Hrvatska pošta obavijestila je korisnike kako pošiljke koje se šalju kao obična pisma, a ne stanu u korisnikov kućni sandučić, ili za njih nije plaćena dostava na adresi, će od 8. veljače biti posebno naznačene na novim obavijestima. Njihova će se isporuka obavljati, kao i dosad, u poštanskom uredu.
Što je novo?
Obavijest je jasna i navodi se točan način i mjesto isporuke pošiljke.
Koje su to pošiljke?
Najčešće artikli koji se naručuju u internetskim trgovinama, a većina ih pristiže iz Kine. Riječ je samo o pošiljkama za koje pošiljatelj ne plaća isporuku/dostavu na ruke korisnika.
Mogu li se takve pošiljke ipak uručiti u kućni kovčežić?
Samo ako njihove dimenzije dopuštaju da bez oštećenja mogu proći kroz otvor na kovčežiću.
A što ako pošiljka ipak ne stane u kovčežić?
Iako je za većinu malih paketa plaćena usluga obične pismovne pošiljke, dimenzijama i oblikom to su pošiljke često veće od otvora na kovčežićima. Kako bi sadržaj ostao neoštećen, poštari takve pošiljke neće iznositi na dostavu, nego će korisnicima ostavljati nove obavijesti o prispijeću pošiljke.
Dodatne informacije
Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti koja, među ostalim, prati i poštansko tržište, nedavno je obavila inspekcijski nadzor upravo zbog učestalih žalbi na dugotrajno čekanje pošiljaka naručenih iz kineske internetske trgovine AliExpress. Nadzorom je utvrđeno da podatci o statusu pošiljke koje ta trgovina šalje korisnicima nisu točni. U pravilu, ako korisnik pošiljku ne može naći putem našeg sustava za praćenje, to znači da je riječ o običnoj pošiljci.
Pošiljke iz Kine mogu putovati mjesecima
Pošiljke iz Kine zbog uvjeta izazvanih pandemijom i dalje se prevoze usporeno, a vreće s pošiljkama naručenim još prošle godine i dalje pristižu u Novi sortirni centar u Velikoj Gorici. U međunarodnim transferima pošiljke često stoje tjednima, pa čak i mjesecima. Upravo su ovih dana prispjele velike količine pošiljaka iz Kine, koje su poslane u zadnjih nekoliko mjeseci, te će uskoro biti otpremljene primateljima.