Apostolski administrator Porečke i Pulske biskupije i splitsko-makarski nadbiskup koadjutor Dražen Kutleša predslavio je na blagdan Svete obitelji, u nedjelju 26. prosinca svečanu misu povodom 300. obljetnice suza Majke Božje Supetarske.
Nadbiskup Kutleša je u uvodnom pozdravu podsjetio da se toga dana, osim obljetnice suza slike Majke Božje u toj crkvi, slavi i blagdan Svete obitelji te spomen sv. Stjepana Prvomučenika, izvijestila je IKA
U homiliji je sagledao Svetu obitelj u tri razdoblja: Marija i Josip prije Isusova rođenja, tročlana Sveta obitelj, te život Marije i Isusa nakon Josipove smrti.
Sveta obitelj uzor je u povjerenju među partnerima, povjerenje je najvažnije u nadilaženju svih poteškoća
Govoreći o razdoblju nakon anđelova Naviještenja, tog osjetljivog trenutka odnosa, propovjednik je istaknuo da je Sveta obitelj uzor u povjerenju među partnerima, povjerenje je najvažnije u nadilaženju svih poteškoća. Govoreći o periodu oko Isusova rođenja, spomenuo je mnoge nedaće koje su morali nadvladati, napornog putovanja u visokom stadiju trudnoće, rodbine koja im nije pružila očekivano gostoprimstvo te smještaja u štalu pored životinja.
„Jedino ih primaju životinje. One prihvaćaju svakoga, jer imaju taj božanski instinkt i nisu kao ljudi ljubomorne i nisu egoistične kao mi, one znaju dijeliti jer je to normalno i prirodno i nisu kao ljudi koji žele nagomilavati da imaju za sebe, a kako će drugima biti nije ih briga“, istaknuo je nadbiskup.
Kao ključnu riječ tog drugog razdoblja istaknuo je poniznost, to je bit Božića. U obiteljskim odnosima trebamo biti ponizni, rekao je biskup, te nadodao kako bi obitelji trebale biti kao ispovjedaonice, a ne kao sudnice. Govoreći o trećoj fazi, koju karakteriziraju žrtva i patnja, propovjednik je istaknuo da je ljubav žrtvovati se za drugoga, najuzvišeniji izraz žrtve je Isus, koji je žrtvovao ovozemaljski život.
„Proslava 300. obljetnice plača Gospine slike u ovoj crkvi prigoda je da se zapitamo o značenju. Vidimo da je Blažena Djevica Marija toliko puta plakala u svome životu, vidimo da je podnijela mnogo patnje. Zašto je sve to trebalo?“, upitao je propovjednik.
I mi smo pozvani kroz svoje patnje i kroz svoje suze gledati u Isusa Krista
„Sveta obitelj je morala proživjeti toliko plača i patnje kako bi nam postala uzor. I mi smo pozvani kroz svoje patnje i kroz svoje suze gledati u Isusa Krista. Jedino kroz suze možemo na pravi način shvatiti.“ Nadbiskup je potaknuo okupljene vjernike da znaju cijeniti posebnost događaja suza Majke Božje Supetarske jer je to poziv na obraćenje. Istaknuo je nadalje da Blažena Djevica Marija poručuje tri stvari: da Bog od nas traži da budemo sveti, da živimo u iščekivanju kao Sveta obitelj te da kao Ivan Krstitelj budemo preteča Isusu, da upućujemo ljude na njega, te da odgajamo mlade generacije koje će jednom činiti društvo kakvo Bog želi, rekao je između ostalog nadbiskup Kutleša.
Na kraju je pred slikom Majke Božje Supetarske moljena posvetna molitva, u čemu su osim biskupa sudjelovali i domaći župljani, predstavnici raznih dobnih skupina. Uz mons. Kutlešu misu su suslavili kancelar biskupije mons. Sergije Jelenić te supetarski župnik, pavlin, p. Mate Kolak. Pjevanje je predvodio župni zbor.
Gospa je proplakala na Badnjak u tijeku mise zornice čemu su svjedočili fratri
Ikona Majke Božje Jasnogorske (Čenstohovske) na glavnom oltaru župne crkve sv. Petra i Pavla u mjestu Sveti Petar u Šumi (Pazinski dekanat) u srednjoj Istri odavno se časti kao čudotvorna te joj gotovo tri stoljeća hodočaste vjernici.
Naime, slika Majke Božje je proplakala krvavim suzama 1721. godine. Gospa je proplakala na Badnjak u tijeku mise zornice čemu su svjedočili fratri, mnoštvo vjernika te je sve viđeno, zabilježeno i potvrđeno od tadašnjih crkvenih vlasti. Prvi je suze na slici opazio otac pavlin Pavao Subski, jedna je suza istekla od sredine čela do usana, a druge tri pojavile su se pod okom i tekle do nosnica. Sve do 1. siječnja vjernici su gledali Gospino lice prekriveno suzama te je taj dan pred mnoštvom i porečkim biskupom de Nigrisom otac Subski misnim rupčićem otro kaplje s Marijina lica.
Tragovi suza i danas su jasno vidljivi na slici kao i to da su suze obrisane.