Aftab Alexander Mughal je bivši izvršni tajnik pakistanske Komisije za pravdu i pomirenje, a trenutno kao pakistanski kršćanski novinar u Ujedinjenoj Kraljevini uređuje portal Minority Concern Pakistan. U priopćenju donosi dobru vijest iz te azijske zemlje.
Dana 2. kolovoza, u značajnoj presudi o puštanju na slobodu kršćanskog zdravstvenog radnika, Vrhovni sud Pakistana objavio je da propovijedanje kršćanstva u Islamskoj Republici Pakistan nije zločin. Vrhovni sud izrazio je i zabrinutost za osobe optužene u slučajevima “blasfemije” i savjetovao vladi da tim slučajevima pristupa s najvećom pažnjom te osigura da ne budu ugroženi dostojanstvo građana, vladavina prava i sloboda govora.
Salamat Mansha Masih bio je u zatvoru od 4. siječnja 2021., otkad su ga četiri muslimanska studenta u Lahoreu optužila da je počinio bogohuljenje propovijedajući kršćanstvo. Međutim, Vrhovni sud je rekao da propovijedanje kršćanstva nije zločin jer je temeljno pravo svake osobe ispovijedati, prakticirati i propagirati svoju vjeru.
Sud je u presudi na devet stranica naveo da takvi slučajevi dobivaju veći publicitet, što ima negativan učinak, a može i ugroziti pošteno suđenje. “Neodgovorne i senzacionalne emisije i objave ponavljaju ono što je navodno taj optuženik rekao ili učinio – a oni koji to ponavljaju možda i sami čine isto kazneno djelo”, stoji u presudi.
Članak 295C pakistanskog zakona propisuje samo smrtne kazne. Zato je u navodnim slučajevima blasfemije potrebna najveća pozornost državnih institucija. Sud je primijetio da poštivanje načela islamske jurisprudencije, primjena ustavom zajamčenih prava na pravičan i pravilan postupak, te razborito postupanje kako bi se osiguralo da nevini ne bude krivo osuđen za kaznena djela povezanih s vjerom.
Sud je postavio i pitanje o vjerodostojnim i pouzdanim dokazima i svjedocima u ovim slučajevima te zaključio da je pošteno suđenje i pravičan proces temeljno pravo optužene osobe, a još je važnije u slučajevima koji povlače stroge kazne.
Bogohuljenje je osjetljivo pitanje u konzervativnom pakistanskom društvu. Vjerske manjine, posebice kršćani i hindusi, suočeni su s čestim progonima zbog optužbi za svetogrđe. Zakoni o bogohuljenju ograničavaju svaki govor ili djelovanje protiv islama. Od svog početka, ti su zakoni naširoko zloupotrebljavani protiv manjina. Međutim, i mnogi muslimani također su žrtve navodnog bogohuljenja.
U sklopu svoje agende islamizacije u osamdesetim godinama prošloga stoljeća vojni diktator Zia-ul-Haq umetnuo je osam odjeljaka u pakistanski kazneni zakon. Ovi dijelovi su poznati kao zakoni o bogohuljenju. Pokazalo se da su se u većini slučajeva lažne optužbe iznosilo s ciljem izravnanja osobnih računa. U nekim je slučajevima rulja pogubila navodnog bogohulnika i spalila cijelo kršćansko mjesto u kojem je živio.