Ono što je Pedesetnica zasigurno jest rođenje poslanja Crkve da ide svim narodima. Na Duhove Crkva je formirana, pročišćena, poučena, opremljena i osposobljena da ide dalje s radošću i samopouzdanjem.
Katekizam br. 766 kaže: Ali Crkva je u prvom redu rođena iz Kristova potpunog predanja za naše spasenje, anticipiranog u ustanovi euharistije, a dovršenog na križu. “Početak i rast Crkve označeni su krvlju i vodom što su provreli iz otvorena boka raspetoga Isusa”. “Iz boka Krista, usnulog na križu, proisteklo je čudesno otajstvo čitave Crkve”. Kao što je Eva bila oblikovana od rebra usnulog Adama, tako je Crkva rođena iz probodena srca Krista umrloga na križu.
Neki Duhove nazivaju “rođendanom Crkve”, ali to je više pobožan običaj i nije službeno učenje ili izjava. Govor o Crkvi koja je rođena na Duhove se koristi jer Crkva je tada na neki način proizišla iz svoje početne formacije u “utrobi” Galileje već za početka Isusova javnog djelovanja. Crkva izlazi sada kako bi započela svoju misiju do kraja svijeta, prenosi Simply Catholic.
Problem ovog govora jest u tome što Crkva koja izlazi nije novorođenče jer je ona već do tada bila formirana, a na Duhove je odjevena snagom s visine da započne svoju misiju, nakon što je školovana, pripremljena i omogućena. Slika tek rođene Crkve ovdje pada, budući da rođenje govori o bespomoćnom dojenčetu kojem je potrebna potpuna formacija. Ali Crkva na Pedesetnicu bila je daleko zrelija.
Moglo bi se tvrditi da je na sliku Eve koja je izašla s Adamove strane izašla kao odrasla osoba, a ne kao novorođenče, pa se tako “rođendan” ovdje može razumjeti na taj način. I ovo je možda dovoljno pošteno, ali to nije uobičajen način na koji govorimo o rođendanima. U nekom trenutku slika s previše kvalifikatora sugerira mogući nedostatak na samoj slici.
Ono što je Pedesetnica zasigurno jest rođenje poslanja Crkve da ide svim narodima. Na Duhove Crkva je formirana, pročišćena, poučena, opremljena i osposobljena da ide dalje s radošću i samopouzdanjem. Na dan Duhova, vatra i snaga Duha Svetog sišla je na Crkvu. Učenici koji su do tada bili nesigurni, uplašeni i obeshrabreni, krenuli su s povjerenjem i svetom smjelošću i njihov um se razjasnio za donošenje Krista svijetu koji ga još nije upoznao.