Budi dio naše mreže

"Godišnju nagradu za novinarske radove koji promiču vrijednosti obrazovanja“ u kategoriji za najbolji radijski prilog najviše glasova dobio je novinarski rad Snježane Kirinić Grubić "U školi čitamo mi s ljubavlju Brlićku svi" - povodom rođendana I. B. Mažuranić u emisiji "Školski sandučić" na Hrvatskom katoličkom radiju. Riječ je o godišnjoj nagradi za novinarske radove koji promiču vrijednosti obrazovanja koju sedmu godinu zaredom dodjeljuje udruga Pragma, u suradnji s Gradom Zagrebom i Društvom za komunikacijsku i medijsku kulturu. Dodjela nagrada bila je u četvrtak, 16. srpnja, putem interneta uslijed posebnih okolnosti zbog pandemije koronavirusa.

/ mp

Prema riječima predsjednika udruge Pragma Nedjeljka Markovića, ove godine je u ocjenjivanju radova sudjelovalo 25 odgojno – obrazovnih ustanova iz cijele Hrvatske te su u ocjenjivanju sudjelovali učenici, nastavnici i roditelji. Tema ovogodišnje Nagrade odnosila se na koncept privrženosti (vezane uz Pragminu publikaciju ‘Blizu’) koja u središte stavlja emocionalne veze koje dijete ostvaruje s odraslim osobama, a djeca (i odrasli) prirodno teže održavati i njegovati tu blisku vezu, osobito u stresnim uvjetima. 

Snježana Kirinić Grubić prati online dodjelu nagrada udruge Pragma

U kategoriji za najbolji TV/online prilog najviše glasova dobio je novinarski rad Maje Medaković “Marijana, djevojčica bez interneta“, Nova TV – Provjereno.

Snježana Kirinić Grubić prati online dodjelu nagrada udruge Pragma

Urednica redakcije dječjeg programa Snježana Kirinić Grubić otkrila je kako je došla na ideju snimanja nagrađenog priloga “U školi čitamo mi s ljubavlju Brlićku svi” – povodom rođendana I. B. Mažuranić u emisiji “Školski sandučić” na Hrvatskom katoličkom radiju:

“Imam dobru suradnju s učiteljima i vjeroučiteljima diljem Lijepe Naše jer na Hrvatskom katoličkom radiju radim i emisiju natjecateljskog karaktera ‘Pametna pitanja za pametne glave’ u kojoj se natječu ekipe učenika šestih razreda predvođene svojim vjeroučiteljima i učiteljima. U toj emisiji pitanja su sastavljena tako da nastojim povezati znanje iz društvenih predmeta koje učenici stječu tijekom šest godina, ne samo iz vjeronauka, već i iz književnosti, geografije, povijesti, prirode, pa mi vjeroučitelji i učitelji javljaju kad imaju neke lijepe projekte koje provode sa svojim učenicima na školi.

Tako mi je vjeroučiteljica iz OŠ Nikole Hribara u Velikoj Gorici javila da rade zanimljiv projekt čitanja lektire na djeci prihvatljiviji način od uobičajenog čitanja. Vjeroučiteljica mi je pojasnila da je u projekt uključeno nekoliko razreda (različiti uzrast djece), nekoliko učitelja, roditelji, čak i djelatnica cvjećarne, a obuhvatio je, uz čitanje, i likovnost i glumu. Mame su pokazale svoju vještinu izradom prekrasne maštovite torte uz koju su se svi na kraju osladili, a gospođa iz cvjećarne napravila je prelijepe cvjetne ukrase na šeširima. Nakon što su me obavijestili o projektu, prepoznala sam vrijednost obrađivanja lektire na takav način, dogovorila sam termin kad ću doći k njima i zabilježila sam priču.”

Kirinić Grubić istkanula je kako su učenici bili zadovoljni kad su čuli prilog na radiju:

“Učenici su poslušali zajedno emisiju i bili su oduševljeni kad su sebe čuli na radiju baš kao i roditelji koji su komentirali da bi sve lektire trebalo raditi na takav način. Na web stranici ‘zadovoljna.hr’ objavljen je velik prilog o ovom školskom projektu i učitelji koji rade lektiru na drugačiji način od samog čitanja oduševljeno su komentirali taj način. Nedavno su učiteljice iz OŠ Nikole Hribara bile u Slavonskom Brodu, gradu I. B. Mažuranić, i to iskustvo podijelile su s kolegama koji rade u tamošnjim školama i svakodnevno žive s Brlićkom. I neke druge učiteljice iz OŠ Nikole Hribara poželje su ove školske godine Brlićku obrađivati na sličan način, npr. treći razredi rade Šegrta Hlapića i obrađivali su ga na jedan sasvim drugačiji način – u grupnom radu, slagali su plakate, molili su jednu od učiteljica koja je sudjelovala u projektu ‘U školi čitamo mi s ljubavlju Brlićku svi’ da im dođe u prošlogodišnjem kostimu Ivane Brlić Mažuranić i u susretu s njima odgovarala im je na pitanja o Brlićkinom životu – njezinoj obitelji i djelima.
Jedna od učiteljica, organizatorica ovog projekta, turistički je vodič grada Zagreba i svoju terensku nastavu odradila je u kostimu Ivane Brlić Mažuranić i na jedan drugačiji način provela je svoje kolege po gradu što je izazvalo kako oduševljenje kolega tako i slučajnih prolaznika. To se događalo ovog adventa pa se mnogo ljudi i fotografiralo s Brlićkom. Učenici koji su sudjelovali u ovom projektu sada su u petom razredu i rado se prisjećaju onog što su napravili – pripremili sa svojim učiteljicama prošle godine dok su bili u četvrtom razredu pa vjeroučiteljica, koja je bila jedan od sudionica i provoditeljica projekta, nastoji biblijske teme obrađivati s učenicima na sličan način, u kostimima kroz scenske prikaze. Učenici petih razreda odlazili su u prvi razred i čitali malenim đacima lektiru i ta suradnja, onih koji imaju mlađu braću i sestre, učinila je da i ovi maleni s nestrpljenjem očekuju kad će se i s njima obrađivati lektira na sličan način.”

Kontaktirajte nas

Ukoliko imate prijedlog za vijest, pošaljite nam na info@hkm.hr

Rezultati pretrage za pojam:

Danas slavimo sv. Joakima i Anu, Isusove djeda i baku – savršen dan da se prisjetimo i naših ‘neopjevanih heroja