Utorkom u 13:15 na Hrvatskome katoličkom radiju emitira se emisija „S pravom o pravu – informacije o pravnim temama“ pravnice Marte Šimrak Lukavski. U emisiji se govori o različitim pravnim temama iz područja građanskog prava koje slušateljima olakšavaju snalaženje u životnim poteškoćama.
Ususret godišnjim odmorima, dobro je informirati se o pravima putnika i obvezama organizatora u slučaju nemogućnosti izvršenja znatnog dijela usluga u skladu s ugovorom o putovanju u paket aranžmanu prema Zakonu o pružanju usluga u turizmu.
Planirali ste primjerice putovanje, sklopili ste ugovorom o putovanju u paket-aranžmanu i sada vam organizator ne može ispuniti znatan dio usluge putovanja. Što ćete učiniti i na što imate pravo?
Ako vam se dogodi da organizator nije u mogućnosti pružiti znatan dio usluga putovanja u skladu s vašim ugovorom o putovanju u paket-aranžmanu, organizator je dužan radi nastavka paket-aranžmana ponuditi putniku odgovarajuće alternativne aranžmane, po mogućnosti jednake ili više kvalitete od onih navedenih u ugovoru, bez dodatnih troškova za putnika, uključujući i u slučaju kada putniku nije pružen povratak u mjesto polazišta onako kako je ugovoreno. Što točni znači znatan, bitan dio usluga i kojim kriterijima će se voditi u slučaju spora kod određivanja je li organizator bio ili nije bio u mogućnosti pružiti putniku znatan dio usluga aranžmana, ocjenjivat će se od slučaja do slučaja.
Ako organizator umjesto jednake kvalitete putniku ponudi alternativnu uslugu čija je posljedica paket-aranžman niže kvalitete od one navedene u ugovoru, organizator mora putniku primjereno sniziti cijenu.
Putnik može odbiti alternativu koju mu je ponudio organizator ako alternativa nije usporediva s ugovorenim uslugama ili ako je sniženje cijene koje mu je organizator putovanja ponudio neprimjereno.
Ako organizator ne ispravi problem u razumnom roku, a nesukladnost bitno utječe na putovanje, putnik može raskinuti ugovor bez naknade za raskid i tražiti sniženje cijene i/ili naknadu štete.
Ako nije moguće osigurati alternativne aranžmane ili ako putnik odbije predložene alternativne aranžmane jer sniženje cijene nije primjereno ili nisu usporedivi s ugovorenim, putnik ima pravo na sniženje cijene i/ili naknadu štete, bez raskida ugovora.
U svakom slučaju, ako putovanje uključuje prijevoz, organizator putniku mora osigurati povratak jednakovrijednim prijevozom, bez dodatnih troškova.
Općenito se može reći da ako organizator ne ispravi nesukladnost, putnik ima pravo: na sniženje cijene, na naknadu štete i na raskid ugovora, ako su ispunjene dodatne pretpostavke.
Kada se govori o sniženju cijene, to pravo putnik ima za svako razdoblje tijekom kojeg je postojala nesukladnost, osim ako organizator dokaže da se nesukladnost može pripisati putniku.
“S pravom o pravu – informacije o pravnim temama” pravnice Marte Šimrak Lukavski emitira se svakog utorka u 13:15 na Hrvatskome katoličkom radiju, a slušatelji svoja pitanja i prijedloge tema mogu slati mailom na portal@hkm.hr.
Emisiju u cijelosti možete poslušati u arhivi HKR-a.