli u razmatranju. Dva razreda koja su pratila obnovu putem interneta, svoje su zadatke učinili kod svojih kuća u istom vremenu dok su njihovi kolege bili prisutni uživo. Potom je uslijedila pauza od nekoliko minuta uz sokove i kekse, kojima je Caritas Požeške biskupije odlučio počastiti učenike i izraziti im dobrodošlicu, barem što se tiče dolaska učenika u ovolikom broju u središte biskupijskog Caritasa.
Učenici su kroz dvadesetak minuta šutnje trebali razmisliti o sebi i svojim odnosima prema Bogu i obitelji iz koje dolaze
Nakon odmora, uslijedio je treći dio duhovne obnove. Grupe su se zaputile u prizemlje iste zgrade u kojoj se nalazi prikaz Raspetog Krista, koji jako zorno prikazuje Kristove boli i ranjenost tijela. Naime, radi se o ispaćenom ili sve do krvi trpećem Kristu koji je nastao devedesetih ratnih godina, točnije 1992. Autor djela, Gračan, aludirao je na Hrvatsku koja je krvlju bila oblivena poput Krista dok je poput njega u mnogim svojim dijelovima krvarila zbog nasilja neprijatelja, ali je na kraju ipak izvojevala pobjedu. Učenicima je bio podijeljen radni list s pitanjima i smjernicama za promišljanje, a glavni cilj ovoga dijela bila je aktualizacija prethodnih sadržaja. Učenici su kroz dvadesetak minuta šutnje trebali razmisliti o sebi i svojim odnosima prema Bogu i obitelji iz koje dolaze, te vidjeli u kojim su to situacijama slični mlađem sinu koji pred ocem (Bogom) traži svoja prava i želi nešto što zapravo i nije sloboda, koliko razumiju oca (Boga) i njegovu ljubav, a koliko su slični starijem ljubomornom sinu, koji također ima iskrivljenu sliku oca.
Nakon trećeg dijela obnove, voditelji su se zahvalili prisutnim učenicima na sudjelovanju, koji su na ovoj obnovi jako lijepo i zauzeti sudjelovali. Duhovna je obnova završena molitvom pred spomenutim raspetim Kristom, nakon koje je duhovnik, vlč. Bošnjak prisutnima udijelio blagoslov.